«مرسدس بنز» داد ترُک‌ ها را درآورد! : خرید مرسدس بنز لوکس و 435 هزار دلاری ...


خرید مرسدس بنز لوکس و 435 هزار دلاری برای رئیس هیات امور مذهبی ترکیه( دیانت) جنجال تازه‌ای از ولخرجی‌های دولت به پا کرد. خبرگزاری ایسنا: خرید مرسدس بنز لوکس و 435 هزار دلاری برای رئیس هیات امور مذهبی ترکیه( دیانت) جنجال تازه‌ای از ولخرجی‌های دولت به پا کرد.

به دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه مهمت گورمز، رئیس دایره امور مذهبی ترکیه معروف به «دیانت» به زودی سوار مرسدس بنز S500 به ارزش 350 هزار یورو (435 هزار دلار) می‌شود که با پول بیت‌المال خریداری شده، موج انتقادها از ولخرجی‌های دولت ترکیه راه افتاد.

روزنامه حریت درگزارشی نوشت، دیانت که بودجه‌اش از پول مالیات‌دهندگان تامین می‌شود 14 خودروی «تویوتا» نیز برای مقامات ارشد خود خریداری کرده که پیشتر سوار خودروهای معمولی «رنو» می‌شدند.

برخی می‌گویند که این ولخرجی مخالف اصول و قوانین اسلامی است.

هاکان شوکور، فوتبالیست سابق و از نمایندگان کنونی پارلمان ترکیه در سایت توییتر نوشت: اجازه دهید با اشاره به اصول و قوانین مذهبی بپرسم که آیا خریداری یک خودروی لوکس برای رئیس دیانت آن هم با استفاده از پول بیت‌المال حرام نیست؟

اردل آکسونگر، یکی از قانون‌گذاران مخالف گفت: نمی‌توان فهمید که چه کسی پول دارد و چه کسی ایمان.

یکی دیگر از نمایندگان پارلمان خواستار استعفای گورمز شد.

دیانت این گزارش‌ها را رد نکرد اما در بیانیه‌ای گفت، این خودروها از طریق مناقصه‌های دولتی خریداری شده‌اند و قیمت آنها کمتر از مبالغی است که توسط خبرگزاری‌ها اعلام شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: تمامی این خودروها با تاییدیه وزارت دارایی خریداری شده و تمامی هزینه‌ها به صورت شفاف ثبت شده‌اند.

این بحث‌ها در بحبوحه مناقشات نسبت به کاخ ریاست‌جمهوری جدید رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه با 1150 اتاق در آنکارا که بیش از 600 میلیون دلار هزینه به همراه داشته، شکل دیگری به خود گرفته است.


ویدیو : «مرسدس بنز» داد ترُک‌ ها را درآورد!