مشاهده نشانه‌های طوفان نوح در خلیج فارس : مشاهده نشانه‌های طوفان نوح در خلیج ...



خلیج فارس , دریاچه شهدای خلیج فارس , لیگ خلیج فارس

مشاهده نشانه‌های طوفان نوح در خلیج فارس

محققان سازمان زمین شناسی با اجرای پروژه تحقیقاتی بر روی رسوبات خلیج فارس، موفق به شناسایی منابع آلوده کننده و تهیه نقشه رسوبات خلیج فارس شدند که در این پروژه نشانه هایی از وقوع طوفان نوح نیز مشاهده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر راضیه لک یکی از محققان این پروژه در همایش خلیج فارس با اشاره به تحقیقات اخیر سازمان گفت: به منظور مطالعات بر روی کل رسوبات بستر خلیج فارس، شناسایی آلودگی زیست محیطی و بازسازی منطقه شمالی خلیج فارس مطالعاتی در این سازمان انجام شد.

وی با اشاره به ویژگی های حوزه خلیج فارس افزود: میزان بارش در منطقه خلیج فارس بسیار اندک است به گونه ای که در زمستان میانگین بارش 35 تا 40 میلیمتر می رسد و از سوی دیگر در این منطقه بادهای شمالی وزش دارد.

لک همچنین ادامه داد: مطالعات نشان داد که بررسی بادها بسیار مهم است چرا که یکی از منابع آلوده کننده خلیج فارس بادها هستند که با خود گرد و غبار به همراه دارند و از سمت شمال می وزند.

این محقق با بیان اینکه برای این تحقیقات 500 نمونه از رسوبات خلیج فارس برداشته شد، اظهار داشت: نتایج نشان داد که 30 درصد آلودگی حوزه خلیج فارس مربوط به آلودگی هایی از گرد و غبار است ضمن آنکه رودخانه های اروند رود و بهمنشیر از دیگر منابع آلوده کننده منطقه خلیج فارس به حساب می آید.

وی همچنین از تهیه اطلس رسوبات خلیج فارس خبر داد و یادآور شد: بر اساس مطالعات انجام شده اطلس رسوبات خلیج فارس تهیه شده و در دست چاپ است.

لک افزود: این اطلس ها در مقیاس یک میلیونیوم تهیه شده است.

این محقق همچنین با اشاره به رخدادهای تاریخی در این منطقه یادآور شد: در این منطقه پدیده ای رخ داده است که بر اثر آن موجب شده رسوبات جوان در زیر رسوبات پیر قرار گیرند. این موضوع به وقوع پیوستن یک طوفان عظیم را ناشی شده است که می تواند نشان دهنده وقوع طوفان نوح در این منطقه باشد.

به گزارش مهر، دستاوردهای این تحقیقات در کتابی تحت عنوان زمین شناسی خلیج فارس تهیه شده است که در این همایش رونمایی شد./مهر

 

 


ویدیو : مشاهده نشانه‌های طوفان نوح در خلیج فارس