مس از طلا سبقت خواهد گرفت؟ :             شرکت ایوانهو ماینز که در حال توسعه ...



 

 

 

 

درآمد بازی از هالیوود سبقت گرفت , این زن حقش را می خواهد , گلنوش سبقت الهی

 

 

شرکت ایوانهو ماینز که در حال توسعه معدن اویو تولغوی همراه با گروه ریو تینتواست، اعلام كرد که مس به خاطر تقاضای چین و صنعت در حال تولید اتومبیل های الکتریکی از طلا سبقت خواهد گرفت.

مدیرعامل ایوانهو، رابرت فریدلند در کنفرانس اکتشاف گران و بازرگانان مس در کالگورلی در غرب استرالیا گفت، «ما در ۲۰ سال آینده به مس بیشتری نسبت به مس استخراج شده در ۱۱۰ سال گذشته احتیاج داریم. بسیاری از ما در این صنعت نمی اندیشند که این همه مس مورد نیاز از کجا خواهد آمد.» معدن اویو تولغوی که توسط ریو تینتو به عنوان بزرگترین منبع مس- طلای توسعه نیافته جهان توصیف شده است، احتمالا در طول دهه نخست تولید خود حدود ۲/۱ بیلیون پوند مس به طور متوسط در سال به عمل خواهد آورد. مس پیش فروش و طلا در سال گذشته در بورس فلزات لندن، به ترتیب ۲۳ و ۲۵ درصد رشد قیمت داشتند. فریدلند ۵۹ ساله گفت، «چین همیشه به عنوان پشتوانه معدنکاران باقی خواهد ماند. با ظهور ماشین های الکتریکی، جهان در ۲۰ سال آینده نیاز به ۶۰۰ میلیون تن مس خواهد داشت.

اتومبیل ها به سمت الکتریکی شدن پیش می روند.» مس در باتری های لیتیوم، اتومبیل های الکتریکی و صنایع ساختمانی به کار می رود و چین بزرگترین مصرف کننده این فلز است.

به گفته موسسه توسعه مس، بخش ساختمانی حدود یک چهارم مصرف مس را بر عهده دارد و بنایان بزرگترین مصرف کنندگان این فلز در ایالات متحده، دومین مصرف کننده بزرگ مس در جهان هستند. قیمت هر تن مس سه ماهه در بورس فلزات لندن، دیروز با یک درصد افت به ۷۳۵۳ دلار رسید. بهای هر تن از این فلز در دوم اوت به ۷۵۱۰ دلار، بیشترین سطح از ۲۹ آوریل به بعد، افزایش یافت. قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری در ماه ژوئن به رکورد ۵۰/۱۲۶۶ دلار رسید و در حال صعود برای دهمین سال متوالی است که دست کم از سال ۱۹۲۰ چنین سابقه طولانی ای از رشد را ندارد. ایوانهو که در ونکوور مستقر است در ماه گذشته گفت که درصدد تطبیق توافقنامه قبلی خود برای رفع محدودیت های شرکت برای جذب سرمایه گذاران بیشتر برای پروژه ۶/۴ میلیارد دلاری اویو تولغوی است، تصمیمی که باعث تشدید منازعات آن با بزرگترین سهامدار خود، ریو تینتو شد. ایوانهو بیش از شش سال سرگرم مذاکره با دولت مغولستان بر سر پروژه مس-طلای اویو تولغوی بود.

قیمت هر سهم ایوانهو در پایان دیروز در بورس تورنتو با ۳/۲ درصد رشد به ۵۶/۱۸ دلار کانادا افزایش یافت. بهای سهام این شرکت در ۱۲ ماه گذشته به بیش از دو برابر رسیده است...../تحلیل:دنیای اقتصاد


ویدیو : مس از طلا سبقت خواهد گرفت؟