مسابقه ملی عکس یادگاری با لیونل مسی! : اخبار ورزشی - مسابقه ملی عکس یادگاری ...



لیونل مسی , مسابقه , مسابقه عکاسی


اخبار ورزشی - مسابقه ملی عکس یادگاری با لیونل مسی!

از وقتی قرعه آرژانتین به نام ما در جام جهانی افتاد، گویا ‌مسابقه ملی در ایران برای گرفتن عکس یادگاری با ستاره فوتبال این کشور به راه افتاده است؛ حال‌ می‌خواهد این عکس یادگاری را در صفحه فیس‌بوک او بگیریم یا با فرستادن سفیر صلح و دوستی برای دیدار با او! مهم خوردن نام ما کنار نام مسی در اخبار است!

  مسابقه ملی عکس یادگاری با لیونل مسی این روز‌ها اگر سری به صفحه نخست سایت استقلال بزنید، خبری به شدت چشمگیر توجه‌تان را به خود جلب می‌کند؛ ‌‌دکتر‌ فتح‌الله‌زاده: ‌استاد‌ مشایخی پیغام‌آور روح لطیف و انسانی ایرانیان خواهد بود». از القاب هم اگر بگذریم، نحوه تنظیم خبر هم نشان می‌دهد که تا چه اندازه دست‌اندر‌کاران پیشنهاد دیدار مشایخی و مسی از کار خود دلشادند و از شادی در پوست خود نمی‌گنجند.

ماجرای آنچه پس از قرعه‌کشی جام‌جهانی میان کاربران ایرانی فیس‌بوک و صفحه لیونل مسی گذشت را دیگر کمتر کسی است که نداند؛ اما این ماجرا در حالی که می‌رفت پایان یاید، در این هفته با پیشنهاد خودجوش دکتر فتح الله‌زاده برای سفر جمشید مشایخی به اسپانیا و دیدار او با مسی، ابعاد تازه‌تری به خود گرفت و گویا این ‌بار قرار است تا ما از آن سوی بام بیفتیم.

در شرایطی که تیم ملی فوتبال ایران ‌شرایط مناسبی برای آماده‌سازی خود در راه جام ‌جهانی ندارد و در این میان، کارلوس کی‌روش ـ که خود‌ را به آب و آتش زده تا اندکی شرایط تیم ملی را بهبود ببخشد ـ دست نیاز به سوی باشگاه‌ها‌ دراز کرده، از باشگاه استقلال خبر می‌رسد که برای «استفاده هرچه بهتر از فرصت جام‌جهانی» و معرفی «ویژگی‌های ملی میهنی»مان قرار است تا استاد جمشید مشایخی راهی اسپانیا شود و با لیونل مسی دیدار کند و در ادامه می‌خوانیم که امکان سفر وی به برزیل در ایام جام‌جهانی هم وجود دارد!
 
حتی اگر نخواهیم نیت‌خوانی کنیم و این کار را فرصتی کوتاه برای سر زبان انداختن نام خود بدانیم، اگر تنها نگاهی به متن خبر تنظیم شده باشگاه استقلال بیندازیم که این دیدار را «بی‌نظیر» خوانده و گفت‌وگویی با «بانی این حرکت فرهنگی» انجام داده هم می‌توان به نیات پشت این ایده پی برد.

از‌ روزی که قرعه آرژانتین به نام ما افتاد، اگر نگاهی به اظهار‌نظر‌ها درباره قرعه‌کشی جام‌جهانی بیندازیم، می‌بینیم که همه سخنان پیرامون مسی و آرژانتین می‌گذرد. انگار جام‌جهانی مهمانی مجللی است که قرار است، ما در آن‌ تنها لیونل مسی را ببینیم و با او عکس بگیریم و پس از آن به بقیه نشان بدهیم که این «مسی» آرژنتین است که با ما هم‌گروه است.

در این باره، چند روز پیش،‌ یکی از بازیکنان تیم ملی گفته بود، «همین که مسی را از نزدیک ببینیم، کافی است» و حالا گویا این مسابقه برای دیدن مسی از بازیکنان تیم ملی به مسئولان فوتبالی کشورمان هم کشیده شده و شوالیه فتح‌الله‌زاده که در مقایسه کارنامه‌اش با سردار رویانیان در برابر عکس یادگاری او با مالدینی و سایر ستارگان میلان، جای خالی را حس می‌کند، کاملا خیرخواهانه بانی دیدار مسی با جمشید مشایخی می‌شود؛ آن هم با چه هدفی؟ «پاک کردن خاطره برخورد نامناسب با لیونل مسی»! اتفاقی که در صفحه فیس‌بوک مسی رخ داد و البته هرچند بازتاب جهانی هم داشت، موضوعی نیست که خاطر شخص مسی را آنچنان آزرده باشد و شاید او خیلی هم در جریان درافشانی هموطنان عزیزمان نسبت به خود و خانواده‌اش نباشد.

صحبت بر سر اشتباه گرفتن ساحت‌هاست. آنجایی که باید به عنوان یک مدیر باشگاه پرطرفدار حامی تیم ملی کشورمان باشیم و به آن کمک کنیم، منافع باشگاه برایمان اولویت دارد و بعد جایی دیگر با پرچم معرفی ویژگی‌های ملی، میهنی می‌خواهیم خودمان را به دیگران نشان بدهیم.

در این باره باید گفت، تا کنون از جزئیات این سفر ‌خبری منتشر نشده و اینکه آیا مسی در جریان دیدار با مشایخی هست یا نه و اصلا این دیدار انجام می‌گیرد یا خیر (!) حتی کسی نمی‌داند که مشایخی در دیدار با مسی باز هم می‌خواهد به او تأکید کند که «ایرانی‌ها توهین نمی‌کنند و آن کسانی که به صفحه شما حمله کرده‌اند، ایرانی نبوده ‌اند»، فعلا فقط ژست گرفتنش مهم است و اینکه ما به فکر فرهنگ و هنر کهنمان هستیم و جام‌جهانی فرصت معرفی ما به جهان است.

اما کسی به این ‌نمی‌‌اندیشد بهترین معرفی برای ما در جام‌جهانی بازی‌های خوبمان و نتیجه‌ای بهتر از آن است که در سه دوره پیش گرفتیم است. فعلا لیونل مسی مهم است و مسابقه‌ای که برای گرفتن عکس یادگاری با او به راه افتاده است.
اخبار ورزشی - تابناک


ویدیو : مسابقه ملی عکس یادگاری با لیونل مسی!