مرد عنکبوتی و خفاشی های جَو زده در شهر! : گاهی تلویزیون و رسانه ها آنقدر بر ...


گاهی تلویزیون و رسانه ها آنقدر بر ذهن مخاطبانشان تاثیر می گذارند که آنها را به انجام کارهای عجیب و غریب و خنده دار وامی دارند. همشهری سرنخ: گاهی تلویزیون و رسانه ها آنقدر بر ذهن مخاطبانشان تاثیر می گذارند که آنها را به انجام کارهای عجیب و غریب و خنده دار وامی دارند.

 این الگوپذیری از رسانه ها در قهرمان سازی گاهی باعث می شود افرادی فاصله واقعیت و فانتزی را درک نکنند و با خیال اینکه قهرمان هستند با پوشیدن لباس قهرمانان تلویزیون و سینما به خیابان ها بیایند تا مردم را نجات دهند، کاری که در بیشتر مواقع مضحک به نظر می رسد.

قهرمان ناشناس


«دی سی گاردین» یا قهرمان دی سی یکی از مشهورترین و شناخته شده ترین قهرمان های مردمی آمریکا در چند سال گذشته است. دی سی نیز از آن دسته قهرمان هایی است که دوست ندارد هویت واقعی اش فاش شود و تقریبا تا به حال کسی او را بدون داشتن ماسک ندیده است.

مرد عنکبوتی , بازی مرد عنکبوتی , مار دم عنکبوتی

شاید حتی همسایه و دوستان نزدیک دی سی هم که در روزهای عادی او را بدون ماسک می بینند ندانند که این فرد می تواند همان قهرمان دی سی مشهور باشد. دی سی هم مانند بیشتر قهرمانان لیست به غیر از مبارزه با خلافکاران به مردم در انجام کارهای روزمره شان هم کمک می کند.



بتمن وحشتناک


«متئو آرجینتار» پسر 23 ساله ای بود که قصد داشت با پوشیدن لباس بتمن به یک قهرمان مبدل شود اما در همان گشت زنی های اول، توسط پلیس کلرادو دستگیر شد. او در کنار پارکینگ فروشگاه های بزرگ می ایستاد و قصد داشت تا به خیال خودش به مردم برای حمل وسایلشان کمک کند اما آنها از او ترسیده و فرار می کردند، چرا که رفتارهای او درست شبیه به قاتلی به نام «جیمز هولمز» بود که به بهانه کمک به مردم، 12 نفر را به قتل رساند.

مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 , افعی دم عنکبوتی , مارمولک عنکبوتی تصاویر

بسیاری از فروشندگان که متئو را دیده بودند با پلیس تماس گرفته و رفتارهای عجیب او را گزارش کردند. او به تازگی خدمت خود را در نیروی ارتش آمریکا به اتمام رسانده بود و تنها قصد کمک به مردم را داشت اما راه اشتباهی را انتخاب کرده بود. متئو هرگز با خودس لاح حمل نمی کرد ولی با این حال بارها نزاع های خیابانی را آرام کرده بود. بعد از دستگیری، ماموران پلیس تمام حرف های متئو را تایید کردند اما در عین حال گفتند که متئو با رفتار اشتباه و عجیب خود باعث ترساندن مردم شده بود. متی آیور یکی از مردم کلرادو که از شاکیان متئو محسوب می شود درباره او می گوید: «من به همراه پسر 8 ساله ام در فروشگاه بودم که او جلو آمده و به طرز عجیبی شروع به صحبت کرد. این موضوع ما را به وحشت انداخت.»

متئو پس از اثبات بیگناهی به یک مرکز بیماری های روانی فرستاده شد تا از لحاظ روانی رفتار او مورد بررسی قرار گیرد. او همچنین محکوم به گذراندن 6 ماه زندان شد.



قهرمان افسانه ای

«قهرمان افسانه ای» که تا چند سال قبل یک پلیس وظیفه شناس بود به دلایل نامعلومی از کار خود کناره گرفت. وی از آن به بعد تصمیم گرفت تا مانند قهرمانان فیلم های سینمایی در خیابان ها گشت زده و با بی عدالتی برخورد کند. او دستکشی آهنین برای خود ساخته و نام آن را مشت آهنی گذاشته است، او همچنین اسلحه ای دارد که به جای گلوله، سیب زمینی پرتاب می کند.

 درست مانند دیگر قهرمانان. او نیز با ماسک به خیابان رفته و حتی نام خود را هرگز فاش نکرده است اما شگرد او برای فرستادن پیغام به دزدان و مزاحمان، خراب کردن وسایل آنها از قبیل اتومبیلشان است. این قهرمان تا به حال دو بار توسط خرابکاران خیابانی مورد حمله قرار گرفته و تا سر حد مرگ پیش رفته است اما پس از بهبودی باز هم کار خود را از سر گرفته است.




بتمن زباله جمع کن


هر روز یک نفر در دنیا خود را به شکل یکی از قهرمان های داستان ها در می آورد که بسیاری از آنها ادعا می کنند از طرف نیروهای پلیس این ماموریت به آنها سپرده شده است. زولاتان کوهاری 26 ساله یکی دیگر از این افراد است که خود را به شکل بتمن درآورده و در خیابان های دوناجسکا در اسلواکی به دنبالِ خلافکاران می گردد اما او برخلاف افراد مشابهش می گجوید که هیچ ارتباطی با نیروهای پلیس نداشته و تنها برای کمک به مردم این کارها را انجام می دهد.

پرش با لباس خفاشی , مار عنکبوتی , ارکیده خفاشی

 نکته جالب درباره کوهاری این است که او علاوه بر مبارزه با تبهکاران، خیابان های شهر را از زباله تمیز کرده و برای بردن وسایل به سالمندان و خانم ها کمک می کند و حتی کودکان را از خیابان رد می کند. نیروهای پلیس از فعالیت های این بتمن به خوبی آگاهی داشته و با اینکه کارهای او را زیر نظر دارند اما مانع او نمی شوند.



دختر خفاشی

این اولین بار نیست که یک نفر به عنوان قهرمان مردمی در خیابان ها راه می افتد و از حقوق مردم دفاع می کند، اما اولین بار است که این قهرمان یک خانم است.
همچنین می توان او را اولین قهرمانی دانست که سلامتی خودش هم برایش از اهمیت بالایی برخوردار است.

«آبرامویسی» شب ها لباسی مشکی پوشیده، ماسکی قرمز رنگ شبیه گربه به صورت می زند و در خیابان های نیویورک گشت می زند. او با الگوبرداری از دختر خفاشی و زن گربه ای این شخصیت جدید را برای خود ساخته است.

این دختر جوان که به مردم بی خانمان کمک می کند در این باره می گوید: «همین که با تمام مشکلات می توانم لبخند را بر لبان افراد بی خانمان بیاورم بسیار خوشحال هستم.» او به جای سلاح در دستانش لباس و وسایل بهداشتی و خوراکی دارد که به مردم محتاج و خصوصا زنان و کودکان بی سرپناه می دهد.

آبرامویسی از اینکه هویتش فاش شود نگران نیست و خانواده اش هم از ماموریت شب های او به خوبی اطلاع دارند و حتی او را در این راه یاری هم می کنند.



قهرمان وقت شناس

«کریمسون کاناک» از آن دسته قهرمانان مردمی است که برای انجام کار خوب هم زمان خاصی را در نظر گرفته است. او یک یا دو روز در هفته به خیابان رفته به افراد نیازمند کمک کرده و با خلافکاران می جنگد. او شلواری مشکی و بلوزی قرمز رنگ می پوشد که یک گل با سه گلبرگ روی آن کشیده شده است.

سقوط آزاد با لباس خفاشی , لباس خفاشی چتر بازی , پرواز با لباس های خفاشی

این مرد همچنین ماسکی مشکلی دارد که یک برگ افرا درست جلوی آن قرار دارد. البته لباس های او مانند دیگر قهرمان های خیابانی شبیه به سوپرمن یا بتمن نیست بلکه شبیه به کشتی گیر محبوبش تریکی است که در بین مردم از محبوبیت خاصی برخوردار است. کریمسون میگوید «برای من تفاوتی ندارد که چه کاری انجام دهم فقط می خواهم به مردم کمک کنم. بعضی از آنها کمک من را قبول نکرده و بعضی دیگر من را مسخره می کنند اما عده ای هم وجود دارند که حتی قبل از گفتن من، درخواست کمک می کنند.» کریسمون همسر و دو فرزند داشته و روزها هم به کار حسابداری در یک شرکت مشغول است.



سوپرمن همکار پلیس

«دیوید مونتگومری» یکی دیگر از قهرمانان خیابانی است. او که سال های بسیار زیادی به الکل اعتیاد داشت، پس از به دنیا آمدن فرزندش تصمیم گرفت برای همیشه از شر این اعتیاد خلاص شده و به خودش قول داد که تا آخر عمر با جرم و جنایت به خصوص الکل و مواد مخدر مبارزه کند.

او هر شب شنلی سیاه به تن کرده، کلاه خودر ا بر سر گذاشته و ماسکی فلزی به صورت می زند که تقریبا شبیه به لباس سوپر من است و خود را برای رویارویی با اراذل و اوباش خیابانی آماده می کند. حدود 5 سال است که دیوید به این کار مشغول است. دیوید در مصاحبه با نیویورک تایمز می گوید: «اولتیماتوم آخر ما به خلافکاران این است که اگر نمی خواهند به زندان بیفتند باید با ما کنار آمده و دست از خلاف بردارند و اگر با ما کنار نیایند باید با نیروهای پلیس طرف شوند.»

البته ناگفته نماند که دیوید از آن دسته قهرمان هایی است که موفق به جلب اعتماد نیروهای پلیس نیز شده و حتی پلیس او را در انجام کارهایش یاری می دهد.



سوپرباریو بازنشسته


«سوپرباریو» با داشتن 80 سال  سن یکی دیگر از آن قهرمان هایی است که در بین مردم از شهرت و محبوبیت زیادی برخوردار است. او قهرمانی است که کمک به مردم را از همسایگان خود آغاز کرده و برخلاف دیگر قهرمانان این فهرست به جای حضور زیاد در برابر مردم، مخفیانه کمک های خودش را انجام می دهد و به همین خاطر به سمبلی مبدل شده که بیشتر مردم نام و داستان های او را شنیده و شاید حتی یک بار هم او را ندیده باشند.

زیباکلام مرد عنکبوتی , بازیگر زن نقش معشوقه مرد عنکبوتی معرفی شد , مرد عنکبوتی خانه های فیروزآباد

جالب اینجاست که سوپرباریو با این سن و سال کم کم خود را بازنشسته اعلام کرده است و به تدریج به شخصیتی داستانی تبدیل می شود که نام و عکس او در کتاب های داستان و حتی تبلیغات تلویزیونی آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد.



آقای ساکت


«آقای ساکت» یکی از اولین افرادی بود که به عنوان قهرمان در خیابان ها را هافتاده و با خلاف و خلافکاری می جنگید. این نام به خاطر ماسکی که این مرد انتخاب کرده بود روی او نهاده شد. ماسکی که باعث می شد تقریبا هیچ صدایی از او شنیده نشود. در عوض یکی از همکارانش به نام دکتر دیسکورد که در کنار اوست همیشه آواز خوانده و به جای او صحبت می کند.

هزینه در خفاشی هیوندای کوپه , معشوقه جدید مرد عنکبوتی , هیوندای کوپه در خفاشی

این دو همکار به جای کتک زدن خلافکاران، آنها را مجبور می کردندتا کارهای خوب انجام دهند. آقای ساکت به خاطر کهولت سن دیگر بازنشسته شده ولی همه مردم ایندیانپولیس او را به خوبی به یاد می آورند.


ویدیو : مرد عنکبوتی و خفاشی های جَو زده در شهر!