مربای خلال پوست پرتقال : این مطلب برای شما طرز تهیه خلال پوست پرتقال را در ...


این مطلب برای شما طرز تهیه خلال پوست پرتقال را در نظر گرفته‌ایم. با این روش شما علاوه بر پوست پرتقال می‌توانید تلخی پوست نارنج، لیموترش و كامكوات را بگیرید و از آنها در تهیه مربا، نان، دمنوش و انواع غذاهای سنتی استفاده كنید.
مجله سیب سبز: این مطلب برای شما طرز تهیه خلال پوست پرتقال را در نظر گرفته‌ایم. با این روش شما علاوه بر پوست پرتقال می‌توانید تلخی پوست نارنج، لیموترش و كامكوات را بگیرید و از آنها در تهیه مربا، نان، دمنوش و انواع غذاهای سنتی مانند قیمه نثار، شیرین پلو، هویج پلو و  همچنین در تزئین انواع دسر استفاده كنید.

برای این منظور شما به پوست سه عدد پرتقال بزرگ احتیاح دارید. ابتدا پوست پرتقال را خوب بشویید و بعد آن را پوست بگیرید. پوست‌های پرتقال را به مدت دو ساعت در آب سرد گذاشته و بعد آن را آبكش كنید و با یك چاقوی تیز هر چقدر امكان دارد پوست سفید را از پوست نارنجی پرتقال جدا كنید، حالا این پوست‌ها را به صورت خلال‌های نازك برش بزنید.

در یك دیگ مقداری آب بریزید و خلال‌ها را درون دیگ ریخته و زیر حرارت را روشن كنید، همین كه آب جوش آمد اجازه دهید خلال‌ها به مدت پنج دقیقه بجوشند و بعد آنها را آبكش كنید، این عمل را دوبار دیگر تكرار كنید.

مربای پوست پرتقال , تهیه مربای پوست پرتقال , طرز تهیه مربای پوست پرتقال

موادلازم برای مربا:

  • پوست پرتقال: 250 گرم
  • شكر: 500 گرم
  • آب: دو لیوان
  • آبلیمو تازه: یک قاشق مربا خوری

طرز تهیه:

1. ابتدا تلخی پوست پرتقال را بگیرید؛ به این صورت كه پوست پرتقال را سه بار به مدت 5 دقیقه در آب بجوشانید و سپس آن را آبكش كنید. در یك دیگ لعابی دو لیوان آب بریزید و شكر را هم اضافه كنید و بگذارید شربت به جوش آید، بعد پوست‌های پرتقال را اضافه كنید و منتظر بمانید تا شربت قوام لازم را پیدا كند.

2. برای اینكه بفهمید شربت، قوام پیدا كرده یا نه! یك لیوان آب سرد كنار دست خود بگذارید و كمی از شربت را در آب بریزید، اگر شربت منسجم شد و به ته لیوان رفت، مربا قوام لازم را پیدا كرده در غیر این صورت اگر شربت در آب پخش شد، یعنی هنوز قوام لازم را پیدا نكرده است.

3. بعد از قوام آمدن مربا، آبلیمو را به آن اضافه كنید و بعد از پنج دقیقه مربا را از روی حرارت ‌بردارید و بگذارید در همان ظرف سرد شود، سپس در یك شیشه تمیز ریخته و در یخچال نگهداری كنید.


ویدیو : مربای خلال پوست پرتقال