مرگ پسربچه ۱۱ ساله در اردوی دانش‌آموزی : اردوی یکـــــروزه دانش‌‌آموزان میبدی ...



متن لوح تقدیر دانش آموزی , نمونه تشویق نامه دانش آموزی , سربریدن پسربچه 12 ساله

اردوی یکـــــروزه دانش‌‌آموزان میبدی کنار دریاچه غربالبیز مهریز پایان تلخی داشت.

هنگام ظهر، درحالی‌که دانش‌آموزان خودشان را برای نماز آماده می‌کردند، یکی از آنها در آب‌های سرد دریاچه غرق شد و جانش را از دست داد.

 

این حادثه ظهر دوشنبه در حاشیه شهرستان مهریز رخ داد. آن روز مسئولان مدرسه سیدمصطفی خمینی در شهرستان میبد، عده‌ای از دانش‌آموزان را برای شركت در اردوی یكروزه به نزدیكی دریاچه غربالبیز برده بودند كه یكی از دانش‌آموزان 11ساله به‌نام امیر شه‌بخش در دریاچه جان باخت.

رضا ایزدی، یكی از شاهدان این حادثه كه در نزدیكی دریاچه حضور داشت، در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: چندین سال است كه هنگام بهار با اسب در كنار دریاچه كار می‌كنم. حدود ساعت 9صبح بود كه متوجه شدم 2گروه از دانش‌آموزان برای اردو به كنار دریاچه آمده‌اند. یك گروه دختران دبیرستانی بودند و گروه دیگر پسربچه‌های مدرسه‌ای. همراه اسبم راهی دریاچه شدم و همان موقع پسربچه‌ای با لباس‌های خیس نزد من آمد و خواست سوار اسب شود. او همان پسربچه‌ای بود كه ساعاتی بعد در دریاچه غرق شد. به او گفتم صبر كند تا لباس‌هایش خشك شود و بعد سوار اسب شود اما او اصرار داشت كه سوار شود. یك اسكناس 2هزارتومانی خیس دستش بود كه آن را به من داد و سوار اسب شد.

پس از آن به كارم ادامه دادم تا اینكه حوالی ظهر، بار دیگر همان پسربچه نزد من آمد و خواست یك‌بار دیگر اسب‌سواری كند. این بار فقط یك اسكناس هزار تومانی داشت و چون نخواستم دلش بشكند، قبول كردم كه باز هم سوار شود. او نخستین و آخرین كسی بود كه سوار اسبم شد. وقتی پیاده شد، صدای مربیان را شنیدم كه از بچه‌ها می‌خواستند برای نماز آماده شوند. پسربچه از اسب پیاده شد و به طرف دریاچه رفت و من هم تصمیم گرفتم به خانه برگردم كه ناگهان صدای فریاد یكی از دختران دبیرستانی را شنیدم كه می‌گفت:‌ یكی داخل دریاچه غرق شد.

مرد جوان ادامه داد: آن روز پسردایی‌ام نیز همراه من بود. او قبل از من به كمك پسربچه رفت. من هم دوان دوان خودم را به سمت محلی كه حادثه رخ داده بود رساندم. پسردایی‌ام را دیدم كه همه لباس‌هایش خیس بود و وحشت كرده بود. می‌گفت كه پسربچه غرق شده و او هر چه تلاش كرده نتوانسته است نجاتش دهد. در همین هنگام مربیان و سرپرستان دانش‌آموزان هم خودشان را به محل حادثه رساندند. پسربچه در محلی غرق شده بود كه عمیق‌ترین قسمت دریاچه بود.

همان موقع با آتش‌نشانی تماس گرفتم و دقایقی بعد امدادگران به آنجا آمدند. حتی یك غواص هم آمد و جست‌وجو شروع شد. حدود ساعت 3بعدازظهر، یعنی 2ساعت پس از وقوع حادثه بود كه غواص توانست جسد پسربچه را بیرون بكشد. با دیدن او شوكه شدم. باورم نمی‌شد كسی كه ساعاتی پیش سوار اسبم شده بود، همان كسی است كه در دریاچه غرق شده بود. او برای شنا و آب‌تنی به قسمت عمیق دریاچه رفته بود اما چون آب دریاچه خیلی سرد است، احتمال می‌دهم كه دچار ایست قلبی شده و در نهایت غرق شده‌بود.

در همیــن حال، سیدابوالفضــل حسینی‌منش، رئیس آتش‌نشانی مهریز نیز گفت: دانش‌آموز 11ساله به‌خاطر سهل‌انگاری و آشنا نبودن به شنا در غربالبیز غرق شد و تلاش غواص و نیروهای امداد و نجات آتش‌نشانی برای نجات جان این دانش‌آموز كارساز نشد. به گفته وی، برای جلوگیری از وقوع اینگونه حوادث ناگوار در غربالبیز باید نسبت به فنس كشی دور دریاچه و همچنین ممنوعه كردن منطقه برای شنا اقدام كرد.

حادثه تكراری
رضا ایزدی كه اهل مهریز است، پیش از این هم شاهد چنین حادثه‌ای بوده است. او می‌گوید: دریاچه غربالبیز، یك دریاچه فصلی است. یعنی از اواخر زمستان پر آب می‌شود و هنوز به خرداد نرسیده، خشك می‌شود. این محل در تعطیلات نوروز مملو از گردشگران می‌شود. به همین دلیل در 13روز عید، یك غواص در اینجا حضور دارد تا مراقب باشد حادثه‌ای رخ ندهد. پس از پایان تعطیلات، باوجود اینكه سیل اردوهای دانش‌آموزی و گردشگران همچنان به سمت این منطقه سرازیر است، اما دیگر از غواص خبری نیست. حدود 2سال پیش بود كه من شاهد غرق شدن جوانی در همین دریاچه بودم.

او به‌دلیل سردی آب دچار ایست قلبی و در نهایت غرق شده بود. یكی از اتباع افغانی هم كه برای تفریح به این منطقه آمده بود، داخل دریاچه غرق شد. مسئولان باید به این فكر باشند كه تا آخر بهار و خشك شدن دریاچه، غواص كنار دریاچه حضور داشته باشد تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

 

اخبار حوادث - همشهری

 


ویدیو : مرگ پسربچه ۱۱ ساله در اردوی دانش‌آموزی