مرگ پسر جوان ربطی به پلیس تهران ندارد/ قاتل: برادرم در حال کتک زدن خواهرم بود + عکس :



راز مرگ پسری که در زمان بازداشت به خاطر تشنج جان خود را در مرکز درمانی از دست داده بود، فاش شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در ساعت 21:00 مورخه 03/04/1392 وقوع یک فقره درگیری در خیابان ابومسلم – خیابان 25 متری محمودیان ، به کلانتری 157 مسعودیه اعلام شد ؛ در مراجعه مأمورین به محل و بررسی اولیه مشخص شد که درگیری مابین اعضای یک خانواده صورت گرفته است .

در ادامه رسیدگی و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که درگیری بواسطه اعتیاد یکی از اعضای خانواده بنام "رضا . ع" (متولد 1366) به مصرف موادمخدر و اعتراض سایر اعضای خانواده به این موضوع آغاز شده که با شدت گرفتن درگیری ، رضا اقدام به تخریب قسمتی از اثاثیه منزل و درگیری با برادر خود نموده است .

اعلام فوت مشکوک :
با طرح شکایت خانواده از "رضا . ع" و با تشکیل پرونده با موضوع "تخریب عمدی" و حسب دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 14 تهران ، متهم به زندان رجایی شهر منتقل اما پس از گذشت مدت کوتاهی از انتقال به زندان وی به علت تشنج بیهوش و سریعا به مرکز درمانی منتقل و با وجود انجام اقدامات درمانی فوت می نماید .

 

دفاتر پلیس 10 تهران , مراکز پلیس 10 تهران , پلیس 10 تهران


پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "فوت مشکوک" و طرح شکایت خانواده متوفی ، با صدور قرار عدم صلاحیت پرونده از دادسرای امور جنایی کرج به دادسرای امور جنایی تهران ارجاع و به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

تحقیقات پلیسی :
با توجه به طرح شکایت خانواده متوفی مبنی بر طرح موضوع "انتقال نامناسب متوفی به کلانتری و زندان بعنوان علت مرگ" ، تحقیقات در این خصوص در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و در تحقیقات از مأمورین کلانتری ، مأمور بدرقه و همچنین زندانیان همراه متوفی مشخص شد که در زمان انتقال متوفی به کلانتری و زندان هیچگونه رفتار نامناسب و ضرب و شتمی از سوی مأمورین با این شخص انجام نشده است .

نظریه کمیسیون پزشکی قانونی :
در بررسی پرونده فوت مشکوک متوفی مشخص شد که در زمان پیگیری پرونده در دادسرای امور جنایی کرج و حسب دستور قضایی ، جسد متوفی جهت تعیین علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل و پس از بررسی های بعمل آمده ، کمیسیون پزشکی قانونی تشکیل و علت مرگ متوفی "فشار بر عناصر حیاتی گردن" اعلام شده که در ادامه و با انجام بررسی های لازم ، نظریه کارشناسی از سوی کمیسیون پزشکی قانونی اعلام شد : "گاهی فشار بر عناصر حیاتی گردن به صورت آنی و در پی ضربه به مناطق حساس اتفاق می افتد که در مورد متوفی این امر بعید است و گاهی فشار بر عناصر حیاتی گردن با تأخیر و در پی ایجاد عوارض حادث می گردد که در این مورد ، این زمان متفاوت بوده و تحقیقات قضایی و پلیسی راه گشا می باشد " .

انکار واقعیت :
با توجه به نتایج بدست آمده در طول تحقیقات بعمل آمده ، تحقیقات از خانواده متوفی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت ؛ در تحقیقات نامحسوس از محل سکونت متوفی و خانواده اش مشخص شد که متوفی به علت اعتیاد به مصرف موادمخدر از نوع شیشه با خانواده اش درگیری داشته اما با این وجود ، اعضای خانواده متوفی در تحقیقات اولیه منکر هرگونه درگیری با متوفی می شوند !!! این در حالی بود که محتویات پرونده حکایت از آن داشت که در مورخه 03/04/1392 و طی تماس اعضای این افراد با مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع درگیری خانوادگی ، مأمورین کلانتری به محل سکونت آنها مراجعه و در ادامه و با طرح شکایت آنها پرونده با موضوع "تخریب عمدی" تشکیل و متوفی به زندان محکوم شده است .

 

آدرس پلیس 10 تهران , ساعت کار پلیس 10 در تهران , ساعت کاری پلیس 10 در تهران


اعتراف به درگیری منجر به مرگ متوفی :
با توجه به تناقضات موجود در اظهارات خانواده متوفی ، تحقیقات مستمر و تحصصی از اعضای خانواده متوفی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و نهایتا برادر متوفی بنام مسعود ( 25 ساله ) بیان داشت : " در روز حادثه زمانیکه به منزل آمدم ، دیدم برادرم ( متوفی ) در حال کتک زدن خواهرم است ؛ با توجه به اینکه برادرم به علت اعتیاد و بیکاری و متارکه از همسرش ، سابقه درگیری با اعضای خانواده اش را داشت و به زور از اعضای خانواده جهت تهیه مواد پول دریافت می کرد ، من به کمک خواهرم رفتم که رضا با برداشتن لوله ی جاروبرقی چند ضربه به سرم زد که سرم دچار شکستگی و خونرییزی شد ؛ در حالیکه عصبانی شده بودم ، با دست راست گلوی برادرم را گرفته و چند دقیقه فشار دادم که رضا سست شد و به زمین افتاد ؛ سپس با 110 تماس گرفته و با حضور مأمورین مأمورین ، رضا به کلانتری منتقل شد " .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعترافات صریح متهم و تحقیقات بعمل آمده مشخص شد که خانواده ی متوفی قصد داشته اند تا با سوء استفاده از فوت ناگهانی متوفی و طرح شکایت کذب ، اقدام به دریافت دیه نمایند که خوشبختانه با تحقیقات پلیسی در اداره دهم و بهره گیری از نظریه کارشناسی پزشکی قانونی ، حقیقت مشخص و متهم اصلی پرونده ( برادر مقتول ) نیز با قرار قانونی و جهت انجام تحقیقات قانونی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت " .

 

 اخبار  حوادث  - باشگاه  خبر  نگاران


ویدیو : مرگ پسر جوان ربطی به پلیس تهران ندارد/ قاتل: برادرم در حال کتک زدن خواهرم بود + عکس