مربای پرتقال درسته :         مواد لازم : آب 4 الی 5 پیمانه پرتقال درشت 6 ...



 

 

مربای پوست پرتقال , تهیه مربای پوست پرتقال , طرز تهیه مربای پوست پرتقال

 

 

مواد لازم :


آب
4 الی 5 پیمانه
پرتقال درشت
6 عدد
شكر
2 الی 2/5 كیلو
آب پرتقال
1 پیمانه

 

طرز تهیه :

برای تهیه مربای پرتقال درسته از پرتقالهای پوست كلفت و درشت باید استفاده كرد . پوست پرتقال را با رنده كمی می سائیم تا پوست صاف و باز شود م بعد یك دایره با قطر دو سانت از ته پرتقال عمیق برش داده و در می اوریم و با نوك كارد هسته های پرتقال را حتی المقدور خارج می كنیم و پرتقال را می شوئیم و در ظرفی می ریزیم و مقداری آب روی آن ریخته و می جوشانیم و بعد پرتقال را در صافی می ریزیم .

 

دوبار دیگر نی زپرتقالها را به همین طریق می جوشانیم , بطویكه پوست پرتقال كاملاً نرم بشود , بعد در رف بزرگی آب می ریزیم و پرتقالها را در آن می اندازیم . دو الی سه روز باید در اب سرد بماند. در این مدت چندین بار آب پرتقال را عوض می كنیم هر دفعه پرتقال را در دست كمی فشار می دهیم تا آب داخل پرتقال خارج شود . آب داخل پرتقال را می چشیم ,هر وقت تلخ نوبد پرتقال برای تیه مربا آماده است .

 

آب و شكر را مخلوط نموده روی حرارت قرار می دهیم تا قوام آبد . شربت را از صافی رد می كنیم بعد پرتقالها را درشربت می اندازیم با حرارت ملایم می گذاریم پرتقالها بجوشندو شربت آن كاملاً قوام بیاد. بعد آب پرتقال را اضافه می كنیمو باز هم می گذاریم پرتقال چند جوش بزندو شربت غلیظ شود. توجه داشته باشید وقتی پرتقالها در حال جوشیدن است گاهی با پت قاشق پرتقالها را كمی قشار می دهیم تا شربت رقیق داخل آن خارج شود .

 

شربت این مربا معمولاً بعد از یكی دو روز رقیق می شود , باید بعد از دو روز پرتقالها را از شربت بیرون آرده ,شربت را دوباره چند جوش داد و بعد از غلیظ شدن پرتقالها را در شربت می اندازیم و در شیشه دهان گشاد و در دار محفوظ نگاه می دایم. زمانیكه مربا را برای مصرف در ظرف می گذاریم ته های آنرا كه جدا كرده ایم روی پرتقالها می گذاریم .

منبع:jadidtarin.com


ویدیو : مربای پرتقال درسته