مسعود شجاعی: با اسم من بازی می‌کنند : هافبک ملی‌پوش کشورمان که سابقه ملی‌اش ...


هافبک ملی‌پوش کشورمان که سابقه ملی‌اش به ١٠‌سال می‌رسد، مثل برخی دیگر از همبازیانش در تیم‌ملی همچنان تصمیمی درباره آینده باشگاهی‌اش است. وبسایت نود: این روزها شایعاتی مبنی بر مذاکره بازیکن موردعلاقه کی‌روش و البته مربیان قبلی تیم‌ملی با استقلال و پرسپولیس به گوش می‌رسد اما به نظر می‌رسد ماجرا اینطور که در رسانه‌ها اعلام می‌شود، نیست و شجاعی همچنان قصد دارد در خارج از کشور به فوتبالش ادامه دهد. او حتی امید دارد بار دیگر به لالیگای اسپانیا برگردد.

این روزها شایعات زیادی درباره انتقال به تیم‌های ایرانی ازجمله استقلال و پرسپولیس مطرح می‌شود. ماجرا چیست؟

واقعیت این است من بعد از پایان رقابت‌های لیگ قطر و همچنین بازی‌های ملی مشغول استراحت هستم. این مسائلی که درباره انتقال من مطرح می‌شود هم تماما شایعه است. همان‌طور که گفتم در استراحت به‌سر می‌برم و تا الان با هیچ باشگاهی مذاکره نکرده‌ام. البته با برخی دیگر از ملی‌پوشان به صورت اختصاصی تمرین می‌کنم تا بدنم از فرم ایده‌آل خارج نشود.

پس حضور در سرخابی‌های پایتخت را رد می‌کنی؟

این پیشنهادها تقریبا هر فصل برای من از ایران وجود دارد اما مسأله اینجاست که فعلا قصد ندارم در فوتبال ایران بازی کنم. فکر می‌کنم هنوز توانایی بازی خارج از ایران را دارم و درحال بررسی پیشنهادهایم هستم. تأکید می‌کنم هیچ مذاکره‌ای با استقلال و پرسپولیس نکردم. متاسفانه یک روز می‌گویند شجاعی استقلالی است و یک روز مرا پرسپولیسی می‌کنند اما قاطعانه می‌گویم طرفدار هیچ‌کدام از این ٢ تیم نیستم. اگر هم قرار باشد روزی در ایران بازی کنم،‌ آن موقع براساس شرایط موجود درباره تیم جدیدم تصمیم می‌گیرم.

جالب است که تو همه‌چیز را تکذیب می‌کنی اما مسئولان سرخابی‌ها از مذاکره با تو سخن می‌گویند!

راستش را بخواهید دیگر به این مسائل عادت کرده‌ام. باور کنید دروغ نمی‌گویم اما ٦،‌ ٥ است که اصلا رسانه‌های ایران را دنبال نمی‌کنم. شاید برخی مواقع روزنامه‌ها را یک جایی ببینم اما خودم اهل روزنامه خواندن نیستم و اخبار و سایت‌ها را نیز چک نمی‌کنم. درواقع کلا از دنیای ورزش بی‌خبرم. به خاطر همین مسائل است که چند سالی است سعی می‌کنم کمتر با رسانه‌ها صحبت کنم چون دلیلی نمی‌بینم جواب کسانی که در باشگاه‌ها با اسم من بازی می‌کنند را بدهم.

بگذریم، هنوز با تیم الشحانیه قطر قرارداد داری. ممکن است در این تیم که به لیگ دوی قطر سقوط کرده، بمانی؟

قرارداد من با الشحانیه ٢ ساله بود اما بندی درآن وجود داشت که می‌توانستم برای‌ سال دوم جدا شوم. من هم‌چون این تیم به دسته دوم قطر سقوط کرد،‌ تصمیم گرفتم که جدا شوم. البته قرارداد ما منوط به توافق مالی هم بود که من اصلا با آنها دیگر مذاکره نکردم و ترجیح دادم که جدا شوم. الان بازیکن آزاد هستم و می‌توانم به هر تیمی بروم.

یک فصل را در کنار مهرداد پولادی گذراندی. از وضع او خبر داری؟

با این‌که ٢،‌ ٣ ماه است از قطر آمدم و مهرداد را ندیدم اما کم و بیش با او در ارتباط هستم. پولادی یکسال دیگر با الشحانیه قرارداد دارد و منتظر است که شرایط را بسنجد. البته مهرداد هم به مسافرت رفته بود اما شنیدم که از تیم‌های دیگر قطر پیشنهاد دارد و شاید تیمش را عوض کند.

اما او مشکل سربازی دارد و با این‌که تیم‌ملی را هم از دست داده، به نظر می‌رسد قصدی برای بازگشت ندارد!

به نظرم مسأله سربازی پولادی، مشکل او نیست و مسئولان باید پیگیر وضعیتش باشند. مسئولان با مصاحبه‌هایی که انجام دادند،‌ کار را برای مهرداد پیچیده کردند، درحالی‌که او نه مصاحبه‌ای می‌کند و نه ادعایی دارد. هر کسی می‌رسد یک مصاحبه درباره پولادی می‌کند. به نظر من باید بزرگترها جمع شوند و در حق او پدری کنند. مواقع دیگر مسئولان فقط وعده و وعید می‌دهند اما پای کار که می‌رسد،‌ کنار می‌کشند.

این روزها شنیده می‌شود جواد نکونام هم قصد دارد به الشحانیه برود و در دسته دوم قطر بازی کند...

من هم این را شنیده‌ام اما صحبتی با نکونام دراین‌باره نداشتم. از تصمیم جواد هیچ خبری ندارم. البته او بازیکن بزرگی است و خودش صلاح خودش را بهتر ازهر کسی می‌داند.

تصمیمت برای آینده فوتبالی‌ات چیست؟ ممکن است به فوتبال اروپا برگردی؟

شخصا دوست دارم به اروپا برگردم. لاس‌پالماس تیمی که من ٢‌سال قبل و پیش از حضور در قطر در آن بازی می‌کردم به لالیگا صعود کرده و مسئولان این تیم صحبت‌هایی را با من داشته‌اند. منتظر هستم تا این تیم پیشنهادش را به من رسمی بدهد. دوران بسیار خوبی در لاس‌پالماس داشتم و آن فصل هم که آن‌جا بودم در آستانه صعود به لالیگا بودیم که من مجبور شدم برای حضور در تیم‌ملی جهت حضور در جام‌جهانی تیمم را ترک کنم. اگر بتوانم به این تیم برگردم و در لالیگا بازی کنم که برایم بسیار خوب است و اگر هم نه که تصمیم دیگری می‌گیرم.

برای انتخاب تیم جدیدت از کی‌روش هم مشورت می‌گیری؟

سال قبل که می‌خواستم به قطر بروم،‌ از کی‌روش مشورت گرفتم. او جدا از این‌که سرمربی تیم‌ملی است، با توجه به تجربه‌ای که دارد، به ملی‌پوشان کمک می‌کند تا آینده خوبی داشته باشند. امسال هم هنوز اتفاق خاصی رخ نداده که بخواهم با کی‌روش حرف بزنم اما با این حال اگر نیاز باشد،‌ حتما از کی‌روش کمک می‌گیرم.

به‌عنوان سوال آخر، شروع تیم‌ملی در مقدماتی جام‌جهانی ٢٠١٨ فوتبالدوستان را نگران کرده است. به نظرت شرایط در بازی‌های بعدی متفاوت می‌شود؟

قطعا همین‌طور است. بازی با ترکمنستان برای ما گره خورده بود و البته این اتفاق برای بزرگترین تیم‌های دنیا نیز رخ می‌دهد. مطمئنا با برنامه‌ریزی‌ای که کی‌روش دارد و انگیزه‌ای که در میان ملی‌پوشان است،‌ از این مرحله به‌عنوان تیم اول گذر می‌کنیم. البته یادمان نرود که تیم‌ملی نیاز به حمایت دارد و باید امکانات بیشتری در اختیار تیم‌ملی بگذارند.


ویدیو : مسعود شجاعی: با اسم من بازی می‌کنند