مردانی که تصمیم بر نیامدن دارند/تردید خاتمی و حضور سردار نقدی : مردانی که تصمیم ...



مردانی که تصمیم بر نیامدن دارند

در هفته‌ گذشته در کنار همه فعل و انفعالات درون احزاب که حکایت از آماده‌سازی آن‌ها برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم دارد، برخی از افراد مطرح در عرصه چموش سیاست احتمال نامزدی خود در عرصه انتخابات آتی را رد کردند.

 

حضور سردار نقدی در سوریه خبرگزاری فارس , سردار نقدی , زنان چه مردانی را دوست دارند

 

تکذیب مجدد نامزدی مشایی در انتخابات آتی

در هفته گذشته برخی از سایت‌های خبری مدعی شدند که مشایی در نشستی با مازندرانی‌های مقیم تهران با تاکید بر این‌که «نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهم شد»، اعلام کرده است: هیچ کس نمی‌تواند جلوی من را بگیرد.

در پی انتشار این خبر بلافاصله دفتر رییس‌جمهور با انتشار بیانیه‌ای نسبت به این موضع واکنش داد و اعلام کرد این خبر از اساس کذب محض بوده و هیچ پایه و اساسی ندارد.

در ادامه این بیانیه آمده است همان‌گونه که بارها تاکید شده است رییس دفتر محترم رییس‌جمهور در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آینده و ورود به این عرصه، در هیچ محفل خصوصی و عمومی هیچ‌گونه اظهار نظر و موضعگیری خاصی نه به نفع خود و نه برای کاندیدای دیگری نداشته است.

شایعه کاندیداتوری‌ام برای بایکوت کردن بسیج است

یکی دیگر از اخبار مورد توجه در این زمینه واکنش‌ محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در ارتباط با شایعه‌های مطرح شده در ارتباط با کاندیداتوری‌اش بود.

نقدی که در یک نشست خبری شرکت کرده بود، در پاسخ به سوالی در ارتباط با شایعه کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: من خدمتگزاری به بسیجیان را با هیچ سمت و مسندی در تمام دنیا عوض نمی‌کنم و افتخار دارم که خدمتگزار بسیجیان باشم.

وی ادامه داد: چنین چیزی حتما صحت ندارد و اساسا رفتن به طرف ریاست در اسلام مذموم است و رییس خوب کسی است که خودش را برای ریاست‌ جلو نمی‌اندازد، بلکه او از چنین سمتی فرار می‌کند و دیگران او را جلو می‌اندازند.

وی تاکید کرد: به نظرمی‌رسد برخی این شایعه را درست کرده‌اند که بسیج در این ماه‌ها بایکوت خبری شود تا نگذارند اخبارش منعکس شود.

در کشور قحط‌الرجال نیست

هاشمی رفسنجانی نیز در دیدار جمعی از اعضای کانون نمایندگان ادوار غرب کشور در مجلس شورای اسلامی،با دفاع مجدد از طرح دولت وحدت ملی در واکنش به نامزدیش در انتخابات آتی اظهار داشت :در کشور قحط‌الرجال نیست.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار در پاسخ به درخواست‌های حاضران برای حضور بیشتر در صحنه سیاسی و نیز انتخابات آینده، به وجود نیروهای دلسوز، کارآمد و توانمند که می‌توانند بار مدیریت صحیح کشور را به عهده گیرند، اشاره و تأکید کرد: خوشبختانه در کشور قحط‌الرجال نیست و امیدواریم شرایط به‌گونه‌ای پیش برود که عرصه ورود و فعالیت نیروهای دلسوز، فعال و لایق در کشور فراهم شود. زیرا در شرایط کنونی هر کس دلش برای انقلاب و نظام اسلامی می‌سوزد، باید اشتباهات را شناسائی و برای جبرانش تلاش کند.

مخالفت مجدد وزارت کشور با طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری

به گزارش ایسنا، در هفته گذشته هم‌چنین بار دیگر شاهد اعلام مخالفت وزارت کشور با طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری بودیم چنانچه که صولت مرتضوی در حاشیه مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی در جمع خبرنگاران گفت: وزارت کشور مخالف طرح اصلاح قانون انتخابات است.

این مقام مسوول در وزارت کشور علت مخالفت این وزارتخانه با این طرح را مغایرت آن با قانون اساسی عنوان کرد.

البته این مخالفت‌ها به مقامات رسمی و مسوول فعلی محدود نشد، چنانکه محصولی وزیر سابق کشور نیز در گفت‌وگویی در مورد اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: بازنگری عجولانه قانون انتخابات درست نیست و سیاست‌های کلی این موضوع باید در چارچوب کار کارشناسی مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گیرد.

وی افزود: به احتمال زیاد شورای نگهبان طرح اصلاح قانون انتخابات را که در کمیسیون شوراها مطرح شده، موافق قانون اساسی نخواهد دانست و البته سخنگوی شورای نگهبان نیز هماهنگی کمیسیون شوراها با شورای نگهبان را تکذیب کرد.

آغاز روزشمار انتخابات شوراها از اسفند و ریاست‌جمهوری از 24 فروردین ماه

رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر نیز با اشاره به تشکیل هیات نظارتی استان برای نظارت بر انتخابات شورای شهر گفت: روزشمار انتخابات شوراها چهار ماه و انتخابات ریاست‌جمهوری سه ماه قبل از انتخابات آغاز می‌شود.

کولیوند با اشاره به آغاز به کار هیات‌های نظارت بر انتخابات شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ از هفته گذشته در جلسات هیات نظارت مرکزی انتخابات شوراها که متشکل از پنج نماینده هستند اعضای هیات نظارت در استان‌ها انتخاب شدند.

وی با اشاره به تاریخ انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: انتخابات سال آینده در 24 خرداد برگزار می‌شود که روزشمار انتخابات ریاست‌جمهوری سه ماه قبل از انتخابات یعنی از 21 فروردین ماه و روزشمار انتخابات شوراها نیز چهار ماه قبل از انتخابات یعنی در اسفندماه که شامل ثبت‌نام، بررسی صلاحیت و آغاز تبلیغات انتخاباتی است، آغاز خواهد شد.

عارف از جنس سران فتنه نیست

در هفته گذشته همچنین معاون فرهنگی سپاه با بیان این‌که «نمی‌توان تمامی اصلاح‌طلبان را برانداز و ضدانقلاب معرفی کرد»، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان به جای دامن زدن به حمایت از اصولگرایان، از جریان انحرافی باید تکلیف خود را با فتنه و انحراف مشخص کنند. امروز عده‌ای از اصلاح‌طلبان گفتمان جریان انحرافی را به تمام اصولگرایان ربط می‌دهند و می‌خواهند این‌گونه القا کنند که جریان اصولگرا نیز دچار انحراف شده است در حالی که در درون جریان اصلاحات انحرافات زیادی دیده می‌شود.

حمیدرضا مقدم‌فر با بیان این‌که «نمی‌توان تمام اصلاح‌طلبان را برانداز و ضدانقلاب معرفی کرد»، گفت: درست است که فتنه 88 توسط چهره‌های شاخص این جریان رقم خورد اما ما نمی‌توانیم این فتنه را به کل اصلاح‌طلبان ربط بدهیم، ما نمی‌توانیم شخصی همچون محمدرضا عارف را هم راستای محمد خاتمی، موسوی و کروبی معرفی کنیم.

جریانی شبانه‌روز جلسات انتخاباتی دارد

شایق، عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران نیز با اشاره به اضلاع رقابت‌های انتخاباتی،‌ دولت را نیز یکی از این اضلاع دانست و گفت: همیشه گروهی در دولت وقت هستند که می‌خواهند در قدرت باقی بمانند و تلاش‌هایی را در این زمینه می‌کنند، اما فرق این دولت با دولت‌های پیشین، وجود جریان در حاشیه آن است که این جریان نیز در صدد به دست آوردن قدرت است.

وی مدعی شد که «این جریان برای انتخابات شبانه‌روز تلاش می‌کند، جلساتی دارند و در حال رایزنی هستند و برخی از اقدامات آن‌ها نیز نمای بیرونی دارد و تحلیل‌شان هم در درون گروه‌های‌شان جهت تشویق رابطین این است که ما خواهیم بود و برنده می‌شویم.»

شایق همچنین در ادامه صحبت‌هایش اظهار کرد که «اصلی که می‌گوید رییس‌جمهور بالاترین مقام مسوول اجرایی کشور است مشکل ایجاد می‌کند و با توجه به این اصل است که همه دولت‌ها می‌خواهند در قدرت بمانند بنابراین باید یک بازنگری در این اصل

قانون اساسی صورت بگیرد.»

این نماینده اسبق مجلس گفت: رفتار انتخاباتی اصلاح‌طلبان هنوز قابل پیش‌بینی نیست.

انتخابات آینده به نفع اصولگرایان خواهد بود

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این‌که «در انتخابات آینده قطب‌های مختلفی حضور خواهند داشت»، اظهار کرد: شورای نگهبان باید زمینه حضور قطب‌های مختلف در انتخابات را فراهم کند.

سیدشریف حسینی اظهار کرد که «مطمئنا انتخابات آینده به نفع اصولگرایان خواهد بود.»

در صورت نیاز، از ناطق‌نوری هم دعوت می‌کنیم

رییس سازمان جوانان جبهه ایستادگی با اشاره به دیدارها و رایزنی‌های انجام شده از سوی این جبهه با برخی از شخصیت‌های سیاسی کشور گفت: در صورت نیاز از حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق‌نوری نیز دعوت می‌کنیم.

محمدجواد محمدی نوری با انتقاد از تجمیع انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری اظهار کرد: برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در کنار انتخابات شوراها بدترین نوع تجمیع در انتخابات است که نتیجه‌اش سردرگمی مردم و عدم توجه آنان به برنامه‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری است.

برگزاری همایش اصلاح‌طلبان در اواخر دی ماه

نجفقلی حبیبی رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با تاکید بر این‌که «جریان اصلاحات قصد دارد در صحنه سیاسی کشور حضوری فعال داشته باشد»، به همایش این جریان در تاریخ 27 و 28 دی ماه اشاره کرد و گفت: تصمیمات و مصوبات این شورا در مورد مسائل مختلف از جمله انتخابات آتی با توجه به بررسی‌هایی که از قبل صورت گرفته اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: این همایش اصلاح‌طلبان با مشارکت تمام شخصیت‌های حقیقی و حقوقی این جریان برگزار خواهد شد.

خاتمی تردیدها را برای حضور در عرصه انتخابات کنار بگذارد

در روز جمعه هفته گذشته همایش ملی تبیین طرح مناسک با حضور تعدادی از اصلاح‌طلبان از سوی حزب مردم‌سالاری برگزار شد و دبیرکل این تشکل در این مراسم گفت: سیدمحمد خاتمی اولویت اول ماست و از او درخواست می‌کنیم تردیدها را کنار بگذارد و به عرصه انتخابات بیاید.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم با تاکید بر این‌که «تغییر اوضاع کشور تنها با حضور گرم اصلاح‌طلبان در سراسر کشور میسر خواهد شد»، گفت: با انزواطلبی هیچ اتفاقی نمی‌افتد./ایسنا

 


ویدیو : مردانی که تصمیم بر نیامدن دارند/تردید خاتمی و حضور سردار نقدی