مردان بیشتر از زنان خُرخُر می‌كنند : مردان بیشتر از زنان خُرخُر می‌كنند یك ...



مردان بیشتر از زنان خُرخُر می‌كنند

یك متخصص گوش و حلق و بینی گفت: خرخر‌‌كردن معمولاً به دلیل گرفتگی بینی یا افتادگی كام نرم رخ می‌‌دهد و مردان ۵۰ درصد بیش از زنان خرخر می‌كنند.

ابراهیم رزم‌پا در گفت‌‌وگو با فارس در مورد دلایل خرخر‌‌كردن هنگام خواب افزود: خر‌خر‌‌كردن ممكن است به دلایل انسدادی یا مغزی باشد و معمولاً در مردان 50 درصد احتمال وجود این وضعیت بیشتر است.

وی تصریح كرد: عوامل انسدادی مانند گرفتگی بینی، انحراف تیغه میانی بینی و پولیپ می‌تواند مشكل‌زا باشد. همچنین بزرگی لوزه‌ها و زبان كوچك، شلی و افتادگی كام نرم از دلایل محیطی است كه با جراحی قابل درمان است.

رزم‌پا تاكید كرد: افرادی كه به دلیل مغزی خر‌خر می‌كنند می‌توانند شب‌ها هنگام خواب دستگاهی را در دهان خود بگذارند تا این حالت برطرف شود.

به گفته رزم‌پا، اغلب افرادی كه خرخر می‌كنند اضافه وزن دارند و ثابت شده است كه اگر 3 تا 4 كیلوگرم از وزن خود را كم كنند، خرخر‌‌كردن آنها كاهش پیدا می‌كند. همچنین استفاده از بالش خیلی نرم توصیه نمی‌شود، چرا كه سبب ایجاد انحنا در گردن و در نتیجه تاثیر روی مجاری تنفسی می‌شود.

این متخصص گوش و حلق و بینی با بیان این‌كه می‌توان گاهی خرخر‌‌كردن را علامت یك بیماری خطرناك دانست، افزود: وخیم‌ترین حالت آن قطع تنفس هنگام خواب است كه از چند ثانیه تا 2 دقیقه وجود دارد و با كاهش اكسیژن در خون فرد مبتلا تا 2 روز بعد احساس سردرد و خستگی می‌كند./جام جم


ویدیو : مردان بیشتر از زنان خُرخُر می‌كنند