مسیر دشوار خسرو برای دلبری از کی‌روش : دعوت شدن خسرو حیدری به تیم ملی، آن هم ...


دعوت شدن خسرو حیدری به تیم ملی، آن هم با توجه به اختلاف سنش با میانگین سنی بازیکنان جوان مدنظر کی‌روش، موضوعی بود که دیدگاه‌ها و تحلیل‌های متفاوتی را در برداشت. ایران ورزشی: دعوت شدن خسرو حیدری به تیم ملی، آن هم با توجه به اختلاف سنش با میانگین سنی بازیکنان جوان مدنظر کی‌روش، موضوعی بود که دیدگاه‌ها و تحلیل‌های متفاوتی را در برداشت. خیلی‌ها عملکرد خوب این بازیکن را دلیلی برای مجاب شدن سرمربی تیم ملی برای دعوت او می‌دانستند و معتقد بودند که حیدری می‌تواند به‌عنوان یک بازیکن با تجربه، آخرین جام جهانی دوران فوتبالی‌اش را تجربه کند. در مقابل اما شاید آنقدر که حضور خسرو حیدری با توجه به عملکرد خوب او می‌توانست قابل توجه باشد، حضور امید ابراهیمی نبود.

بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل گوام اما از سرنوشت متفاوت این دو بازیکن استقلال در تیم ملی خبر می‌داد. وقتی کارلوس کی‌روش حاضر نشد در بازی ساده‌ای مثل مسابقه با گوام، خسرو حیدری را در ترکیب فیکس تیمش قرار دهد، نشان داد که خسرو هم نباید در ادامه انتظار فیکس شدن در ترکیب تیم ملی را داشته باشد. آن هم با وجود بازیکنان توانمندی چون رامین رضاییان و وریا غفوری که با سنی پایین‌تر در پست خسرو حیدری به تیم ملی دعوت می‌شوند.

با وجود گزینه‌های متعددی که کی‌روش در پست مدافع - هافبک راست دارد، خسرو برخلاف تصورش کار خیلی سختی برای بازی در تیم ملی خواهد داشت. ضمن اینکه سابقه انتخاب‌های کی‌روش در بازی‌های اخیر تیم ملی نشان داده که گرچه کارلوس کی‌روش این بازیکن را دعوت می‌کند و حتی شاید او را در میان 15 بازیکن نهایی تیمش قرار دهد اما تمایل چندانی برای بازی دادن به او ندارد. این موضوع را به وضوح می‌شد از بازی ندادن به این بازیکن در مسابقه‌ای ساده با گوام متوجه شد!

قطعاً خسرو حیدری هم وقتی در این مسابقه در کنار زمین با چهره‌ای مغموم در حال گرم کردن بود، به همین موارد فکر می‌کرد. به اینکه چه راه دشواری را باید بپیماید تا کی‌روش را برای بازی دادن به خودش متقاعد کند. تا بتواند از هم‌پستی‌های جوان و تازه‌نفس خود پیشی بگیرد و برای رسیدن به تیم ملی آنها را پشت سر بگذارد.

نکته جالب اما اینجاست که همین هم‌پستی‌هایی که شانس حیدری برای حضور در تیم ملی را کم می‌کنند، سکوی پرتابی می‌شوند برای امید ابراهیمی تا او با امید بیشتری درباره آینده‌اش در تیم ملی فکر کند! به همان‌ اندازه که تیم ملی در پست خسرو حیدری بازیکن دارد، در پست امید ابراهیمی با کمبود بازیکن مواجه است. هر چند امید ابراهیمی در بازی با گوام عملکرد خیره‌کننده‌ای نداشت اما همین که کی‌روش بازیکن شاخصی برای جایگزین او ندارد، شانس ابراهیمی را برای حضور در ترکیب ثابت افزایش می‌دهد.

او می‌تواند امیدوار باشد که تنها با مقداری تلاش، تقویت مهارت‌ها و برطرف کردن نقطه ضعف‌هایش راه همواری تا ترکیب ثابت تیم ملی خواهد داشت. امید ابراهیمی در بازی مقابل گوام به نوعی جای جواد نکونام کاپیتان سابق این تیم را پر کرده بود. هرچند کی‌روش در مسابقه قبلی مقابل ازبکستان و سپس ترکمنستان ترجیح داده بود از سعید عزت‌اللهی در این پست استفاده کند اما ابراهیمی به راحتی می‌تواند با کمی تلاش جای خود را در تیم ملی تثبیت کند. چرا که این احتمال وجود دارد که به دلیل دوری عزت‌اللهی از رقابت‌های باشگاهی، این بازیکن نیمکت‌نشین شده تا ابراهیمی در ترکیب ثابت به میدان برود و این خطر همچنان ابراهیمی را تهدید می‌کند که جایگاه خود را از دست بدهد.

آنچه مسلم است اینکه موقعیت‌های متفاوت دو استقلالی در تیم ملی، سرنوشت‌های متفاوتی را برای هریک از آنها مصور کرده است. استقلالی‌ها که حضور بیش از دو بازیکن در تیم ملی را حق خود می‌دانند، حالا حتی بابت بازی هر دوی نمایندگان خود نیز مطمئن نیستند.


ویدیو : مسیر دشوار خسرو برای دلبری از کی‌روش