مرگ عجیب دو پسر در حادثه برق گرفتگی : مرگ عجیب دو پسر در حادثه برق گرفتگی در ...



مرگ عجیب دو پسر در حادثه برق گرفتگی

در دو حادثه عجیب برق‌گرفتگی که در بندرعباس رخ داد، دو پسر 16و 21ساله جان خود را از دست دادند. 

 

حادثه , حادثه قطار سمنان , حادثه قطار

به گزارش همشهری نخستین حادثه مرگبار حدود دوهفته پیش رخ داد و جان نوجوان 16ساله‌ای به نام سروش را گرفت. آن روز تعدادی از خیابان‌های بندرعباس به‌دلیل بارش شدید باران دچار آبگرفتگی شده بود و مردم برخی از مناطق مجبور بودند برای عبور از خیابان از داخل آب عبور کنند. 

همزمان با بارش باران، وزش باد شدید نیز باعث شده بود که کابل برق فشار قوی در یکی از محله‌ها از تیر برق جدا شود و به خیابان آبگرفته سقوط کند. افرادی که شاهد این ماجرا بودند سعی داشتند با مطلع کردن دیگران از عبور آنها از محل حادثه جلوگیری کنند غافل از اینکه سقوط سیم برق تا دقایقی دیگر حادثه وحشتناکی را رقم خواهد زد. 

آخرین خریدساعت 12:30ظهر بود. سروش 16ساله پس از آنکه از مدرسه به خانه برگشت، کیف و وسایلش را گذاشت و به درخواست مادرش برای خرید نان راهی نانوایی شد. وقتی به چهارراه رسید، چشمش به خیابان آبگرفته افتاد. نانوایی درست آن‌سوی خیابان بود و او مجبور بود برای رسیدن به آنجا از همان قسمتی عبور کند که به‌خاطر بارش باران دچار آبگرفتگی شده بود. سروش اما خبر نداشت که ساعتی قبل وزش باد باعث شده که کابل برق چند متر آنطرف‌تر داخل آب بیفتد و در قسمت آبگرفته، برق با ولتاژ بالایی جریان داشته باشد. پسر نوجوان به محض اینکه پایش را درون آب گذاشت، فریاد بلندی کشید و روی زمین افتاد. 

کسانی که آن روز از چهارراه فاطمیه بندرعباس عبور می‌کردند، شاهد صحنه وحشتناکی بودند. سروش در قسمتی از خیابان روی زمین افتاده بود و به‌شدت می‌لرزید. یکی از شاهدان با دیدن این صحنه به کمک پسر نوجوان رفت اما به محض اینکه می‌خواست دست او را بگیرد و از روی زمین بلندش کند، خودش نیز دچار برق‌گرفتگی شد و دست پسر نوجوان را رها کرد.

کسانی که متوجه شده بودند سروش به‌دلیل سقوط کابل برق در خیابان آبگرفته دچار برق‌گرفتگی شده است مقداری پلاستیک برداشتند و به کمک نوجوان 16ساله شتافتند. آنها که پلاستیک را دور دست‌هایشان پیچیده بودند توانستند سروش را از داخل آب و جریان برق خارج کنند و به گوشه پیاده‌رو انتقال دهند. همزمان، ماجرا به اورژانس گزارش شد و طولی نکشید که آمبولانس اورژانس راهی محل حادثه شد. 

شکایت می‌کنیم

وقتی امدادگران به چهارراه فاطمیه رسیدند، پسر نوجوان در گوشه‌ای افتاده بود و حرکت نمی‌کرد. آنها شروع به احیای قلبی سروش کردند اما نه قلبش می‌زد و نه نفس می‌کشید. همه علائم نشان می‌داد که او دچار ایست قلبی شده است.

درحالی‌که امدادگران تلاش می‌کردند او را احیا کنند، پدر سروش که در همان نزدیکی‌ها و مقابل مغازه‌اش ایستاده بود، با مشاهده جمعیت و آمبولانس کنجکاو شد و وقتی خودش را به محل رساند، با دیدن پیکر بی‌جان پسرش شوکه شد. او که باورش نمی‌شد پسر نوجوانش دچار چنین حادثه‌ای شده باشد به طرف وی دوید اما کارازکار گذشته و سروش جانش را از دست داده بود.

حتی وقتی امدادگران اورژانس او را به سرعت به بیمارستان منتقل کردند و با استفاده از دستگاه شوک برای احیای قلبش تلاش کردند، باز هم نتیجه‌ای نگرفتند و نوجوان 16ساله در این حادثه عجیب جانش را از دست داد. 

پدر سروش می‌گوید: ما از اداره برق شاکی هستیم. وقتی سیم برق به داخل خیابان آبگرفته سقوط کرده بود، کسانی که شاهد ماجرا بودند بارها با اداره برق تماس گرفتند اما متأسفانه هیچ ماموری برای حل این مشکل به محل حادثه اعزام نشد، طوری که مردم محل وقتی از حضور مأموران اداره برق ناامید شدند، خودشان با ایستادن در گوشه‌ای از خیابان به مردم هشدار می‌دادند که از محل حادثه عبور نکنند.

از طرفی شهرداری هم باید پاسخگو باشد که چرا به‌رغم وجود کانال‌های فاضلاب، باز هم خیابان‌ها دچار آبگرفتگی شده و این مسئله نشان می‌دهد که کانال‌ها برای جلوگیری از چنین حوادثی لایروبی نشده‌اند. 

مرگ در خانه جدید

 دومین حادثه برق‌گرفتگی، شامگاه هشتم آذرماه برای جوان 21ساله‌ای به نام مازیار رخ داد و او را به کام مرگ برد. خانواده مازیار به‌تازگی به خانه جدیدشان نقل مکان کرده بودند و پسر جوان پس از اسباب‌کشی تصمیم گرفته بود به حمام برود و خودش را برای رفتن نزد دوستانش آماده کند. بیشتر از نیم ساعت از رفتن مازیار به حمام گذشته بود و خبری از او نبود. 

در همین هنگام مادرش متوجه شد که آب از داخل حمام به بیرون نفوذ کرده است. او چندبار به در کوبید و پسرش را صدا زد اما وقتی جوابی نشنید، وارد آنجا شد و چشمش به جسد بی‌جان پسرش افتاد که روی زمین افتاده بود. او که وحشت کرده بود، شروع کرد به فریاد زدن و وقتی بقیه به کمک پسر جوان شتافتند، متوجه جریان برق شدند که در همه جای حمام وجود داشت.

همه‌‌چیز نشان می‌داد که مازیار دچار برق‌گرفتگی شده و به‌رغم اینکه شدت جریان برق اجازه نمی‌داد کسی به مازیار نزدیک شود، خانواده‌اش پس از چند دقیقه تلاش توانستند پیکر بی‌جان او را به بیرون از حمام منتقل کنند. 

آنها سپس ماجرا را به اورژانس گزارش کردند و امدادگران به محض حضور در محل، تلاش برای احیای قلب او را شروع کردند. وقتی تلاش امدادگران نتیجه‌ای نداد، پسر جوان به بیمارستان انتقال یافت و در آنجا نیز حدود یک ساعت برای بازگشت وی به زندگی تلاش شد اما این تلاش‌ها نتیجه‌ای نداشت و مازیار جانش را از دست داد.

به گفته خانواده این پسر دانشجو، آبگرمکن حمام دچار اتصالی برق بوده و آنها به‌دلیل اینکه تازه به خانه جدید نقل مکان کرده بوده‌اند، از این ماجرا خبر نداشته‌اند و این نقص فنی، نهایتا به این حادثه منجر شده است./همشهری

 


ویدیو : مرگ عجیب دو پسر در حادثه برق گرفتگی