مسابقه ترک اعتیاد به اینترنت در کره! : کره جنوبی برای ترک دادن «معتادان تکنولوژیک» ...


کره جنوبی برای ترک دادن «معتادان تکنولوژیک» خود راهکار جالبی در پیش گرفته است. در این طرح ۶۰ نفر از مردم کره جنوبی در یک پارک عمومی به دور از گوشی‌های موبایل خود دور هم جمع می‌شوند و باید ۹۰ دقیقه فقط و فقط فکر کنند! در آخر هم کسی که ضربان قلبش نسبت به بقیه نرمال‌تر باشد، برنده مسابقه خواهد شد. مجله مهر: اعتیاد تکنولوژیک، یکی از بیماری‌های شایع عصر مدرن است. کره جنوبی به عنوان یکی از تکنولوژیک ترین کشورهای جهان بیشتر به این درد مبتلاست و برای همین برای درمان آن به روش‌های جالبی متوسل می‌شود.

کره جنوبی برای ترک دادن «معتادان تکنولوژیک» خود راهکار جالبی در پیش گرفته است. در این طرح ۶۰ نفر از مردم کره جنوبی در یک پارک عمومی به دور از گوشی‌های موبایل خود دور هم جمع می‌شوند و باید ۹۰ دقیقه فقط و فقط فکر کنند! در آخر هم کسی که ضربان قلبش نسبت به بقیه نرمال‌تر باشد، برنده مسابقه خواهد شد. 

اعتیاد به اینترنت , ترک اعتیاد به اینترنت , تست اعتیاد به اینترنت

کره جنوبی، بالاترین سرعت اینترنت را در جهان دارد و ۸۰درصد مردمش، تلفن همراه هوشمند دارند و بنابراین طبیعی است که بیشترین نگرانی درباره اعتیاد مردم به ابزارهای تکنولوژیک را داشته باشد. آمارها نشان می‌دهد که مردم کره، به صورت میانگین روزانه ۴ ساعت از وقت خود را به توئیت کردن، ردوبدل کردن پیامک یا بازی با گوشی های خود می گذرانند که از این میزان ۱۵ درصد آنها به صورت جدی، دچار اعتیاد هستند.

این انس زیادی با تکنولوژی و اینترنت به نظر می‌رسد در آینده‌ای نه چندان  دور به یکی از مشکلات اصلی این کشور تبدیل خواهد شد. بنابراین گروهی از هنرمندان کره‌ای برای اینکه به مردم برای ترک این  اعتیاد یک فرصت دوباره بدهند، رقابتی به راه انداخته‌اند. پیش از  این یک بار در سال ۲۰۱۴ این مسابقه هیجان‌انگیز برگزار شد که در شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های مثبت زیادی همراه شد. امسال ۱۵۰۰ نفر برای این مسابقه به صورت آنلاین اعلام آمادگی کردند و ۶۰ مکان را برای گردهمایی پیشنهاد دادند. نامزدهای این مردم، در نهایت در یک پارک در «سئول» دور هم جمع شدند؛ بدون اینکه با هم صحبت کنند، استراحت کنند، غذا بخورند و حتی بدون هیچ گونه حرکتی. در آخر هم این بیانیه را منتشر کردند: «به مغزهایمان که هیچ وقت خالی از اطلاعات اضافی تلویزیون، موبایل و اینترنت نمی‌شوند، استراحت بدهیم! بیایید فقط از فکر کردن لذت ببریم».

اعتیاد به اینترنت و موبایل , اعتیاد یه اینترنت , راههای پیشگیری از اعتیاد به اینترنت

در طول ۹۰ دقیقه ضربان قلب شرکت‌کنندگان به طور منظم اندازه‌گیری شد و کسی که قلب سالم تر و ضربان منظم تری داشت، به عنوان برنده اعلام شد. جااب اینکه امسال یک خواننده رپ موفق شد، عنوان قهرمانی در مسابقه را از آن خود کند.  او می گوید : «این یک تجربه عالی برای من بود. تنش‌های ذهنی من زیاد است؛ اما الان آرامش دارم. حالا می‌توانم با آرامش بیشتری آلبوم جدیدم را کلید بزنم. این فعالیت برای کسانی که میگرن یا ذهن پیچیده‌ای دارند، مناسب است و به آنها توصیه می‌کنم».

مسئولان این مسابقه امیدوارند در آینده بتوانند افراد بیشتری را به این رقابت دعوت کنند و به افراد بیشتری کمک کنند تا به دور از ابزار تکنولوژیک به مغزهای خود استراحت بدهند!


ویدیو : مسابقه ترک اعتیاد به اینترنت در کره!