مرجانه گلچین: خیلی خسته‌ ام! : مرجانه گلچین: روزهای ابتدایی که آقای عسگرپور ...



مرجانه گلچین , مرجانه گلچین دورهمی , بیوگرافی مرجانه گلچین

مرجانه گلچین: روزهای ابتدایی که آقای عسگرپور درباره حضورم در «نفس گرم» صحبت می‌کرد فکر می‌کردم برای یک کار طنز دعوت شده‌ام اما وقتی فضای قصه را برایم تعریف کرد، دیدم «نفس گرم» یک کار کاملا جدی است و خوشحال شدم

مرجانه گلچین - بازیگر نقش اصلی سریال «نفس گرم» - پس از 10 سال تجربه‌ی بازی در کارهای طنز، در یک سریال درام و جدی بازی کرده است. او درباره کارهای بعدی‌اش برای تلویزیون می‌گوید: در حال حاضر می‌دانم که خیلی خسته‌ام و نیاز دارم تا یکی، دو ماه استراحت کنم.

این بازیگر در گفت‌وگویی، به این نکته اشاره دارد که معمولا یک کار خوب پیشنهادهای بعدی را به دنبال می‌آورد.

گلچین در ادامه مطلب بالا گفت: معمولا یک کار موفق پیشنهادهای بعدی را به دنبال می‌آورد؛ شاید اگر به عنوان مثال من به 10 سال پیش برگردم که کارم را شروع کردم استارتی که با مجموعه طنز «بزنگاه» زده شد، زمینه سازی شد برای کارهای بعدی که من در حوزه طنز انجام دادم. امیدوارم این اتفاق در اینجا (نفس گرم) هم به روال سابق رخ دهد و مطمئنا همین‌طور خواهد بود.

وی سپس تأکید کرد که در یک فیلم یا سریال فیلمنامه و کست برایش خیلی مهم است و گفت: فکر می‌کنم برای همه بازیگران اینگونه باشد؛ چرا که یک تیم خوب و یک متن خوب نهایتا باعث می‌شود که مخاطب با آن اثر ارتباط برقرار کند. امید دیگرم این است که هم‌وطنان عزیزمان دوباره با تلویزیون خودمان آشتی کنند به شرط اینکه ما کارهای خوبی ارائه بدهیم و آن‌ها هم دوست داشته باشند تا پای تلویزیون بنشینند.

مرجانه گلچین در بخشی دیگر از صحبت‌هایش به حضور در سریال «نفس گرم» محمد مهدی عسگرپور که قرار است برای دهه دوم محرم از شبکه یک سیما به روی آنتن برود اشاره کرد و توضیح داد: از 12 اردیبهشت‌ ماه سریال «نفس گرم» را کلید زدیم. «نفس گرم» یک درام اجتماعی است که محوریت موضوع با شخصیتی به نام ملیحه یک خانم محجبه و مومن با اعتقادات بالای مذهبی همراه است. او در مسیر زندگی‌اش دچار یکسری اتفاقاتی می‌شود که در واقع آدم‌هایی که در اطرافش هستند اتفاقاتی برایشان می‌افتد که مسیر زندگی و حتی اعتقادات مذهبی‌اش را تا حدودی تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

او گفت: به دلیل اینکه سریال «نفس گرم» شخصیت محور است بار زیادی از این داستان بر روی دوش خودم بودم. خیلی کم پیش آمد که روزهای تعطیلی داشته باشم اما خوشحالم و از اعتمادی که آقای عسگرپور بعد از 10 سال پی در پی بازی درکارهای طنز به من کردند تشکر می‌کنم. البته مد نظرشان رجعت به کارهایی بود که من در دهه 60 انجام داده بودم ضمن اینکه خودم هم بدم نمی‌آمد چرا که اکثر پیشنهادهایی که طی این سال‌ها به من میشد، طنز بود.

این بازیگر همچنین ادامه داد: حتی روزهای ابتدایی که آقای عسگرپور درباره حضورم در «نفس گرم» صحبت می‌کرد فکر می‌کردم برای یک کار طنز دعوت شده‌ام اما وقتی فضای قصه را برایم تعریف کرد، دیدم «نفس گرم» یک کار کاملا جدی است و خوشحال شدم بابت اینکه قهرمانان و شخصیت‌های زیادی در این داستان زنان هستند و این کار تقریبا یک کار زنانه‌ است. در نهایت امیدوارم این مجموعه خروجی خوبی داشته باشد؛ چرا که در هر صورت هم وطنان عزیزمان با کارهای قبلی آقای عسگرپور ارتباط خوبی گرفتند. امیدوارم در این سریال هم این اتفاق بیفتد.

این بازیگر همچنین با یادآوری اینکه «نفس گرم» اولین همکاری‌اش با محمدمهدی عسگرپور است، خاطرنشان کرد: از تجربه‌ای که با آقای عسگرپور داشتم خوشحالم و امیدوارم که کارمان خروجی خوبی داشته باشد.

او در ادامه به حضور بازیگران دیگر در سریال «نفس گرم» و همکاری با آن‌ها اشاره کرد و گفت: معمولا پارتنر برای بازیگر خیلی مهم است و طبیعتا اگر بده‌بستان‌های خوبی صورت نگیرد خروجی خوبی هم نخواهیم داشت. خوشبختانه ما تیم همراه و همدلی داشتیم، از عوامل پشت صحنه گرفته که حضورشان باعث دلگرمی است تا عواملی که به عنوان بازیگر روبه‌روی من بازی کردند. مثل آقای پاک‌نیت که به عنوان پیشکسوت در این مجموعه حضور داشتند تا سرکار خانم تیموریان و سیما تیرانداز عزیز و همچنین حامد کمیلی عزیز که همگی خوب بودند و خوشحالم که تجربه خوبی داشتم؛ به ویژه در مقابل حامد کمیلی که نقش پسرم را بازی می‌کند و این اولین بار بود که مقابل هم بازی می‌کردیم. یک احساس خوب و حس مادرانه‌ای را داشتم و از این بابت خوشحالم که با هم کار کردیم.

بازیگر نقش ملیحه در سریال «نفس گرم» در پاسخ به اینکه فضای جدید تلویزیون را چطور ارزیابی می‌کند؟ اظهار کرد: اجازه بدهید من درباره مدیریت صداوسیما یعنی آقای سرافراز صحبت نکنم چرا که معتقدم هر عزیزی که بیاید و پست مدیریتی بگیرد اگر با دیدگاه دلسوزانه به فرهنگ و هنر و به عنوان یک نیاز واقعی و احترام به شعور مخاطب نگاه کند طبیعتا خروجی‌های خوبی هم خواهد داشت اما اگر صرفا بخواهیم آماری بدهیم و بگوییم کارهایی را تولید کرده‌ایم، کار موفق نخواهد بود.

او ادامه داد: زمانی می‌توانیم عملکرد صداوسیما را موفق بدانیم که بنشینیم پای صحبت‌های مردم و آن‌ها بگویند که ماهواره نگاه نمی‌کنند. خوشبختانه استارت این اتفاق افتاده و امیدوارم در سال‌های آینده پررونق‌تر باشد؛ اما به نظرم این اندازه تولید برای مجموعه‌ای مثل صداوسیما هنوز برازنده نیست و ما خیلی جای کار داریم. حداقل در حوزه‌های طنز باید خیلی بیشتر از این‌ها فعال باشیم و کارهای فاخر، تاریخی و کارهای روزمان بهتر شود؛ چرا که به نظرم بضاعت‌مان خیلی بیشتر از این‌هاست و استفاده کمی از آن‌ها شده است.

مرجانه گلچین در پایان گفت‌وگوی خود خاطرنشان کرد: کمی بیشتر به بچه‌ها اعتماد کنیم و مطمئن باشیم که خروجی خوبی خواهیم داشت.

وی همچنین اعلام کرد که با داود میرباقری برای سریال «ماه تی‌تی» برای شبکه نمایش خانگی حدود دو سال است که قرارداد دارد اما اگر کار به تعویق بیفتد نمی‌داند که تا عید چه اتفاقی می‌افتد.

اخبار فرهنگی - ایسنا

 


ویدیو : مرجانه گلچین: خیلی خسته‌ ام!