مردان روحانی تعطیلات عید کجا رفتند؟ : حضور میدانی دولتمردان در سال 'اقتصاد ...


حضور میدانی دولتمردان در سال 'اقتصاد مقاومتی؛اقدام و عمل ' هفته گذشته همزمان با نخستین روزهای سال 95 با سفر رئیس جمهوری، معاونان رئیس جمهوری، وزیران و معاونان آنها آغاز شد. خبرگزاری ایرنا: حضور میدانی دولتمردان در سال 'اقتصاد مقاومتی؛اقدام و عمل ' هفته گذشته همزمان با نخستین روزهای سال 95 با سفر رئیس جمهوری، معاونان رئیس جمهوری، وزیران و معاونان آنها آغاز شد.

در سفری که دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری برای شرکت در نشست روسای مناطق آزاد تجاری سراسر کشور به جزیره کیش داشت تاکید کرد که دولت تمام تلاش خود را برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بکار می گیرد. وی ادامه داد: بند 11 سیاست های اقتصاد مقاومتی به مناطق آزاد و نقش آنها در تقویت بنیه اقتصادی کشور با جذب فناوری و سرمایه و تلاش برای صادرات و تولید اختصاص دارد.

رئیس جمهوری از طرح های تصفیه خانه ده هزار مترمکعبی، شرکت دانش بنیان «همانندسازی بافت»، طرح اصلاح و بهسازی نوار ساحلی غرب جزیره کیش، هتل ترنج و احداث نیروگاه تولید برق و آب در جنوب این جزیره نیز بازدید کرد.

در این بازدید که وزیر نیرو نیز حضور داشت، افتتاح فرودگاه هندورابی و افتتاح و بازدید از چند طرح در دست اجرا در جزیره کیش از دیگر برنامه های سفر رئیس جمهوری بود.

در هفته گذشته معاون اول رئیس جمهوری نیز در نخستین روز سال جدید، سفری به کرمان داشت و از سرای سالمندان این شهر بازدید کرد. اسحاق جهانگیری در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران به سال 'اقتصاد مقاومتی ؛ اقدام و عمل' اشاره کرد و گفت: 12 برنامه ملی به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی در سطح کشور تدوین شده است. به گفته وی، قوای سه گانه کشور طی سه سال، برنامه های مختلفی را برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی مطرح کردند که در مجموع 12 برنامه ملی نهایی شده است.

هفته گذشته که با نخستین روزهای سال 95 همزمان بود معاونان رئیس جمهوری ، وزیران و معاونان آنها با سفر به دهها شهر و روستا ضمن بازدید از طرح های مختلف ازجمله پروژهای گردشگری، پیگیر شرایط سفر نوروزی هموطنان و چگونگی اسکان مسافران بودند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با سفر به رشت ، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با سفر به اهواز و آبادان وضعیت سفر مسافران را از نزدیک مورد توجه قرار دادند. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین در سفر به تبریز از مراحل بازسازی و احیای اثر مهم تاریخی کاروانسرای پیام شهرستان مرند بازدید کرد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی هفته گذشته سفری به رشت داشت و وزیر کشور نیز در سفر به مشهد از بزرگراه باغچه - مشهد، پرترددترین ورودی مشهدالرضا (ع)، بازدید کرد.

وزیر آموزش و پرورش نیز در سفر به چند شهر با اسکان فرهنگیان کشور آشنا شد.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در سفری با حضور در یادمان شهدای شلمچه در خرمشهر، یاد و خاطره شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس را گرامی داشت.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز به خراسان رضوی سفر کرد و از پارک ملی تندوره شهرستان درگز بازدید کرد. «معصومه ابتکار» در این سفر گفت که امسال برای نخستین بار برنامه جامع ملی حفاظت از پلنگ ایرانی در کشور اجرا می شود.


ویدیو : مردان روحانی تعطیلات عید کجا رفتند؟