مرگ دختر دانشجو، جنایت یا خودكشی :   مرگ دختر دانشجو، جنایت یا خودكشی مرد كشاورزی ...



دانشجو دختر , دختر دانشجو , غرق‌ شدن دختر دانشجو در سیلاب خرم‌آباد

 

مرگ دختر دانشجو، جنایت یا خودكشی


مرد كشاورزی كه متهم است همسر دانشجویش را به قتل رسانده، وقتی در برابر قضات حاضرشد، ادعا كرد همسرش خودكشی كرده و قتلی در كار نبوده‌است

 

به گزارش شرق، 20 شهریور سال گذشته به ماموران پلیس بومهن خبر دادند زنی جوان به نام مینا از پنجره‌ای سقوط كرده و جانش را از دست داده ‌است.

 

وقتی پلیس در محل حاضر شد رضا، شوهر مینا هم در محل بود. این مرد ادعا كرد همسرش خودكشی كرده است اما گفته‌های شاهدان روند تحقیقات را تغییر داد. یكی از همسایه‌ها به ماموران گفت كه مینا لحظاتی قبل از مرگش مدعی شده شوهرش او را از پنجره به بیرون پرت كرده‌ است. وقتی جسد به پزشكی‌ قانونی انتقال یافت رضا بازداشت شد تا تحقیقات بیشتری از او انجام شود.

 

این مرد در تمام مراحل تحقیق ادعا كرد قتل كار او نبوده و همسرش خودكشی كرده‌است. پلیس یك‌بار دیگر شاهدان را مورد بازجویی قرار داد. این بار علاوه بر شاهدی كه در محل قتل ادعا كرده ‌بود مینا به او گفته شوهرش او را از پنجره بیرون پرت كرده شاهدان دیگر هم ادعا كردند، شنیده‌اند مینا شوهرش را قاتل معرفی كرده‌ است.

 

زن جوانی كه لحظاتی قبل از مرگ مینا بالای سرش حاضر شده ‌بود، گفت: وقتی از او پرسیدم چرا این‌طور شد، گفت رضا من را از پنجره به بیرون پرت كرد. با توجه به مداركی كه ماموران به دست آوردند پرونده تكمیل و به شعبه 71 دادگاه كیفری ‌استان تهران فرستاده‌شد. در ابتدای جلسه محاكمه كه صبح دیروز برگزار شد ذبیح‌زاده نماینده دادستان گفت: مداركی كه در پرونده جمع‌آوری شده، همگی نشان می‌دهد رضا مرد 27ساله و كشاورز، همسرش مینا را كه دانشجوی مقطع كارشناسی‌ارشد بود به قتل رسانده‌ است.بنابراین به عنوان نماینده دادستان تهران درخواست دارم با توجه به خواسته اولیای‌دم حكم قانونی صادر شود. سپس پدرومادر مینا در جایگاه حاضرشدند و برای قاتل فرزندشان درخواست قصاص كردند.

 

مادر مقتول گفت: دخترم برای خودش كار و زندگی داشت و درس می‌خواند. ما از ازدواجش با رضا خبر نداشتیم و بعد از اینكه صیغه كردند او به ما گفت ازدواج كرده ‌است. مینا پیش از این هم چند بار ازدواج كرده‌ بود البته یك‌بار عقدی بود و چند دفعه دیگر به صورت موقت ازدواج كرده ‌بود. ما به مینا می‌گفتیم رضا لیاقت تو را ندارد چون این مرد خودش همسر و فرزند داشت اما مینا قبول نمی‌كرد.

به خاطر اختلافی كه با مینا پیدا كرده‌ بودیم حرف‌هایش را به ما نمی‌گفت و بیشتر با خواهرش صحبت می‌كرد. بعد از مرگش بود كه متوجه شدیم با رضا اختلاف داشت. این زن ادامه ‌داد: من در خانه بودم كه همسایه‌های دخترم تماس گرفتند و گفتند دخترم بدحال است و او را به بیمارستان رسانده‌اند وقتی به بیمارستان رفتم، دیدم او فوت شده است. سپس رضا - متهم پرونده- در جایگاه حاضر شد. او اتهام قتل را رد كرد و گفت: من مینا را خیلی دوست داشتم و عاشقش بودم. دلیلی هم برای كشتن او نداشتم. روز حادثه قرار بود به شیراز بروم و دستگاه كشاورزی بخرم. بلیت هواپیما گرفته ‌بودم، در راه بودم كه مینا تماس گرفت و گفت، در بیمارستان است.

گفت تو ‌داری پدر می‌شوی اما من می‌خواهم بچه را سقط كنم. گفتم این كار را نكن اما گوشی‌اش را خاموش كرد. قبل از اینكه او به بیمارستان برود ما همدیگر را دیده‌ و صحبت كرده ‌بودیم اما او چیزی در مورد بارداری‌اش نگفته‌ بود. متهم به قتل ادامه‌ داد: وقتی از شیراز برگشتم به خانه رفتم و دیدم مینا در منزل نیست. نگرانش بودم، به خانه مادرش رفتم و دیدم او در حال مشاجره با پدرش است.

 

خانواده مینا از اینكه مینا با من ازدواج كرده ‌بود بدشان می‌آمد و او را تحقیر می‌كردند. پدرش می‌گفت، رضا لیاقت تو را ندارد و نباید با او زندگی كنی اما مینا من را دوست داشتم حتی من می‌خواستم زنم را طلاق بدهم و با مینا ازدواج دایم كنم، او قبول نمی‌كرد و می‌گفت خانواده‌اش مخالف هستند. مینا همیشه به خاطر كارهایی كه پدرش كرده‌ از او ناراحت بود و می‌گفت اگر پدرم به زور من را به پسرعمه‌ام نمی‌داد من زندگی‌ خوبی داشتم، او باعث شد تا من ازدواج اجباری داشته باشم و طلاق بگیرم و تا این حد در زندگی اذیت شوم.

 

متهم در مورد روز حادثه گفت: روز حادثه وقتی به خانه برگشتیم، مینا گفت حوصله ندارد غذا درست كند و از من خواست بیرون بروم و غذا بگیرم. وقتی برگشتم لب پنجره نشسته ‌بود و گفت: رضا من تو را دوست دارم اما چون نمی‌توانم پدرم را ببخشم و پدرم من را خیلی اذیت می‌كند خودم را می‌كشم و از تو خداحافظی می‌كنم. در این هنگام قاضی عزیز محمدی، رییس دادگاه به متهم گفت: دو نامه از مینا كشف شده كه در هر دو آنها از تو گله كرده ‌است. او نوشته، می‌خواسته بچه‌دار شود اما تو مخالفت می‌كردی، او همچنین نوشته است تو خیلی آزارش می‌دادی، در این‌باره چه توضیحی داری.متهم به این سوال جواب نداد و باز هم اتهامش را رد كرد و گفت: همسرش را دوست داشته و دلیلی برای قتل او نداشته‌است. بنا بر این گزارش، بعد از دفاعیات متهم و وكیل مدافعش هیات قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند./تابناک


ویدیو : مرگ دختر دانشجو، جنایت یا خودكشی