مشاغل خانگی از پرداخت برخی از مالیات‌ها معاف هستند :         تهران - مسئول ...



 

 

نشریات از مالیات معاف هستند , برخی درمان های خانگی خطرناک هستند , مشاغل خانگی

 

 

تهران - مسئول دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی گفت: عوارض اداری و تجاری مصوبه شوراهای اسلامی شهر و روستا برای این نوع مشاغل حذف می شود. یكسری معافیت‌ها برای این نوع مشاغل در نظر گرفته شده كه پس از تصویب و تایید نهایی، اعلام خواهد شد.

'مهناز امامدادی' روز شنبه  افزود: در این نوع مشاغل نیاز به تغییر كاربری مسكونی نمی‌باشد و بیمه مشاغل خانگی نیز به شكل خویش ‌فرما است.

** طراحی سایت

وی در خصوص طراحی سایتی برای ساماندهی از مشاغل خانگی گفت: دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مستقر در وزارت كار و امور اجتماعی با همكاری سایر دستگاه‌های اجرایی سایتی برای این نوع مشاغل، طراحی خواهند كرد.

امامدادی در تشریح سایت حمایت و ساماندهی از مشاغل خانگی گفت: در این سایت دریافت و استفاده از پیشنهادهای جدید افراد و ارائه رشته‌های جدید پیشی‌بینی خواهد شد و افراد با مراجعه به سایت می‌توانند علاوه بر آشنایی با رشته‌های موجود ایده‌های جدید خود را مطرح كنند و درصورت امكان آنها را به كار اندازند. نوآوری و تحول جز لاینفك این نوع مشاغل است.

** آیین نامه اجرایی

وی در خصوص تنظیم آیین نامه اجرایی طرح ساماندهی مشاغل خانگی، گفت: آیین‌نامه اجرایی ساماندهی مشاغل خانگی با نظر دستگاه‌های اجرایی تنظیم می‌شود و در آن تمام راهكارهای نظارتی و حمایتی پیش‌بینی خواهد شد.

** مشاغل خانگی تا پنج سال نظارت می‌شوند

امامدادی در خصوص نظارت این نوع مشاغل ادامه داد: این نوع از مشاغل تا پنج سال مورد نظارت قرار می‌گیرند بطوری كه بتوانند در این مدت شاغلان بر روی پاهای خود بایستند.

وی تاكید كرد شكی نیست پس از پنج سال شاغلان خانگی به بلوغ و آمادگی كامل برای راهبری یك فعالیت اقتصادی ارزشمند دست یافته‌اند.

** تنوع مشاغل خانگی

وی گفت: با بررسی‌های انجام شده توانستیم 200 نوع شغل را كه دارای مزیت رقابتی است به عنوان مشاغل خانگی انتخاب كنیم.

وی افزود: ما بدنبال مشاغلی هستیم كه امتحان خود را پیشتر پس داده‌اند و دارای مزیت نسبی و رقابتی می‌باشند.

** طرح به شكل پایلوت انجام می‌شود

مسئول دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در خصوص اجرای این طرح گفت: طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی ابتدا به شكل پایلوت در یك یا دو استان كوچك كشور انجام می‌شود. در این مرحله نارسایی ها بررسی و رفع خواهد شد.

امامدادی در ادامه اظهار داشت: پس از رفع كاستی‌ها طرح در كل كشور عملیاتی می‌شود.

** اعتبار طرح

وی درباره اعتبار این طرح گفت: در زمینه اعتبار مورد نیاز برای انجام این طرح برآوردهایی صورت گرفته است اما با محكی كه در دو استان پایلوت می‌زنیم می‌توانیم دقیق تر عمل كنیم.

همچنین تسهیلات قرض الحسنه برای حمایت از مشاغل خانگی در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول با اشاره به تدوین آیین نامه اجرای طرح گفت: پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی تدوین شده و بزودی تصویب خواهد شد.

وی در پایان گفت: هم اكنون دبیرخانه طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در وزارت كار قرار دارد و وزارتخانه‌های اقتصاد، بازرگانی، تعاون، رفاه، رئیس سازمان تامین اجتماعی، سرپرست كمیته امداد امام و نیروی انتظامی، رئیس كل بانك مركزی، دو نفر از نمایندگان كمیسیون اجتماعی مجلس بعنوان ناظر، صندوق مهر امام رضا(ع)، سازمان میراث فرهنگی و دفتر امور زنان ریاست جمهوری و برخی نهادهای دیگر در ساماندهی این نوع مشاغل مشاركت دارند..../تحلیل:ایرنا


ویدیو : مشاغل خانگی از پرداخت برخی از مالیات‌ها معاف هستند