مرزهای آلمان به روی مهاجران باز شد +عکس : بامداد امروز نخستین کاروان حامل 40 ...


بامداد امروز نخستین کاروان حامل 40 اتوبوس از پناهجویان آسیایی تبار مجوز یافتند از طریق زمینی وارد خاک اتریش شوند. عصر ایران: دولت های اتریش و آلمان اعلام کرده اند تنها به مهاجرانی که در ایستگاه قطار بوداپست سوار بر اتوبوس های مخصوص شوند، اجازه ورود به خاک شان را خواهد داد.

 به نقل از نیویورک تایمز در پی مرگ تاثر انگیز "آیلان کردی" در هفته گذشته و بازتاب گسترده آن در رسانه های اروپایی، دولت های آلمان و اتریش موافقت کردند همه مهاجران سوریه ای و آسیایی حاضر در ایستگاه قطار مجارستان بتوانند از طریق زمینی وارد این دو کشور شوند.

دیروز پس از اینکه هزاران مهاجر آسیایی تبار که در ایستگاه قطار شهر بوداپست برای سوار شدن به قطار ازدحام کرده بودند با پای پیاده ایستگاه قطار را ترک کردند تا خود را به مرز اتریش برسانند، دولت های اتریش و آلمان اعلام کردند تنها به مهاجرانی که از طریق اتوبوس و در ایستگاه قطار بوداپست وارد مرز آنها شوند اجازه ورود خواهند داد.
 
مرزهای اتریش و آلمان به روی مهاجران آسیایی حاضر در مجارستان باز شده است و این تصمیم جدید از نخستین پیامدهای مرگ تلخ و تاثر انگیز آیلان کردی 3 ساله و خانوده اش است. بیشتر سیاستمداران و مقامات اروپایی در واکنش به مرگ این کودک کرد سوری ابراز تاثر کردند و اعلام کردند سیاست های کشورهای اروپایی پس از این حادثه در قبال مهاجران باید بازنگری شود.

مقصد نهایی بسیاری از مهاجران آسیایی کشور آلمان است. پیشتر کمیساریای عالی پناهجویان ملل متحد از کشورهای اروپایی خواسته است تا دستکم 200 هزار پناهجوی آسیایی را بپذیرند.

" ورنر فِیمن" صدر اعظم اتریش دیروز در صفحه فیسبوک خود نوشت: دولت های آلمان و اتریش با شرایط موجود تصمیم گرفتند اجازه دهند مهاجران حاضر در مجارستان از طریق زمینی و با اتوبوس وارد این دو کشور شوند.

دولت اتریش متعهد شده است همه توان خود را در جهت میزبانی خوب از پناهجویان به کار گیرد.

مهاجران آسیایی در هفته گذشته در ایستگاه قطار شهر بوداپست مجارستان ازدحام کردند تا از طریق قطار به کشورهای آلمان و اتریش بروند؛ مقامات مجارستان پیش از دوشنبه گذشته اجازه دادند 6 قطار حامل پناهجویان از ایستگاه بوداپست به سمت اتریش و آلمان حرکت کند اما ازدحام بیش از ظرفیت پناهجویان در ایستگاه، مقامات مجارستان را واداشت تا از دوشنبه هفته گذشته ایستگاه را ببندند.

این مساله سبب بروز تنش و درگیری در ایستگاه شد و مهاجران خواستار باز شدن هر چه سریع تر ایستگاه و عزیمت خود به کشورهای مقصدشان بودند.

سفارت آلمان , آلمان , تحصیل در آلمان

ترمیم مو های فیکس آلمان , پرچم آلمان , تور نمایشگاه دندانپزشکی آلمان

آیا زندگی در آلمان خوب است , تیم ملی آلمان , کار در آلمان

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان , مهاجران , شهرهای آلمان

دانشگاه های آلمان , ایرانیان آلمان , رفتار مردم آلمان با ایرانیان

شهر های آلمان , کلن آلمان , آلمان ایتالیا

کارتون مهاجران , مرزهای ایران , جاذبه های گردشگری آلمان


ویدیو : مرزهای آلمان به روی مهاجران باز شد +عکس