مراقبت از پوست نوزادان در روزهای سرد :       پوست انسان، از لایه های مختلفی ...



 

 

مراقبت از پوست , مراقبت پوست , مراقبت از پوست در زمستان

 

پوست انسان، از لایه های مختلفی تشکیل شده و کارکردهای فراوانی دارد، بنابراین مراقبت از سلامتی و عملکرد آن ضروری است که باید از نخستین روزهای تولد به آن توجه شود.

 

پوست نوزاد با پوست افراد بزرگسال متفاوت است بنابراین مراقبت ویژه ای را می طلبد، مخصوصاً در فصل زمستان که کاهش دما و رطوبت و بادهای سرد زمستانی بشدت پوست را خشک کرده و باعث سوزش، خارش و التهاب آن می شود.

 

استفاده از مرطوب کننده مخصوص نوزاد پس از استحمام، برای بازگرداندن رطوبت از دست رفته هنگام شست وشوی بدن وی و اجتناب از بیرون بردن نوزاد پس از حمام کردن، دو مسئله مهمی است که از التهاب و خشکی پوشت نوزاد جلوگیری می کند، بهتر است محصولات بهداشتی انتخاب شود که حاوی ویتامین آ و ای بوده و مخصوص نوزادان باشد.

 

پوشاک مناسب شامل کاپشن، کلاه، شال گردن و دستکش که سبک و نرم باشند علاوه بر جلوگیری از نفوذ بادهای سرد زمستان به پوست نوزاد، از ابتلا به دیگر بیماری های شایع در فصل زمستان نیز پیشگیری می کند.

 

علاوه بر آن استفاده از یک لباس بافتنی نرم و نازک به منظور پوشاندن قسمت پائین صورت نوزاد و گردن وی و یک شلوار نخی نرم زیرشلوار اصلی و قرار دادن جوراب وی زیرشلوار از دیگر نکاتی هستند که از نفوذ بادهای سرد زمستانی به پوست نوزاد جلوگیری می کند.


منبع:روزنامه ایران


ویدیو : مراقبت از پوست نوزادان در روزهای سرد