مشاهده روباه شنی در کویر لوت + عکس : در آخرین سفر به کویر لوت موفق به ثبت حضور ...


در آخرین سفر به کویر لوت موفق به ثبت حضور دو روباه شنی در این کویر شدیم که این موضوع برای بسیاری ازکارشناسان محیط زیست شگفت‌انگیز است. مهر:  یک محقق و کویر نورد با بیان اینکه کویر لوت سرشار از مظاهر حیات از جانوران تا گیاهان مختلف است گفت:در آخرین سفر به کویر لوت موفق به ثبت حضور دو روباه شنی در این کویر شدیم که این موضوع برای بسیاری ازکارشناسان محیط زیست شگفت‌انگیز است.

مهرداد قزوینیان که بیش از 10 سال تجربه کویر گردی و تحقیق در لوت را دارد افزود: در این سالهای متمادی حیوانات گوناگون مانند انواع حشرات، خزندگان، پرندگان و پستانداران را در این کویر مشاهده و از تمام آنها عکس و فیلم تهیه کرده‌ام.

کسب درآمد از مشاهده آگهی , تور کویر مصر , کویر مصر

وی اظهار داشت: در آخرین سفری که آبان ماه امسال با تجهیزاتی مانند دوربین دید در شب تله ای به کویر لوت داشتیم موفق به ثبت حضور دو روباه شنی در این کویر شدیم که این موضوع برای بسیاری ازکارشناسان محیط زیست شگفت انگیز است.

کویر مرنجاب , کویر , تور کویر مرنجاب
به گفته قزوینیان، در این سفر حتی یک گور خر ایرانی در دل کویر مشاهده شد که متأسفانه قادر به ثبت عکسی یا فیلمی از آن نشدیم.

وی با اشاره به اینکه در سفر های گذشته بارها رد بسیاری از جانوران مانند یوز پلنگ، مار، گربه شنی، کاراکال  وجبیر را مشاهده کرده است تصریح کرد: همچنین جانورانی مانند مارمولک، سنجاقک و بسیاری ازگونه های پرندگان به کرات در این کویر دیده و ثبت شده اند.

مشاهده خلافی خودرو , تور کویر , روباه

به گفته این محقق، اینکه برخی افراد مشاهده یک گونه حشره در کویر لوت را اولین نشانه حیات در این منطقه عنوان می کنند بسیار تعجب آور و خنده دار است.

قزوینیان تأکید کرد: در جای جای کویر لوت انواع گونه های گیاهی و جانوری به غیر ازماهیان وجود دارد و این کویر سرشار از حیات است.
پیشگامان کویر یزد , مشاهده قبض تلفن ثابت , کویر لوت

وی افزود: نکته مهمی که در خصوص حضور گربه شنی در کویر لوت وجود دارد این است که در اطراف این منطقه به فاصله حدود 150 کیلومتر آب وجود ندارد و دلیل مشاهده گربه شنی در این منطقه این است که این جانور آب نمی خورد و آب مورد نیاز بدنش را از پرندگانی که شکار می کند تأمین می کند.

قزوینیان تصریح کرد: در حقیقت قوای جسمانی پرندگانی که از شمال و جنوب کشور در حرکت هستند در منطقه کویر لوت تحلیل می رود و در نتیجه پرندگان بسیاری در این منطقه حضور دارند و رو باه شنی با شکار آنها آب و غذای مورد نیاز خود را تأمین می کنند.

مشاهده قبض همراه اول , مشاهده قبض تلفن ثابت تهران , کویر شهداد

به گفته وی، در کویر لوت نه تنها پرندگان مهاجر وجود دارند بلکه پرندگانی مانند گنجشک هم حضور دارند که البته با انسانها نیز رابطه خوبی دارند و در صورت دیدن آنها فرار نمی کنند.
 
کویر مصر کجاست , مشاهده خلافی , مشاهده صورتحساب تلفن ثابت
پیش از این دبیر تشکل زیست‌محیطی کانون سبز فارس به خبرنگار مهر گفته بود: سال گذشته در منطقه گندم بریان پس از دو روز بررسی دقیق و موشکافانه موفق به کشف چهار حشره به رنگ خاک کویر شدیم؛ از این حشرات در منطقه تصویربرداری شد و یکی از آنها را زنده‌گیری کردیم.

 علاوه بر این، در یکی از این حفره‌ها، عنکبوتی را مشاهده کردیم که در تارهای تنیده شده‌اش یک پروانه خشک شده همراه با چند حشره به دام افتاده بودند.


وی افزود: با کشف این حشرات فرضیه نبودن حیات در کویر لوت بعد از چند دهه باطل و راه برای تحقیقات بیشتر درباره کویر لوت بازشده است.


ویدیو : مشاهده روباه شنی در کویر لوت + عکس