«مرد خاکستری» واقعا وجود دارد؟ +عکس : این موجود در گوشه و کنار کوهستان های ...


این موجود در گوشه و کنار کوهستان های اسکاتلند پرسه می زند و هر گردشگری ممکن است با آن مواجه شود. بیشتر افرادی که به کوهستان «بن مک دویی» سفر کرده اند مدعی هستند در میانه های راه احساس کرده اند موجودی عجیب و غریب آنها را نگاه می کند و حس ترس و وحشت به آنها دست داده است.

همشهری سرنخ: صدای خش خشی به گوش مرد کوهنورد می رسد، برمی گردد، چیزی نمی بیند. او دوباره به راهش ادامه می دهد و به دنبال قدم های او، باز هم صدای خش خش شنیده می شود. کوهنورد مطمئن است که موجودی او را تعقیب می کند، وحشت عجیبی وجودش را فرا گرفته است، قدم هایش را تندتر می کندولی صدای پا هم تندتر می شود. ناگهان میانه سایه روشن روز، هیبت موجودی بزرگ و ترسناک نمایان می شود.

موجودی که تا آن زمان مرد کوهنورد شبیه آن را ندیده بود. وی برای نجات جانش، پا به فرار می گذارد. شلیک چند گلوله باعث می شود تا موجود از او دور شود. وقتی کوهنورد، ماجرا را برای دوستانش تعریف می کند، هیچ کس حرف او را باور نمی کند اما وقتی تعداد افرادی که چنین صحنه ای را توصیف می کنند، زیاد می شود، آنوقت این ماجرا باورپذیرتر می شود؛ داستان «مرد خاکستری».

بلندی های اسکاتلند، همیشه مورد توجه گردشگران بوده و از زمان های قدیم تاکنون، توریست ها برای لذت بردن از مناظر زیبای طبیعت، به این نقطه از زمین سفر می کنند اما عده کمی از راز تاریک کوهستان های زیبای اسکاتلند خبر دارند.

آیاخون آشام واقعا وجود دارد , چند نوع کوس وجود دارد , روی در چه مواد غذایی وجود دارد

کوهستان «بن مک دویی» با هزار و 309 متر ارتفاع، دومین قله مرتفع در اسکاتلند به شمار می رود. اسکاتلندی ها ادعا می کنند این کوهستان، خانه موجودی عجیب به نام «فیر لیات» است. فیر لیات، به نام «مرد خاکستری بزرگ» نیز مشهور است.

گفته می شود که این موجود در گوشه و کنار کوهستان های اسکاتلند پرسه می زند و هر گردشگری ممکن است با آن مواجه شود. بیشتر افرادی که به کوهستان «بن مک دویی» سفر کرده اند مدعی هستند در میانه های راه احساس کرده اند موجودی عجیب و غریب آنها را نگاه می کند و حس ترس و وحشت به آنها دست داده است. به گفته بعضی از شاهدان، این موجود، هیبتی بزرگ و خاکستری رنگ دارد و برای همین نام مرد خاکستری بزرگ را روی او گذاشته اند.

از اظهارات شاهدان مختلفی که ادعا می کنند مرد خاکستری را دیده اند چنین برمی آید که این موجود، چهره ای شبیه به پاگنده دارد. شاهدان می گویند که این موجود نزدیک به سه متر قد دارد و بدن عضلانی و پوشیده از مو و انگشتان بلند و باریکش، همه را به ترس و وحشت می اندازد.

نخستین گزارش های مربوط به دیده شدن مرد خاکستری بزرگ، به آخرین سال های قرن نوزدهم برمی گردد و از آن موقع به بعد، گاه و بیگاه خبرهایی از دیده شدن این موجود عجیب به گوش می رسد.

نخستین شاهد


سال 1891 کوهنوردی حرفه ای به نام «جی نورمان کالی» تصمیم گرفت به تنهایی به کوهستان «بن مک دویی» برود. «وقتی به قله نزدیک می شدم صدای خش خشی شبیه قدم برداشتن شنیدم، در ابتدا فکر کردم این صدا صدای قدم های خودم است، برای همین چند ثانیه ای ایستادم و گوش دادم اما باز هم صدا به گوش می رسید، سعی کردم منبع صدا را پیدا کنم اما شاخ و برگ درختان انبوه، آنقدر در هم تنیده بود که نمی توانستم به دنبال صدا بروم، ناگهان هیاهویی به پا شد و انگار که موجودی شروع به دویدن کرد، صدا نزدیک و نزدیکتر می شد و ناگهان سکوت همه جا را فرا گرفت.»

این ادعاهای کالی استکه بعد از بازگشت از کوه بیان کرده بود. اگرچه کالی موفق نشد موجودی که در تعقیبش بود را ببیند اما وقتی از کوهستان برگشت به همه گفت که توسط یک موجود بزرگ و خطرناک تعقیب می شده و قسم خورد که دیگر هیچ وقت به بن مک دویی بازنخواهد گشت. کالی حتی ماجرایی که برایش اتفاق افتاده بود را در محافل رسمی نیز تعریف کرد و مطمئن بود که یک موجود عجیب و غریب در کوهستان زندگی می کند.



سه شاهد دیگر


در اوایل دهه 1990، سه مرد که در مسیر جنگل «آبردین» اسکاتلند حرکت می کردند مدعی شدند موجودی ترسناک که روی دو پایش راه می رفته را دیده اند. به گفته شاهدان، سه هفته بعد، وقتی آنها شب هنگام در جاده سوار اتومبی لحرکت می کردند دوباره این موجود ظاهر شد و در امتداد اتومبیل آنها با سرعت 72 کیلومتر در ساعت، می دوید و انگار که می خواست سوار ماشین شود.



شلیک به مرد خاکستری


سال 1943 ادعای دیگری از کوهنوردی به نام الکساندر تیونیون به گوش رسید. او ادعا می کرد که پس از دیدن مرد خاکستری، به او شلیک کرده است. به گفته تیونیون وی قصد داشته از کوهستان صعود کند که ناگهان مه غلیظی همه جا را فرا می گیرد و وی از تصمیم خود منصرف می شود.

او در راه بازگشت صدای پایی را در نزدیکی خود می شوند و به یاد ماجرای کالی و حرف هایی که درباره موجود عجیب و بزرگ گفته بود می افتد. او در توضیح ماجرا می گوید: «ناگهان هیبت عجیب و غریبی از میان مه ظاهر شد و به سمت من آمد، برای نجات جانم اسلحه ام را به سمتش نشانه رفتم و سه بار تیراندازی کردم.» تیونیون هم دقیقا نشانه هایی که کالی از مرد خاکستری داده بود را برای همه تعریف کرده بود.



ترس از موجودی شبیه پاگنده

شاهدان بسیاری که بیشتر آنها کوهنورد بودند ادعاهایی مشابه کالی و تیونیون داشتند. حتی ترس از این موجود باعث شده افراد زیادی که به این کوهستان سفر کرده اند دست به خودکشی بزنند. آنها از ترس اینکه به دست مرد خاکستری بیفتند خودشان را از کوهستان به پایین پرت کرده اند. نکته عجیب ماجرا این است که شاهدانی که پاگنده را دیده اند نیز دقیقا از احساس ترسی مشابه صحبت می کنند، کارشناسانی که درباره موجودات عجیب و غریب تحقیق می کنند بر این باورند که مرد خاکستری قادر است از طریق امواج مافوق صوت، حس ترس و وحشت را به دیگران انتقال دهد و برای همین است که همه شاهدان احساسی مشترک دارند.



توضیحی برای وجود مرد خاکستری


بیشتر افرادی که ادعا می کنند مرد خاکستری را دیده اند در هنگام رویارویی با این موجود، تنها و خسته بوده اند. به عقیده متخصصان، تنهایی و خستگی طولانی مدت باعث می شود تا بعضی از افراد دچار توهم شوند. بسیاری از متخصصان بر این باورند که هیبت خاکستری بزرگ زمانی توسط افراددیده شده است که آنها به شدت خسته بوده اند و چشم هایشان سایه خودشان را در محیط بزرگتر می دیده، ضمن اینکه وجود ابرها در منطقه نیز بر شدت بزرگنمایی سایه های محیط اطراف می افزاید و فضا را برای فرد، وحشتناکتر می کند. هر چند توضیحات و تئوری های زیادی برای توجیه دیده شدن مرد خاکستری صورت گرفته اما همچنان بسیاری از اسکاتلندی ها به وجود مرد خاکستری عقیده دارند و رفتن به کوهستان بن مک دویی را توصیه نمی کنند.


ویدیو : «مرد خاکستری» واقعا وجود دارد؟ +عکس