مشاور امنیت ملی امریکا: برای برگزاری نشست با رئیس جمهور ایران برنامه‌ریزی نکرده‌ایم/ اگر نشستی برگزار شود، غیررسمی خواهد بود :



برنامه ریزی برای کنکور , برنامه ریزی درسی برای کنکور , چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم

مشاور امنیت ملی امریکا: برای برگزاری نشست با رئیس جمهور ایران برنامه‌ریزی نکرده‌ایم/ اگر نشستی برگزار شود، غیررسمی خواهد بود

"بن رودز" معاون مشاور امنیت ملی امریکا در آستانه ورود اوباما به نیویورک حدود ساعت 12 و 30 دقیقه بعد از ظهر امروز به وقت محلی، به خبرنگاران گفت: اگر نشستی میان مقامات ایران و آمریکا برگزار شود، غیر رسمی خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، زمان ورود حسن روحانی هنوز معلوم نیست.

رودز در کنفرانس تلفنی به خبرنگاران گفت: حقیقت مسئله اینست که برای برگزاری نشست با رئیس جمهور ایران برنامه ریزی نکرده‌ایم.

وی ادعا کرد: اگر باور داشته باشیم که اهدافمان پیش می‌رود، همواره برای دیپلماسی آماده خواهیم بود و در این مورد هدف ما اینست که ایران به تعهدات بین المللی خود عمل کند.

رودز گفت: این تعهدات شامل اثبات صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران می‌شود.

واشنگتن ادعا می‌کند تهران در صدد دستیابی به سلاح هسته‌ای است، ادعایی که ایران آن را همواره رد می‌کند.

اوباما و دکتر روحانی قرار است روز سه شنبه به فاصله چند ساعت از یکدیگر در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کنند. گمانه زنی‌ها درباره احتمال برگزاری اولین دیدار رو در رو میان روسای جمهوری دو کشور از سال 1977 میلادی افزایش یافته است.

رودز مدعی شد: اوباما از زمان مبارزات انتخاباتی‌اش در سال 2007 میلادی تاکنون برای برگزاری دیدارهای مستقیم با ایران بدون هیچ پیش شرطی ابراز تمایل کرده است.

معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید خاطر نشان کرد: نمی‌توانم هر تعاملی را که ممکن است در سطوح مختلف در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد صورت گیرد، پیش بینی کنم. احتمال دارد تعاملی در سطوح مختلف صورت گیرد اما در حال حاضر در جهت نشست‌های رسمی که وزارت امور خارجه آمریکا و کاخ سفید به دنبال آن عازم مجمع عمومی سازمان ملل متحد شوند، برنامه ریزی نشده است.

وی ادعاکرد: اما فکر می‌کنم لحنی که ما در پیش گرفته‌ایم، با آمادگی برای تعامل با ایران و در عین حال اصرار بر این مسئله توام است که حرف‌های آنها باید با عملشان یکی باشد.

رودس تاکید کرد مسائل میان آمریکا و ایران از آن قبیل مسائلی نیستند که در یک جلسه گفتگو حل و فصل شوند.

دکتر روحانی روز یکشنبه پیش از عزیمت به نیویورک در تهران گفت: اگر آمریکا و سایر قدرت‌های غربی حقوق ایرانی‌ها را بپذیرند، کشور ما آماده صلح، دوستی و همکاری خواهد بود و با کمک یکدیگر می‌توانیم مشکلات منطقه‌ای و حتی جهانی را حل و فصل کنیم. /باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو : مشاور امنیت ملی امریکا: برای برگزاری نشست با رئیس جمهور ایران برنامه‌ریزی نکرده‌ایم/ اگر نشستی برگزار شود، غیررسمی خواهد بود