مشكلات موی شما در 3ماه آینده : در فصل تابستان عوامل زیادی وجود دارند كه هر ...


در فصل تابستان عوامل زیادی وجود دارند كه هر كدام از آن‌ها به تنهایی می‌توانند به نوعی به سلامت موهای شما آسیب برسانند. از نور شدید خورشید گرفته تا نمك موجود در آب دریا و حتی كلر استخرها كه هر كدام به نوبه‌خودشان می‌توانند موهای شما را خشك، شكننده و آسیب‌پذیر كنند.

در فصل تابستان عوامل زیادی وجود دارند كه هر كدام از آن‌ها به تنهایی می‌توانند به نوعی به سلامت موهای شما آسیب برسانند. از نور شدید خورشید گرفته تا نمك موجود در آب دریا و حتی كلر استخرها كه هر كدام به نوبه‌خودشان می‌توانند موهای شما را خشك، شكننده و آسیب‌پذیر كنند. از طرف دیگر رطوبت و تعریق هم احتمال ابتلا به بیماری‌های پوستی مثل قارچ‌ها را بیشتر می‌كند. بنابراین در این فصل بیشتر از هر وقت دیگر باید مراقبت سلامت موهای‌تان باشید.

بانک آینده , آینده , شعب بانک آینده



بیشتر از همیشه مراقب باشید

معمولا در فصل‌های گرم سال بیشتر از همیشه شاهد شیوع بیماری‌های پوست و مو به‌خصوص عارضه‌های ناشی از قارچ‌های سطحی هستیم.

پوست و مو در این فصول بیشتر از همیشه در معرض آسیب قرار دارند، به‌طوری كه اغلب همراه با گرم شدن هوا، شیوع عفونت‌های قارچی در سر و حتی ناخن‌ها بیش‌ازپیش می‌شود. پیدایش این عارضه هم از این روست كه اصولا در رطوبت‌ و گرما، محیط برای رشد میكروارگانیسم‌هایی مانند میكروباكتری‌ها و حتی عفونت‌های شایعی مثل زرد زخم، قارچ‌های سطحی و ویروس‌ها بیشتر از قبل فراهم می‌شود. بنابراین همزمان با گرم شدن هوا در بهار و به‌خصوص تابستان، باید نسبت به مراقبت از موها خیلی بیشتر از دیگر فصول سال حساس باشید. فرقی هم نمی‌كند، موهای شما بلند باشند یا كوتاه چون در هر صورت به‌دلیل مناسب‌ بودن محیط برای رشد میكروارگانیسم‌ها در این شرایط، مراقبت ویژه از موها و حتی پوست كف سر بسیار ضروری است.



كلاه  بگذارید

نور آفتاب یكی از عواملی است كه تماس آن با موهای شما به‌خصوص در بلندمدت می‌تواند مشكلاتی مثل شكنندگی و تخریب را به‌دنبال داشته باشد.

آقایان برای در امان ماندن از این عوارض می‌توانند از كلاه استفاده كنند اما نوع كلاه مهم است؛ معمولا كلاه‌های مناسب فصل تابستان طوری طراحی شده‌اند كه هوا بتواند در آن جریان داشته باشد. این ویژگی از تعریق و ایجاد رطوبت كه از عوامل اصلی ایجاد حساسیت‌ و بیماری‌های پوستی هستند جلو‌گیری می‌كند. در مورد خانم‌ها این مراقبت ساده‌تر است چون روسری خودبه‌خود مانع از تابش مستقیم نور آفتاب به موهای آن‌ها می‌شود. البته خانم‌ها هم باید در انتخاب روسری‌های مناسب در این فصل دقت كنند. معمولا روسری‌های رنگ روشن و نخی انتخاب مناسبی هستند چون هم نور خورشید را منعكس می‌كنند و همین كه از تعریق زیاد و عوارض ناشی از آن در پوست سر جلوگیری می‌كنند.



موهای‌تان  را باز بگذراید

معمولا توصیه می‌شود در فصل تابستان موهای خود را كوتاه نگه‌دارید چون موهای كوتاه شست‌وشو را راحت‌تر می‌كند و از طرف دیگر امكان عبور جریان هوا در بین تارهای مو در این حالت به‌مراتب بیشتر از زمانی است كه موها‌ی شما بلند است.

توصیه من به خانم‌هایی كه موهای بلند دارند این است كه زیر روسری یا مقنعه موهای خود را لااقل برای ساعاتی از روز باز بگذارند؛ این روش عبور جریان هوا در میان تارهای مو را راحت‌تر می‌كند، هر چند كه ممكن است در ظاهر به دلیل باز بودن موها شما بیشتر از همیشه احساس گرما كنید. به هر حال به یاد داشته باشید، باز نگهداشتن موها ریسك ابتلا به بیماری‌های پوست سر و متعاقب آن مو را كمتر می‌كند. در كنار این روش‌ها شست‌و‌شوی موها بعد از تماس طولانی با نور آفتاب و گرما نیز سهم زیادی در كاهش این مشكلات دارد. بنابراین توصیه من به آقایان و خانم‌ها كوتاه نگهداشتن موها تا جای ممكن و در كنار آن دوش گرفتن‌های مكرر است.



حمله شپش‌ها!

شپش سر هم نوعی دیگر از بیماری‌های انگلی است كه با شروع فصل گرم سال بیشتر از همیشه شاهد آن هستیم.

معمولا رطوبت، گرما و به‌دنبال آن تعریق زیاد، محیط را برای تكثیر این انگل بیشتر از همیشه آماده می‌كند. همین فضای آماده رشد، دلیلی است برای این‌كه بر خلاف تصوری كه مبنی‌بر ریشه كن شدن این عارضه در ذهن‌ها وجود دارد، ما در فصل تابستان حتی بیشتر از همیشه شاهد بروز آن باشیم. البته شیوع این بیماری در فصل تابستان یك دلیل عمده‌ دیگر هم دارد؛ آن هم گرایش به شنا در این فصل است. آب آلوده استخرها هم به نوبه‌خود تاثیر بسزایی در ایجاد این بیماری دارد، چون آلودگی از این طریق به‌راحتی به دیگران سرایت می‌كند. بنا به این دلایل همان‌طور كه پیش از این هم تذكر داده شده بود، مراقبت از موها در این فصل اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌كند. به‌طور كلی شست‌وشوی مرتب، دوش گرفتن‌های هر روزه و خشك كردن موها در هوای آزاد از جمله راه‌های پیشگیری است كه باید مورد توجه قرار بگیرد. علاوه‌بر این افرادی كه اهل شنا كردن در فصل تابستان هستند باید در انتخاب استخرهای شنا هم دقت زیادی به خرج بدهند.



نرخ سود بانک آینده , پیش بینی آینده , آینده نگری

خارش‌های ناگهانی پوست سرتان را جدی بگیرید

یكی از بیماری‌های پوستی كه در فصل گرم سال شاهد آن هستیم، عفونت قارچی درماتیت سبورئیك است. شیوع این بیماری كه مشخصا پوست كف سر را هدف می‌گیرد در فصل گرم بسیار زیاد است و خیلی از افراد را چه زن و چه مرد با دردسر روبه‌رو می‌كند. معمولا خارش‌های شدید پوست سر، پوسته‌ریزی و التهاب كف سر از نشانه‌های بارز ابتلا به این بیماری هستند. گاهی حتی التهاب ناشی از این بیماری ناحیه ابروها را هم در بر می‌گیرد، به‌طوری كه قرمزی و پوسته‌ریزی در قسمت ابروها هم دیده می‌شود. در این شرایط بهترین راه، مراجعه به متخصصان پوست و مو است، چون عامل اصلی ایجاد این مشكل نوعی بیماری عفونی است كه بدون درمان‌ دارویی برطرف نمی‌شود. بنابراین اگر با خارش غیرمنتظره پوست‌ سر و التهاب ناشی از آن در كف‌سرتان روبه‌رو هستید، بهتر است حتما با مراجعه به متخصصان پوست و درمان برای مشكل‌تان وقت بگذارید.



شست‌وشوی مكرر روزانه اجازه نمی‌دهد كه محیط برای رشد احتمالی میكروب‌ و قارچ‌ها آماده باشد و به سلامت موهای شما كمك زیادی می‌كند. البته یادآوری این نكته ضروری است كه سرد یا گرم بودن آب در نتیجه نهایی یعنی پاكیزگی پوست سر و موها اثر چندانی ندارد.



از كدام شامپو باید استفاده كنم؟!

وقتی قرار است دوش گرفتن هر روز یا حداقل یك روز درمیان در برنامه روزنامه‌ قرار بگیرد، خودبه‌خود بحث انتخاب نوع شامپو و تعداد دفعات آن هم مطرح می‌شود. اما یادتان باشد، در این شرایط تنها یك چیز عامل تعیین‌كننده نوع شامپو مصرفی شما و حتی تعداد دفعاتی است كه باید سرتان را بشویید و آن این است كه شما باید قبل از هر نوع انتخابی جنس موهای‌تان را بشناسید. خشك یا چرب بودن موهای شما راهنمای اصلی در انتخاب شامپوست. اگر موهای شما چرب است باید از شامپو مخصوص موهای چرب استفاده كنید و همین‌طور اگر خشك یا معمولی است انتخابی متناسب داشته باشید. دقت كنید، برند شامپو هیچ نقشی در تاثیر‌گذاری واقعی آن ندارد. فقط گاهی عادت شستن با یك نوع شامپوی خاص این ذهنیت را به‌وجود می‌آورد كه موهای شما با فلان شامپو سازگار است و با دیگری نه. در مورد تعداد دفعات شست‌وشو با شامپو نیز همچنان جنس موهای شماست كه تعیین‌كننده است. اگر موهای شما خشك است به‌طور طبیعی باید از شستن زیادازحد آن با شامپو خودداری كنید و در مقابل موهای چرب برای تمیز شدن خودبه‌خود در هر استحمام به تعداد دفعات شست‌وشوی بیشتری نیاز دارند. میزان مصرف شامپو در هر بار شست‌وشو نیز بستگی به میزان آلودگی مو، پوست سر و همین‌طور بلندی موی شما دارد اما به‌عنوان یک قاعده کلی بد نیست بدانید میزان مصرف شامپو باید به اندازه‌‌ای باشد که موقع شست و‌شو کفی كه از آن ایجاد می‌شود بتواند تمام سطح موی شما را بپوشاند البته دانستن این نكته هم بد نیست كه شما قبل از استفاده از شامپو باید موها را كاملا آبكشی كنید و زمانی موهای‌تان را به شامپو آغشته كنید كه كاملا خیس باشند.



آینده نگر , شبای بانک آینده , ویژگیهای هواپیماهای مسافری آینده

وقتی دریا می‌روید

اگر خیال دارید در فصل تابستان به شهرهای ساحلی سفر كنید یادتان باشد اگر آب شور دریا بدون شست‌وشو روی مو خشک شود مقدار زیادی از رسوب نمک روی سطح آن انباشته شده و در نتیجه خشکی و سنگینی مو را به‌دنبال دارد بنابراین اگر قرار است برای مدت طولانی در دریا شنا كنید باید حتما بعد از شنا موهای‌تان را با دقت بشویید و اجازه ندهید كریستال‌های ریز نمك روی تار موهای شما باقی بمانند. در مورد استخر‌ها هم این کلر موجود در آب استخر است كه ضرورت مراقبت از مو به‌خصوص در مورد موهای رنگ شده را بیشتر می‌كند. چون كلر در حقیقت یک بی‌رنگ کننده ضعیف است که باعث از بین رفتن رنگدانه‌های مو البته به مرور زمان می‌شود. بنابراین اگر اهل شنا و استخر هستید باید دقت كنید بعد از شنا، مو‌های‌تان را خوب بشویید و آبكشی كنید.


ویدیو : مشكلات موی شما در 3ماه آینده