مردی که به خاطر چند خرمالو همسایه اش را کشته بود ، از قصاص نجات یافت :  مردی ...



 مردی که در یک درگیری همسایه خود را به قتل رسانده بود با رضایت اولیای دم از اعدام نجات یافت.

رسیدگی به این پرونده از آبان ٤ سال پیش با مرگ مردی میانسال در یكی از بیمارستان‌های تهران آغاز شد. او كه به دلیل اصابت جسم تیز به قلبش دچار جراحت شدید شده بود پس از ناكام ماندن اقدامات درمانی جان باخت تا پرونده‌ای با موضوع «قتل عمد» تشكیل و برای رسیدگی به پایگاه دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ ارسال شود.

با آغاز تحقیقات، كارآگاهان به پرس‌وجو از خانواده مقتول پرداختند كه در همان ابتدا، همسر مقتول، همسایه خود را عامل قتل معرفی كرد و گفت: «چند ساعت قبل از مرگ رحمان - مقتول- پسر بچه همسایه‌مان بالای پشت‌بام خانه ما رفته بود و می‌خواست از درخت خرمالوی ما خرمالو بكند. رحمان چند بار قبلا به او و پدر و مادرش تذكر داده بود كه بالای پشت‌بام ما نرود، چون حیاط خانه ما از آنجا دیده می‌شود اما آنها توجهی نمی‌كردند تا اینكه روز حادثه، به پشت‌بام رفت و پسر همسایه را از آنجا پایین آورد و بیرون انداخت، چند دقیقه بعد پدر آن بچه آمد در خانه‌مان را زد. رحمان در را باز كرد. ناگهان دیدم با هم گلاویز شدند و رحمان در یك لحظه از پشت روی زمین افتاد. تمام بدنش خونی شده بود. من او را به بیمارستان بردم اما فایده‌ای نداشت.»

با ثبت حرف‌های همسر مقتول، كارآگاهان برای دستگیری متهم وارد عمل شدند اما او متواری شده و فقط همسرش در خانه بود. او به كارآگاهان گفت: «روز حادثه در خانه نشسته بودم كه صدای گریه پسربچه‌ام آمد. رحمان او را وقتی داشت از درخت خرمالو میوه می‌كند، كتك زده بود. من هم چون خیلی ناراحت شده بودم موضوع را برای شوهرم رحیم تعریف كردم. او تازه از خواب بیدار شده بود. نمی‌دانم چه شد كه به آشپزخانه رفته و یك چاقو برداشت و رفت سراغ رحمان؛ دم در خانه با هم درگیر شدند و شوهرم با چاقو رحمان را زد و فرار كرد.»

با اطلاعات به دست آمده،‌ارتكاب قتل از سوی رحیم ثابت شد و او به عنوان متهم اصلی تحت تعقیب قرار گرفت و چند روز پس از حادثه دستگیر شد.او در همان بازجویی‌های ابتدایی به قتل اعتراف كرد و به كارآگاهان گفت: «آن روز من خواب بودم كه همسرم مرا بیدار كرد و گفت پسر رحمان، پسرمان را به خاطر چند عدد خرمالو كتك زده. او موضوع را خیلی آرام برایم تعریف كرد اما من نمی‌دانم چرا ناگهان عصبانی شدم و به آشپزخانه رفتم. یك چاقو برداشتم و خودم را به خانه رحمان رساندم. وقتی در زدم خودش آمد. همانجا باهم دهان به دهان شدیم. می‌خواستم با چاقو ضربه‌ای به كتفش بزنم اما ضربه به قلبش خورد و او روی زمین افتاد و كشته شد.»

با ثبت اعترافات متهم، كیفرخواست پرونده صادر و برای صدور حكم به دادگاه كیفری استان تهران ارسال شد. متهم در جلسه دادگاه بار دیگر به قتل اعتراف كرد و گفت: «آن روز نمی‌خواستم رحمان را بكشم. فقط می‌خواستم یك ضربه به دستش بزنم اما چاقو به قلبش خورد. من یك بچه معلول دارم و خانواده‌ام جز من كسی را ندارند. به بچه‌هایم رحم كنید.»

سرانجام با رضایت اولیای دم، متهم از اعدام نجات یافت و به پرداخت دیه و زندان محكوم شد.


اخبار حوادث  - اعتماد 


ویدیو : مردی که به خاطر چند خرمالو همسایه اش را کشته بود ، از قصاص نجات یافت