مرگ دارنده «ذهن زیبا» در تصادف رانندگی : ریاضیدان برجسته برنده جایزه نوبل در ...


ریاضیدان برجسته برنده جایزه نوبل در حادثه رانندگی کشته شد. خبرآنلاین: ریاضیدان برجسته برنده جایزه نوبل در حادثه رانندگی کشته شد.

جان نش، ریاضی‌دان برجسته‌ای که فیلم معروف «ذهن زیبا» از زندگی او ساخته شده در تصادف تاکسی در نیوجرزی به همراه همسرش کشته شد.

جان فوربز نش استاد ریاضی دانشگاه پرینستون، که به اسکیزوفرنی مبتلا بود در سال ۱۹۹۴ همراه با دو نظریه‌پرداز دیگر برنده جایزه نوبل اقتصاد شده بود.

جان نش ماه دیگر ۸۷ ساله می‌شد و همسرش آلیسیا ۸۲ سال داشت.

تصادف رانندگی , جمله زیبا فرهنگ سازی راهنمایی و رانندگی , راهنمای اقدامات بعد از تصادف رانندگی

راننده تاکسی حامل آنها در حال سبقت گرفتن از ماشین دیگری بود که که کنترل خودرو را از دست داد و با نرده‌های محافظ بزرگراه ترن‌پایک، ششمین بزرگراه پر تردد آمریکا، برخورد کرد.

به گفته پلیس نیوجرزی، بر اثر این تصادف جان نش و همسرش از خودرو به بیرون پرتاب شدند و به نظر می‌رسد آنها کمربند ایمنی‌شان را نبسته بودند.

راننده تاکسی و سرنشین یک خودروی دیگر هم مجروح شده‌اند.

کارهای او در زمینه نظریه بازی ها، هندسه دیفرانسیل و معادلات دیفرانسیل با مشتقات پاره‌ای، به درک تازه‌ای از عواملی که بر شانس تاثیر می‌گذارند و تاثیر اتفاقات در پیچیدگی زندگی روزمره منجر شده بود.

فیلم «ذهن زیبا» (۲۰۰۱) به کارگردانی ران هاوارد و با بازی راسل کرو در نقش جان نش، به کارهای برجسته او در ریاضی و دشواری‌هایی که ابتلا به اسکیزوفرنی برایش به وجود آورد پرداخته بود.


ویدیو : مرگ دارنده «ذهن زیبا» در تصادف رانندگی