مردم خودروی داخلی را با خارجی قیاس نکنند : معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری گفت: ...


معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری گفت: مردم نباید خودروهای داخلی را با خودروهای وارداتی قیاس کنند. باید مولفه‌های موثر بر قیمت و کیفیت خودروهای داخلی بررسی و تحلیل شود. خبرگزاری ایسنا: معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری گفت: مردم نباید خودروهای داخلی را با خودروهای وارداتی قیاس کنند. باید مولفه‌های موثر بر قیمت و کیفیت خودروهای داخلی بررسی و تحلیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری در بازدید از خطوط تولید گروه خودروسازی سایپا، اظهار کرد: صنعت خودروسازی یکی از صنایع مهم و استراتژیک و به نوعی نماد دانش فنی برای کشورهای تولیدکننده خودرو است.

وی با بیان اینکه در کشور ما هم با وجود شرایط خاصی که پس از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی ایجاد شد، در این صنعت کارهای مهم و اساسی صورت گرفته، خاطرنشان کرد: دولت خود را متعهد به حمایت از این صنعت مهم می‌داند و این حمایت باید به استواری صنعت ختم شود هر چند منتقدینی هم وجود دارند و این حمایت را مانع از ایجاد رقابت و حرکت رو به جلو می‌دانند.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری با بیان اینکه مردم نباید خودروهای داخلی را با خودروهای وارداتی قیاس کنند، اظهار کرد: باید مولفه‌های موثر بر قیمت و کیفیت خودروهای داخلی بررسی و تحلیل شود. البته با توجه به ابعاد مهم این صنعت در تولید ناخالص ملی و ایجاد اشتغال باید به آن دقت نظر داشت و در ایجاد تنوع و بحث توسعه و گسترش بازار آن توجه ویژه کرد.

انصاری گفت: حضور محصولات ایرانی در بازارهای همسایه نمادی از توانمندی و پیشرفت در این صنعت است. البته با توجه به گسترش حضور رقبای خارجی به خصوص چینی‌ها در این بازارها، باید بر روی بهبود کیفیت و کاهش قیمت تمام شده محصول دقت نظر بیشتری شود.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری گروه خودروسازی سایپا را یکی از دو تولیدکننده عمده خودرو در کشور که نام شناخته شده‌ای دارد دانست و گفت: با وجود مشکلات و وقفه‌هایی که در صنعت خودرو بوده خوشبختانه با سیاستهای دولت تدبیر و امید تحرک جدیدی در این گروه خودروساز ایجاد شده است و آمارها نیز نسبت به سال گذشته حکایت از این موضوع را دارد.

وی اقداماتی که در خودروسازی به لحاظ کیفیت و کاهش مصرف سوخت ایجاد شده را رو به جلو دانست و گفت: اینکه محصولات سایپا در بازارهای منطقه به خصوص کشورهای عراق و سوریه جایگاه مهم و رو به جلو دارند جای خوشحالی دارد و امیدواریم گام به گام به سمت ارتقای کیفی خودروها پیش برویم و خودرو ملی در تراز نام مردم و کشور ایران تولید کنیم.

انصاری خاطرنشان کرد: دولت حمایتهای نرم‌افزاری در جهت آسا‌ن‌سازی قوانین و مقررات و افزایش توان وام‌دهی بانکها را در جهت حل مشکلات خودروسازان و ایجاد نقدینگی برای خرید مردم مهیا می‌کند و نگاه دولت به این حوزه حمایتی است و خودروسازان هم باید در جهت کیفیت و کاهش قیمت گام بردارند.

در این مراسم سعید مدنی - مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا - با اعلام اینکه صنعت خودروسازی نقش بسیار معناداری در اقتصاد و صنعت ایران دارد، گفت: این صنعت در تولید ناخالص ملی در صورتی که با تمام ظرفیت فعالیت کند نقش پنج درصدی دارد و این نقش در کل صنعت بیش از 20 درصد ارزش آفرین است.

وی افزود: پیشرفتی که در اقتصاد ایجاد شده دلیل اصلی آن رشد 70 درصدی صنعت خودروساز است که باعث شده اقتصاد 4 تا 6 درصد رشد کند و بر همین اساس و اهمیت ویژه آن نگاه دشمنان انقلاب هم برای ضربه زدن به این صنعت معطوف شده است.

مدنی با تقدیر از حمایتهای دولت تدبیر و امید از صنعت خودروسازی گفت: خوشبختانه با استقرار دولت جدید و حمایت‌هایی که از این صنعت شد از شرایط سختی که برای این صنعت توسط دشمنان خارجی و بعضی افراد داخلی ایجاد شده بود، گذر کردیم و امیدواریم این حمایتها ادامه داشته باشد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: دولت باید در حوزه صادرات به خودروسازان کمک کند چرا که در مرزها و گمرکات دچار مشکل هستیم و بعضی از قوانین، مقررات و رویه‌ها باید اصلاح شود و در این خصوص حتی حاضر به سرمایه‌گذاری هستیم.

مدنی درباره جایگزینی خودروهای فرسوده، اظهار کرد: طرح جایگزینی خودروهای فرسوده هم به لحاظ زیست محیطی برای کشور مهم است و هم به لحاظ تولید محصول برای خودروسازان اهمیت دارد و لذا دولت در این زمینه می‌تواند با ایجاد تسهیلات بانکی برای بالا بردن قدرت خرید مردم از طریق لیزینگ هم به کاهش آلودگی هوا کمک کند و هم باعث روی پا ماندن این صنعت شود.


ویدیو : مردم خودروی داخلی را با خارجی قیاس نکنند