مرســدس بنــز SL65 AMG 2013، رویایی و اصیل : طراحی نسل جدید SL نسبت به مدل ...


طراحی نسل جدید SL نسبت به مدل قبلی کاملا دگرگون شده و رده پاهایی از سبک جدید طراحی بنز در آن به چشم می خورد.چراغ ها و جلو پنجره بزرگ ابهت خاصی به قسمت جلوی خودرو بخشیده اند.


مجله تخت گاز:  مرسدس بنز SL کلاس یکی از رویایی ترین و اصیل ترین مدل های مرسدس بنز است. تولید این خودرو سال ۱۹۵۴ شروع شد. کلاس SL با تولید مدل های افسانه ای 300SL کوپه(گالوینگ) و رودستر(w198) و SL091 متولد شد. تولید این مدل ها تا سال ۱۹۶۳ ادامه داشت و در سال ۱۹۶۳ اتاق W113 معرفی شد.همان مدل جاودانه پاگودا که در انواع 230SL,250SL,280SL تولید می شد. از سال ۱۹۷۲ طراحی SL کاملا متحول شد و اتاق R107 معرفی شد.R107  محبوب پس از ۱۸سال، در سال ۱۹۸۹ جای خود را به R129 داد. این خودرو به دلیل قیمت بالا در زمان خودش، مانند سایر مدل های SL جاودانه نشد. پس از این مدل، مرسدس بنز اتاق R230 را در سال ۲۰۰۲ معرفی کرد. این خودرو از نظر برخی از کارشناسان، طراحی فمینیستی داشت. مرسدس بنز برای جذاب تر کردن آن، سال ۲۰۰۹ SL را فیس لیفت کرد. حاصل کار خودرویی بسیار جذابی بود. وسعت تغییرات در آن آنقدر زیاد بود که بسیاری این کار بنز را فراتر از فیس لیفت می دانستند و بر این عقیده بودند که مرسدس بنز خودرویی جدید خلق کرده است.در سال ۲۰۱۱ عمر R230 به سر رسید و در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۱، مرسدس بنز با پرده برداری از نسل جدید SL، هواداران خود را شکه کرد. عده ای ظاهر جدید SL را مورد انتقاد قرار دادند و عده ای هم از ظاهر جدید آن خوششان آمد و از SL جدید استقبال کردند. کد اتاق SL جدید R231 است و مرسدس بنز این نسل از SL را در نمونه‌های SL350,SL500 , SL63 AMG و SL65 AMG عرضه می کند. SL65 AMG هیولایی از تبار SL کلاس است که گذرش به تیونر اصلی بنز یعنی AMG افتاده است. این کمپانی SL65 را به قوی ترین، کامل ترین و گران ترین گونه SL تبدیل کرده است. در ادامه توجه شما را به بررسی این هیولای بی نظیر که در واقع مرز بین خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت است جلب می کنیم.

office 2013 , pes 2013 , رشت رویایی

  نور آفتاب در کنترل مرسدس

طراحی نسل جدید SL نسبت به مدل قبلی کاملا دگرگون شده و رده پاهایی از سبک جدید طراحی بنز در آن به چشم می خورد.چراغ ها و جلو پنجره بزرگ ابهت خاصی به قسمت جلوی خودرو بخشیده اند. چیدمان داخلی چراغ های جلو بسیار شگفت انگیز است و از سیستم  BI.XENON و لامپ های LED در آن استفاده شده است. سپر جلو ساخت AMG است. هواکش های بزرگ و مه شکن های LED تاثیر بسزایی روی ظاهر جلوی  SL65گذاشته اند. خطوط روی کاپوت بسیار حساب شده هستند و کاپوت را عضلانی نشان می دهند. آیینه های جانبی نسبت به مدل قبلی تغییر مکان داده اند و توسط پایه ای روی درها قرار گرفته اند، این سبک طراحی آیینه در مدل های CLS جدید و SLS به چشم می خورد. هواکش گلگیر جلو تناسب جالبی با هواکش های روی کاپوت دارد و روی آن علامت V12 حک شده است که خبر از قلب تپنده  SL65می دهد. خطوطی از بالا و پایین این دریچه هوا نشات گرفته اند و روی درب جانبی ادامه یافته اند، این خطوط ناخودآگاه حالت بال پرنده را در ذهن بیننده تداعی می کنند. گلگیرهای جلو و عقب باد کرده هستند و به بدنه SL65 حالتی عضلانی بخشیده اند. رینگ‌های ۱۹ اینچی ساخت AMG در هماهنگی کامل با طراحی این خودرو می باشند. نمای قسمت عقب SL65 جدید، بی شباهت به مدل قبلی نیست. چراغ های تماما LED عقب تقریبا همان حالت قبلی را دارند، ولی طراحی داخلی و حالت آن‌ها نسبت به قبل تغییر کرده اند. دیفیوز سپر عقب به بزرگی مدل قبلی نیست و طراحی سر اگزوزهای دوبل AMG نسبت به حالت لوزی شکل قبلی تغییر کرده است. باله ظریف قرار گرفته روی لبه صندوق عقب ساخت AMG بوده و تاثیر بسزایی در زیبایی قسمت عقب خودرو دارد. این نسل از SL همانند نسل قبل از سقف فلزی جمع شونده بهره می برد. این سقف را می توان به صورت فلزی یا پاناروما(شیشه ای) سفارش داد. اگر سقف خودرو شیشه ای باشد، با بهره گیری از سیستم MAGIC SKY CONTROL می توان میزان نور وارده به داخل کابین را در هنگام بسته بودن سقف کنترل کرد. همچنین بادگیری در قسمت عقب تعبیه شده است تا از بروز اغتشاش داخل کابین در هنگام باز بودن سقف جلوگیری کند. این بادگیر در حالت استاندارد دستی بوده و مدل برقی آن قابل سفارش است. باز و بسته شدن سقف SL در کمتر از ۲۰ ثانیه انجام می شود. سقف در هنگام بسته بودن در هماهنگی کامل با بدنه می باشد.

اسم های اصیل ایرانی , فارسی کردن اعداد در ورد 2013 , نام های اصیل ایرانی

  فعلا پیشتازی می کند

تغییرات گسترده نسبت به نسل قبل و سبک جدید طراحی بنز علاوه بر بدنه، داخل کابین هم مشهود است. به محض ورود به کابین SL65 AMG با پارکابی کرومی که در مدل SL63 از جنس فولاد ضد زنگ می باشد مواجه می شوید که لوگوی AMG روی آن حک شده است و توسط نور سفید روشن می شود. جلو داشبورد بیننده را به یاد مدل SLS AMG می اندازد. دریچه‌های هوای جدید و محل قرارگیری مانیتور  7 اینچی کاملا شبیه SLS است. طراحی صندلی ها و کنسول جلو دگرگون شده اند. دکمه های سیستم تلفن، سیستم صوتی و سیستم تهویه هوای اتوماتیک THERMO TRONIC، روی کنسول جلو قرار گرفته اند و نواری که می توان جنس آن را از فیبرکربن یا چوب سفارش داد، قسمت بالای داشبورد را از قسمت پایینی جدا می کند. دسته دنده کوتاه و بسیار جذاب است و روی چرم آن علامت سنتی AMG حک شده است. تمام تنظیمات مونیتور، توسط ماوس تعبیه شده روی کنسول وسط قابل انجام است.

kia sportage 2013 , اسم های اصیل ایرانی برای شرکت , نامهای اصیل ایرانی

 صندلی های بزرگ، دربر گیرنده و تماما برقی  SL65، مجهز به ماساژور چند حالته، گرمکن، سردکن و سیستم حافظه یکپارچه با فرمان و آیینه ها می باشند که کلیدهای تنظیمات آن ها روی درها قرار دارد. روی پشت سری های صندلی ها دریچه های سیستم AIRSCARF قرار دارد. سیستمی که در صورت باز بودن سقف، در صورت گرم بودن هوای بیرون باد خنک و در صورت سرد بودن، هوای گرم به گردن سرنشینان می زند تا از باز بودن سقف خودرو کاملا لذت ببرند. فرمان AMG بسیار خوش دست و هماهنگ با فضای کابین بوده  و با آلومینیوم و چرم پوشانده شده است. پدال های تعویض دنده پشت فرمان  و صفحه کیلومتر شمار که از دو دایره خوش فرم تشکیل شده است، کاملا هیجان رانندگی با یک خودروی اسپرت را به راننده منتقل می کند. فضای داخلی کابین با چرم طبیعی پوشش داده شده است. در مدل 65، دوخت چرم روی صندلی ها و رودری ها به صورت لوزی شکل بوده و با سفارش دادن خودرو به بخش تزیینات سفارشی بنز(DESIGNO)، چرم ها، تریم ها و قطعات تزیینی داخل کابین در رنگ ها و طرح‌های استثنایی قابل سفارش است. همچنین نورپردازی رویایی داخل کابین در ۳رنگ، توسط لامپ های LED مخفی کار گذاشته در رودری ها و کنسول جلو انجام می شود تا دل کندن از فضای داخلی SL65 برای سرنشینان بسیار سخت باشد.

نیم فاصله در ورد 2013 , نام اصیل ایرانی , تعطیلات رویایی

  تصادف با مرسدس واقعا سخت است!

از گذشته تاکنون مرسدس بنز همیشه از پیشگامان استفاده از جدیدترین تکنولوژی های دنیا در خودروهایش بوده است.  SL 65 AMG 2013هم از این قاعده مستثنی نیست و از ده ها سیستم ایمنی و راحتی در این خودرو استفاده شده است که به علت محدودیت فضا، در اینجا به تعدادی از جالب ترین آنها اشاره کرده ایم. بیشتر آپشن‌هایی که برای سایر مدل های SL کلاس سفارشی هستند، روی SL65 به صورت استاندارد عرضه می شوند. SL65  دارای سیستم DISTRONIC می باشد، این سیستم با استفاده از رادار، فاصله خودرو را با ماشین جلویی تنظیم می کند. در صورت کاهش سرعت ماشین جلویی، سرعت SL هم کاهش پیدا می کند یا اگر ماشین جلویی ترمز کند و فاصله  SL با آن کم باشد، SL هم به طور خودکار اقدام به ترمزگیری می کند. با نگاهی به جلوپنجره و آرم مرسدس بنز، می توان به وجود رادار یا فقدان آن پی برد. اگر آرم مرسدس بنز در یک صفحه مشکی براق حک شده باشد، خودرو دارای سیستم DISTRONIC است، ولی اگر میان پره های ستاره مرسدس بنز مانند سایر نقاط جلوپنجره مشبک باشد، خودرو فاقد DESTRONIC است. SL65 مجهز به سیستم PARK TRONIK  می باشد، این سیستم در سرعت زیر ۳۶ کیلومتر در ساعت فضای اطراف را بررسی کرده و با اسکن کردن ابعاد و پیدا کردن آن، به راننده اطلاع می دهد. سپس این سیستم با چرخاندن فرمان،راننده را در پارک کردن یاری می کند و راننده فقط وظیفه کنترل گاز و ترمز را دارد. از دیگر سیستم‌های ایمنی موجود در SL65 ، می توان بهABC(کنترل فعال بدنه) اشاره کرد. این سیستم در دو حالت SPORT و COMFORT   قابل تنظیم است و در سرعت های بالا برای افزایش هندلینگ، به صورت خودکار ارتفاع خودرو را کاهش می دهد و زاویه بدنه را ثابت نگه می دارد. SL اولین خودرویی در دنیا می باشد که از سیستم  MAGIC VISION CONTROL بهره می برد. در این سیستم از برف پاک کن هایی استفاده شده که در دو طرف مجهز به منافذ آب سرتاسری می باشند و قابلیت گرم شدن در هوای سرد را نیز دارند. در صورتی که کلید خودرو همراه باشد، با تکان دادن پا زیر سپر عقب،درب صندوق بار به صورت خودکار باز می شود.همچنین اگر خودرویی در نقطه کور باشد، روی آیینه جانبی مثلث خطر روشن می شود و به راننده هشدار می دهد. SL مانند اکثر مدل های بنز از سیستم ATANTION ASIST بهره می برد که با بررسی ۷۰ آیتم در بدن راننده و تشخیص و تحلیل رفتار او، هنگامی که راننده هوشیار نباشد و تغییری در رفتار عادی راننده مشاهده شود، با لرزاندن فرمان به راننده هشدار می دهد. با اشاره به این ویژگی ها، به این نتیجه می‌رسیم که تصادف کردن با SL بسیار سخت است!!

اعداد فارسی در ورد 2013 , خانه رویایی , آموزش ورد 2013

  این نیروگاه چند اسب در خود جا داده است؟

SL65 AMG از یک نیروگاه توربو دوقلو 12 سیلندر با آرایش V شکل به حجم 6 لیتر بهره می برد. این موتور قادر است  630 اسب بخار قدرت تولید کند و این قدرت سرسام آور توسط جعبه دنده ۷ سرعته تیپ ترونیک AMG (SPEED SHIFT PLUS  TRONIC G7) به این خودرو اعمال می شود. این رودستر 2 تنی قادر است 0 تا 100 را در 4 ثانیه بپیماید که برای چنین خودرویی عالی به نظر می رسد. موتور  SL65، 1000 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و این گشتاور فوق العاده به محور عقب این خودرو انتقال پیدا می کند. سرعت  SL65 مانند سایر مدل های بنز دارای محدود کننده سرعت می باشد که سرعت این خودرو را روی  250کیلومتر در ساعت محدود می کند. البته با سفارش پکیج اسپرت، این محدودیت برداشته می شود و حداکثر سرعت  SL65 به بالای  300کیلومتر در ساعت می رسد. باک بنزین  SL65 75 لیتر گنجایش دارد. مصرف ترکیبی این هیولا حدود 11.6 لیتر در  100 کیلومتر می باشد.  SL65مجهز به سیستم START/STOP می باشد که در توقف ها، خودرو را خاموش می کند تا در مصرف سوخت صرفه جویی شود، البته استفاده از چنین سیستمی در یک خودروی اسپرت عجیب به نظر می رسد.۴  حالت رانندگی برای  SL65تعریف شده است. M,C,S+,S، که در حالت +S این کوپه قدرتمند کاملا وحشی می شود و قابلیت های اسپرت خود را به رخ می کشد.
ایجاد فهرست در ورد 2013 , بهترین بازی 2013 , بک گراند در ورد 2013

  قیمت و رقبا

SL65 AMG با قابلیت ها و امکانات فوق العاده اش قیمتی حدود ۲۵۰۰۰۰ دلار امریکا را طلب می کند که البته با سفارش آپشن ها این قیمت بالاتر هم می رود. این قیمت از قیمت S65 AMG هم بالاتر بوده و SL65 AMG را در لیست خودروهای گران قیمت قرار می دهد. رقبای  SL65 را سوپر اسپرت هایی همچون AUDI R8،فراری 458، لامبوگینی گالاردو و نیسان GTR تشکیل می دهند که  SL65 کار سختی در مقابل آنها در پیش دارد.


ویدیو : مرســدس بنــز SL65 AMG 2013، رویایی و اصیل