مسافرکشی آخرین راه پیش‌روی کارگران : یک فعال کارگری تشکیل کارگروه تخصصی بررسی ...


یک فعال کارگری تشکیل کارگروه تخصصی بررسی منطقی دستمزد کارگران را خواستار شد و گفت: در صورتی که حقوق و دستمزد کارگران واقعی شود کیفیت تولید و بی میلی به خرید کالای خارجی افزایش می‌یابد. خبرگزاری ایسنا: یک فعال کارگری تشکیل کارگروه تخصصی بررسی منطقی دستمزد کارگران را خواستار شد و گفت: در صورتی که حقوق و دستمزد کارگران واقعی شود کیفیت تولید و بی میلی به خرید کالای خارجی افزایش می‌یابد.

عبدالله مختاری اظهارکرد: زمانی که نیروی انسانی از حقوق و دستمزد کمی برخوردار باشد نمی‌توان انتظار داشت که کیفیت کار با آن برابری کند.

وی ضمن استقبال از تلاش فراکسیون کارگری مجلس برای افزایش حداقل حقوق و دستمزد کارگران در سال آینده تاکید کرد: کارفرمایان باید به این مساله توجه کنند که اگر می‌خواهند در بازار رقابت حرفی برای گفتن داشته باشند و تولیدات خود را با کیفیت و رضایتمندی بیشتر عرضه کنند باید به نیروی کار خود بها بدهند.

مختاری تصریح کرد: برای داشتن بازار محصولات، حقوق و دستمزد کارگران باید واقعی شود تا ضمن ایجاد انگیزه کار و تولید و دلگرمی کارگران، مردم نیز به خرید کالای خارجی رغبت نشان ندهند.

این فعال کارگری با تاکید بر لزوم تشکیل یک کارگروه تخصصی برای بررسی منطقی دستمزد کارگران تصریح کرد: دستمزد نیروی کار تنها 10 درصد در هزینه‌های تولید تاثیر دارد از این رو باید به سمت واقعی شدن مزد حرکت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به بالا بودن حقوق و دستمزد کارگران در کشورهای صنعتی و پیشرفته اظهار کرد: در کشورهای صنعتی به ازای بالا رفتن دستمزد، کیفیت محصولات تولیدی نیز بالا می‌رود، به همان نسبت تقاضا برای کالا در بازار افزایش می‌یابد و برای کارفرما سودآوری بیشتری دارد زیرا نیروی کار تمام انرژی و وقت خود را به کار اختصاص می‌دهد و از جان مایه می‌گذارد و دیگر به دلیل دلمشغولی‌های زندگی و اجتماعی یا نگرانی از تامین معاش خانواده به شغل دوم و سوم روی نمی‌آورد.

مختاری با تاکید بر ضرورت توجه به بهره‌وری و منابع انسانی در محیط کار خاطرنشان کرد: بی توجهی به نیروی کار و معیشت او به پایین آمدن بهره‌وری و کیفیت کالا در یک کارگاه و در نتیجه تعطیلی و ورشکستگی آن منجر می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بالا رفتن دستمزد کارگران موجب تورم می‌شود؟گفت: امروز دنیا به نیروی کار به چشم یک سرمایه نگاه می‌کند زیرا بازخورد آن به کارفرما و بنگاه برمی‌گردد ولی تا زمانی که نگاه به نیروی کار نگاهی متعالی و مترقی نباشد نمی‌توان به بهره‌وری در بنگاه تولیدی امیدوار بود.

مختاری با انتقاد از عدم تشکیل جلسات دستمزد شورای عالی کار گفت: قرار بود تا شورای عالی کار ماهانه تشکیل جلسه بدهد و موضوع دستمزد و ابعاد آن را بررسی کند ولی متاسفانه در عمل چیز دیگری را شاهد بودیم و همواره نگاه به تعیین دستمزد را به پایان سال موکول کرده‌ایم.

به گفته این فعال کارگری بخشی از کارگران به دلیل ناتوانی در تامین معاش خود و خانواده پس از اتمام کار روزانه ناچار به کار دیگری مشغول می‌شوند و غالبا به سراغ ایستگاه‌های مسافرکشی می‌روند.


ویدیو : مسافرکشی آخرین راه پیش‌روی کارگران