مرضیه از یک قدمی چوبه دار به زندگی برگشت :       زنی که به دنبال کشتن همسر ...



 

 

تایم لاین زندگی مرضیه دباغ , آیا برگشت به زندگی بعد بی حرمتی , زندگی نامه مرضیه حدیدچی

 

زنی که به دنبال کشتن همسر خواهر شوهرش در غرب استان تهران ، مرگ را مقابل چشمانش می دید با جلب رضایت شاکیان خصوصی به ۱۰ سال زندان محکوم شد.



در نشست پیشین رسیدگی به این پرونده که در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی «نورا...عزیزمحمدی» و با حضور چهار مستشار تشکیل شد ابتدا نماینده دادستان ، کیفرخواست را خواند.



آرش سیفی» اعلام کرد : «مرضیه» ۴۰ ساله ، شامگاه ۱۹ مهر ۱۳۸۴ شوهر خواهر همسرش به نام «محمدرضا» را که به همراه برادر شوهرش «غلام» به خانه آنان در «منجیل آباد» رباط کریم رفته بود خفه کرد.



وی ادامه داد : شوهر« مرضیه» به نام «رضا» و پسر بزرگش «علی» نیز که در این جنایت به او کمک کردند مجرمان ردیف های دوم و سوم هستند.



سپس همسر «محمدرضا» گفت : نمی دانم عروسمان با چه انگیزه ای شوهرم را کشت.



آن شب «محمدرضا» به همراه برادر دیگرم «غلام» به خانه «رضا» رفته بود تا آنان را که مدتها با هم قهر بودند آشتی دهد اما بی رحمانه کشته شد.به همین خاطر برای جنایتکاران اشد مجازات می خواهم.



غلام (برادر مجرم ردیف دوم) نیز به عنوان شاهد در جایگاه ویژه ایستاد و اظهار داشت : آن شب به همراه دامادمان به خانه برادرم رفتیم.قرار نبود شب را آنجا بمانیم اما به اصرار «محمدرضا» ماندیم.نیمه شب بود که با سرو صدا از خواب پریدم و از یک پنجره کوچک دیدم «محمدرضا» روی زمین افتاده است.



وی اضافه کرد : برادرم «رضا» و پسرش ، دستهای او را گرفته بودند و «مرضیه» هم گلوی او را فشار می داد.می خواستم از جا بلند شوم که دختر برادرم به نام «آزیتا» و پسر دوم «رضا» جلوی مرا گرفتند تا این که «محمد رضا» جان داد.من که به شدت ترسیده بودم از آنان خواستم خود را به پلیس معرفی کنند و بدین ترتیب «مرضیه» و برادم به کلانتری رفتند.



«مرضیه» هنگامی که رو به روی پنج قاضی ایستاد جنایت را گردن گرفت : «پس از آن که محمدرضا و برادر شوهرم به خانه ما آمدند شام خوردند و من به اتاقم رفتم و خوابیدم.نیمه شب بود که متوجه شدم محمدرضا وارد اتاقم شد.



آن شب مشروب خورده بود و من که به افکار شیطانی اش پی برده بودم دستم را دور گردنش حلقه کردم و آن قدر فشردم تا جانش درآمد.همان موقع همه بیدار شدند.»



● قاضی : در خون «محمدرضا» الکل دیده نشد و پزشکی قانونی هیچ گونه اثر دفاع روی جنازه و بدن تو ندیده است.در این باره چه می گویی؟


▪ مرضیه : نمی دانم.

این زن در دادگاه به بازسازی صحنه جنایت پرداخت و گردن پسرش علی - مجرم ردیف سوم - را گرفت تا نشان دهد چگونه «محمدرضا» را خفه کرد.



● قاضی : پزشکی قانونی علت اصلی مرگ را انسداد مجاری بیرونی تنفسی یعنی دهان و بینی اعلام کرده است.تو اما نشان دادی که گلوی او را گرفته بودی ؛ در این باره چه دفاعی داری؟



▪ مرضیه : چیز زیادی یادم نیست.تشنج کردم و جزییات ماجرا را به یاد ندارم.



وی همچنین در پاسخ به این سوال قاضی که پرسید «چرا وقتی محمدرضا را در اتاقت دیدی دادو فریاد


نکردی ؟» اظهار داشت : حال خودم را نمی فهمیدم و فقط برای دفاع از ناموسم همسر خواهر شوهرم را کشتم.



● قاضی : شواهد نشان می دهد «محمدرضا» از شوهرت پول طلب داشت و آن روز برای تسویه حساب به خانه شما آمده بود ، درست است؟



▪ مرضیه : من از این موضوع بی خبرم.

نوبت دفاع به «رضا» ۴۴ ساله که رسید معاونت در آدمکشی را رد کرد : «من در این جنایت هیچ نقشی نداشتم.»



● قاضی : دخترت و همچنین برادرت «غلام» گفته اند تو و پسرت دست های «محمد» را گرفته بودید.در این باره چه می گویی؟


▪ رضا : من و پسرم برای این که جرم «مرضیه» کم شود دروغ گفتیم. وقتی به اتاق خواب رفتم زنم «محمدرضا» را خفه کرده بود.شوهر خواهرم مرد فاسدی بود و به زنان ، نظر بد داشت.



«علی» ۲۴ ساله نیز گفته های پدرش را تایید کرد : «فقط برای کم شدن جرم مادرم به همدستی با او اعتراف کردم ؛ زمانی که وارد اتاقش شدم محمدرضا مرده بود.»



به دنبال دفاع مجرمان ردیف های دوم و سوم ، رییس و چهار مستشار دادگاه کیفری وارد شور شدند و با توجه به مدرک های موجود «مرضیه» را به مرگ و شوهر و پسرش را در مجموع به ۲۰ سال زندان محکوم کردند.



حکم در شعبه ۲۷ دیوان عالی کشور به تایید رسیده بود اما به خاطر شبهه ای تازه ، در مرحله استیذان رییس قوه قضاییه نقض شد.



در نتیجه ، پرونده برای از سرگیری محاکمه به شعبه ۷۴ دادگاه کیفری فرستاده شد و این در شرایطی بود که به دنبال مرگ پدر «محمدرضا» زن عصیانگر رضایت شاکیان خصوصی را جلب کرد.



بدین ترتیب وی یکشنبه از جنبه عمومی جرم در شعبه ۷۴ در پای میز محاکمه ایستاد و طبق ماده ۶۱۲ قانون مجازات به ۱۰ سال زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم شد.... / گزارش : خبرگزاری ایسکانیوز

 

 

 


ویدیو : مرضیه از یک قدمی چوبه دار به زندگی برگشت