مرد بانفوذ فدراسیون فوتبال را بیشتر بشناسید : "هوشنگ مقدس" همپای دیگر اعضای ...


"هوشنگ مقدس" همپای دیگر اعضای هیات رییسه در تصمیم گیری های فدراسیون فوتبال حضور دارد، در حالی که او پیش از این در فوتبال شناخته شده نبود و فعالیت عمده او به تجارت در امارات محدود می شد. تماشا: آخرین جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال در حالی برگزار شده که حضور یک نفر بیشتر از دیگر اعضا، همه را شگفت زده می کرد. عکس ها نشان می دهد که "هوشنگ مقدس" همپای دیگر اعضای هیات رییسه در تصمیم گیری های فدراسیون فوتبال حضور دارد و به خاطر بعضی ارتباطات و حمایت فردی کمتر جلسه ای را از دست داده است، در حالی که او پیش از این در فوتبال شناخته شده نبود و فعالیت عمده او به تجارت در امارات محدود می شد.

از تجارت تا انتخابات

"مقدس" سال ها در امارات مشغول تجارت بود و تا چند سال پیش به دلیل همکاری با یکی از روزنامه های ورزشی شناخته می شد. با وجود این، توانست با استفاده از روابطی که در فدراسیون فوتبال برای خود دست و پا کرده بود به رده های بالای این فدراسیون برسد. او در حال حاضر با عنوان مشاور بین الملل با فدراسیون فوتبال همکاری می کند، اما گویا حوزه اختیاراتش بیشتر از این است. در یکی از عکس های جلسه هیات رییسه که شب پیش از انتخابات فدراسیون فوتبال منتشر شد، مقدس در کنار اعضای این هیات حضور داشت.

امیر عابدینی، مدیرعامل داماش گیلان هم یکی از مهمانان آن جلسه اضطراری بود. مردی که با حضورش به اعضای هیات رییسه قوت قلب داد. گفته می شود عابدینی به کفاشیان و همکارانش در فدراسیون اطمینان داده که انتخابات را حتی اگر برخلاف میل سازمان بازرسی برگزار کنند، اتفاقی نمی افتد.

شنیده می شود مقدس در جایی مدعی شده که او از عابدینی خواسته بود که در نشست اضطراری هیات رییسه شرکت کند.

حامیان مقدس در فدراسیون

اولین زنجیره ارتباط مقدس با فدراسیون فوتبال به هادی آیت اللهی، نایب رییس اول می رسد. مقدس در حال حاضر نایب رییس آیت اللهی در هیات فوتبال فارس است و دست راست او به حساب می آید. دامنه حامیان مقدس در فدراسیون فوتبال اما تنها به آیت اللهی محدود نمی شود و باید علاوه بر نایب رییس اول، به دوستی او با مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون هم اشاره کرد. شنیده می شود دوستی این دو آن قدر نزدیک است که مقدس در اغلب سفرهای خارجی نبی را همراهی می کند. غیر از اینکه مقدس زبان انگلیسی را به خوبی صحبت می کند، یکی از دلایل صمیمیت او با نبی به سابقه تجاری مقدس برمی گردد وسوسه ای همیشگی برای تعدادی از مدیران نزدیک به ورزش! در طرف مقابل حمایت های نبی از مقدس باعث شد تا او حتی به پست مشاور بین الملل فدراسیون فوتبال هم منصوب شود.

درآمدهای ایران – هامبورگ

مقدس در دوره ریاست داریوش مصطفوی هم در سایه فعالیت می کرد. در همان زمان بود که تیم ملی ایران با تیم آلمانی هامبورگ یک بازی دوستانه برگزار کرد که بعدها شنیده شد درآمد حاصل از این بازی به حساب فردی به نام مقدس ریخته شده است. در آن زمان چون فدراسیون فوتبال حساب بانکی مشخصی نداشت از این گونه اتفاقات زیاد می افتاد. صمیمیت مقدس با مصطفوی حتی به جایی رسید که رییس وقت فدراسیون فوتبال، مقدس را به عنوان مدیر رسانه ای تیم های پایه انتخاب کرد. مقدس که در امارات اقامت دارد یکی از افرادی است که به موازات کمیته روابط بین الملل در انتخاب بازی های تدارکاتی تیم ملی اختیارات زیادی دارد و بعضی از بازی های دوستانه با پیشنهاد او نهایی می شود.


ویدیو : مرد بانفوذ فدراسیون فوتبال را بیشتر بشناسید