مرد نکونام و خستگی‌ناپذیر! : اینکه حدود 35، 36 سالگی به لیگ ستارگان قطر بروی ...


اینکه حدود 35، 36 سالگی به لیگ ستارگان قطر بروی و مربی بزرگی همچون زولا تو را جذب کند نشان می‌دهد که بازیکن با کارنامه و فوق‌العاده‌ای هستی. ایران ورزشی: اینکه حدود 35، 36 سالگی به لیگ ستارگان قطر بروی و مربی بزرگی همچون زولا تو را جذب کند نشان می‌دهد که بازیکن با کارنامه و فوق‌العاده‌ای هستی. این اتفاق برای جواد نکونام، همین چند روز قبل رخ داد. مسوولان باشگاه العربی برای جذب او دست به کار شدند و در نهایت توانستند رضایت کاپیتان سابق تیم ملی ایران را جلب کنند. نکو به تیمی پیوسته که جزو قدرت‌های اول باشگاهی در قطر محسوب می‌شود. یک تیم قدیمی که بازیکنان بزرگی هم در اختیار دارد. از اشکان دژاگه تا رود فانی فرانسوی و پائولینیو و دوترای برزیلی. رود فانی تا همین سال قبل در مارسی بازی می‌کرد و البته حد فاصل سال‌های 2008 تا 2010، 5 بازی ملی نیز برای فرانسه انجام داده.

حضور در این تیم بزرگ نیازمند یک رزومه قابل و عقبه‌ای پرافتخار است. آیتم‌هایی که جواد نکونام آنها را در اختیار دارد. حضور در لالیگا و حتی بستن بازوبند کاپیتانی اوساسونا و انجام بیش از 150 بازی ملی. بازی در دو جام جهانی هم در کارنامه نکو وجود دارد تا جان فرانکو زولا به حضور او در العربی اصرار کند و از مسوولان باشگاه بخواهد هر طور شده کاپیتان سابق تیم ملی ایران را جذب کنند.

نکونام اما با این همه افتخار، برخورد گرمی با ایرانی‌ها انجام می‌دهد. همین چند روز قبل، وقتی به تمرین العربی پا گذاشتیم او را دیدیم که در حال رفتن به سمت زمین چمن است. با او گپ زدیم، هر چند که قبلا برخوردی آنچنانی با هم نداشتیم. او خیلی خونگرم و بی‌شیله پیله کنارمان ایستاد و بزرگی‌اش را بار دیگر نشان داد. نکو درباره فوتبال ایران درد دل کرد و از کاستی‌ها گفت. هر چند که صحبت‌های دوستانه او با ما به رسم امانت نزد ما خواهد ماند.

جواد نکونام را می‌توان یکی از بزرگترین بازیکنان فوتبال ایران نامید. کسی که هم در زمینه رفتاری در سطح بالایی قرار دارد و هم از نقطه نظر فنی. کمتر دیده بودیم که بازیکنی از فوتبال ایران در 36 سالگی لژیونر شود اما نکو به لیگ ستارگان قطر رفته و این طلسم را شکسته. با آمادگی بالایی که از او در تمرین العربی دیدیم نکو حالاحالاها می‌تواند بازی کند. شاید به همین دلیل هم بوده که او مدت قراردادش را افزایش داده و احتمالا فصل آینده نیز پیراهن العربی را بر تن خواهد کرد.


ویدیو : مرد نکونام و خستگی‌ناپذیر!