مراسم تحلیف روحانی چگونه برگزار می شود؟ : نیمه مرداد ماه مراسم تحلیف روحانی ...


نیمه مرداد ماه مراسم تحلیف روحانی برگزار می‌شود. طبق اصل ۱۲۳ قانون اساسی مراسم تحلیف باید پس از تنفیذ و در مجلس و با حضور نمایندگان و اعضای شورای نگهبان برگزار شود؛ رئیس‌جمهور منتخب هم در حضور رئیس قوه قضائیه سوگند یاد می‌كند. روزنامه تهران امروز: نیمه مرداد ماه مراسم تحلیف روحانی برگزار می‌شود. طبق اصل ۱۲۳ قانون اساسی مراسم تحلیف باید پس از تنفیذ و در مجلس و با حضور نمایندگان و اعضای شورای نگهبان برگزار شود؛ رئیس‌جمهور منتخب هم در حضور رئیس قوه قضائیه سوگند یاد می‌كند.

 مراسم تحلیف از ساعت ۹ صبح شروع شده و حدود ۹۰ دقیقه به طول می‌انجامد همچنین در این مراسم به غیر از انجام سوگند توسط رئیس‌جمهور منتخب، رئیس‌ مجلس، رئیس قوه قضائیه و رئیس‌جمهور منتخب سخنرانی خواهند كرد.بنابراین به‌طور طبیعی مقدمات این مراسم از مدتی قبل آغاز شده و جلسات مختلفی برای هماهنگی تشریفات، پشتیبانی و تبلیغات صورت گرفته است.

به گفته كیایی مدیركل فرهنگی و روابط‌عمومی مجلس شورای اسلامی، در مراسم تحلیف تعدادی از مقامات لشكری و كشوری، اعضای هیات دولت، مقامات، سفرا و مسئولان دفاتر نمایندگی كشورهای خارجی، رئیس‌جمهور منتخب و همراهان وی حضور دارند.

 بر اساس این گزارش مقامات كشورهای مختلف شامل كشورهای همسایه از جمله عراق، كویت، امارات، پاكستان و... برای شركت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور دعوت شده‌اند كه برنامه‌ریزی برای حضور نمایندگان ارشد این كشورها در دست انجام است.همچنین شایعه مربوط به حضور جك استرا، وزیر پیشین امور خارجه انگلیس در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب نیز از سوی نزدیكان دولت رد شده است.


ویدیو : مراسم تحلیف روحانی چگونه برگزار می شود؟