مرگ دلخراش یک خرس در سفید کوه +عکس : مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران ...


مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران از کشتار بی رحمانه یک ماده خرس قهوه ای و توله اش در سفیدکوه لرشتان خبر داد خبرگزاری مهر: مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران از کشتار بی رحمانه یک ماده خرس قهوه ای و توله اش در سفیدکوه لرشتان خبر داد

کیوان هوشمند با بیان این مطلب افزود: متاسفانه شکارچیان غیرمجاز بار دیگر با کشتار بی رحمانه یک ماده خرس قهوه ای و توله اش حادثه تلخی را برای محیط زیست کشور رقم زدند.

به گفته وِی، به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر کشتار یک خرس قهوه ای در منطقه حفاظت شده سفیدکوه در استان لرستان، محیط بانان عازم محدوده مذکور شده و با لاشه یک ماده خرس قهوه ای و لاشه توله اش مواجه شدند.

هوشمند اظهار داشت: لاشه ها متعلق به حدود ۱۵ روز قبل بوده و بخش هایی زیادی از آنها توسط حیوانات لاشه خوار خورده شده است.

ازدواج سفید , سفید کردن دندان , کاخ سفید

وی افزود: محیط بانان حین بررسی محدوده وقوع کشتار متوجه صدای توله خرس دیگری شده اند که همچنان زنده است اما متاسفانه موفق به گرفتن آن نشده و این توله خرس با مشاهده محیط بانان فرار می کند.

مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران تصریح کرد: توله خرس مشاهده شده توله دوم ماده خرس کشته شده بوده که به طریق نامعلومی در زمان حادثه از دست عاملین کشتار مخفی شده و جان سالم بدر برده است.

هوشمند یاداور شد: لاشه این خرس و توله اش به اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان منتقل شده و در حال بررسی بیشتر توسط کارشناسان می باشد.

سفید , چای سفید , مگس سفید

کامران فرمان پور رئیس اداره محیط زیست شهرستان چگنی نیر در این باره گفت: پس از این حادثه تحقیقات نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان به منظور شناسایی و دستگیری عاملین این کشتار آغاز و در مدت زمان کوتاهی دو فرد مضنون در این زمینه بازداشت شدند که ضمن اعتراف به همکاری در جرم، عامل اصلی کشتار را معرفی کردند.

آبشار آب سفید , روز جهانی عصای سفید , سیاه سفید کردن عکس در فتوشاپ

فرمان پور افزود: به دنبال شناسایی عامل اصلی، نیروهای یگان محیط زیست پس از اخذ نیابت قضایی جهت دستگیری متهم وارد عمل شده و پس از شناسایی منزل این شخص در یکی از روستاهای حوزه شهرستان چگنی وارد منزل این متخلف شدند.

به گفته وی، در زمان دستگیری، متهم از طریق دوستان خود از ورود مامورین به روستا باخبر شده و دقایقی پیش از حضور محیط بانان منزل را ترک  و متواری می شود.

فرمان پور اظهار داشت: در جریان بازرسی از منزل این متخلف سه قبضه اسلحه شامل یک اسلحه برنو و دو اسلحه شکاری کشف و ضبط شد.

وی در ادامه گفت: با دستور قاضی تلاش برای شناسایی مخفیگاه و دستگیری عامل اصلی کشتار خرس قهوه ای و توله اش همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان چگنی یاداور شد:  بخش جنوبی منطقه حفاظت شده سفیدکوه در حوزه شهرستان چگنی زیستگاه اصلی خرس قهوه ای به شمار می رود. به همین علت و به جهت حفاظت از این گونه ارزشمند، تقاضای احداث یک پاسگاه محیط بانی در این محدوده توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان مطرح و مصوب نیز شده اشت.

سیاه و سفید کردن عکس در فتوشاپ , روز عصای سفید , کلاغ سفید

به گفته وی، از سال ۱۳۹۱ کلنگ احداث این پاسگاه به زمین خورده و حتی اسکلت بندی آن نیز انجام شده است اما متاسفانه به دلیل کمبود بودجه و عدم تخصیص اعتبارات از سوی استانداری ۲ سال است که بصورت نیمه کاره رها شده است.

فرمان پور اظهار داشت: محدوده کشتار این ماده خرس و توله اش حدود ۳ کیلومتر با محل معین شده جهت احداث پاسگاه محیط بانی فاصله داشته و در صورت احداث این پاسگاه و حضور محیط بانان قطعا امروز شاهد این اتفاق ناگوار نبودیم.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان چگنی در خصوص انگیزه شکارچیان غیرمجاز از کشتار ماده خرس و توله اش گفت: با توجه به اظهارات دو متهم بازداشت شده و باتوجه به اینکه پوست، پنجه، دندان ها و سایر اجزای قابل استفاده بدن خرس ها دست نخورده باقیمانده است، عامل این جنایت صرفا جهت تفریح و ابراز شجاعت اقدام به این کشتار بیرحمانه کرده است.

 فرمان پور در مورد سرنوشت توله خرس زنده مانده گفت: با توجه به وسعت و صعب العبور بودن منطقه، تلاش دو روزه اکیپی ۸ نفره از محیط بانان برای یافتن توله خرس دوم بی نتیجه بوده است.

وی افزود: توله خرس ها در این زمان از سال حدودا ۳ ماهه بوده و برای تامین امنیت و یافتن غذا به شدت به مادر خود وابسته هستند اما امیدواریم این توله بتواند بدون حمایت مادر در طبیعت به زندگی خود ادامه دهد.


ویدیو : مرگ دلخراش یک خرس در سفید کوه +عکس