مذاکرات ژنو به بن‌بست خورد : اخبار بین الملل - نشست سه‌جانبه سازمان ملل، روسیه ...



مذاکرات مستقیم آقای عبدی , سخنان رهبری در مورد مذاکرات هسته ای , مذاکرات آقای عبدی


اخبار بین الملل - نشست سه‌جانبه سازمان ملل، روسیه و آمریکا برای نجات ژنو2/ مذاکرات به بن‌بست خورد

 در پی ادامه اختلافات میان هیات سوری و مخالفان این کشور در ژنو، اخضر الابراهیمی نشست بعدازظهر روز چهارشنبه را به حالت تعلیق درآورد و قرار است امروز برای تصمیم‌گیری درباره ادامه مذاکرات، نشست سه‌جانبه‌ای میان الابراهیمی و نمایندگان آمریکا و روسیه برگزار شود.

به گزارش ایسنا ، به نقل از شبکه الجزیره، مذاکرات عصر چهارشنبه به دلیل پافشاری هر یک از هیات‌های سوری و مخالفان بر مواضع خود به حالت تعلیق درآمد. مخالفان اصرار دارند تا مسئله دولت انتقالی در مذاکرات مطرح شود و دولت سوریه نیز بر مذاکره درباره پایان دادن به تروریسم تاکید دارد که این امر باعث بی‌نتیجه ماندن ادامه مذاکرات شده است.

اخضر الابراهیمی، نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در مذاکرات اعلام کرد، به دلیل اختلافات میان دو طرف، هیچ پیشرفتی در روند نشست‌ها به دست نیامده و گفت‌وگوها کماکان در جای خود بی‌نتیجه مانده است.

قرار است امروز (پنجشنبه) نشستی میان الابراهیمی و گنادی گاتیلوف، معاون وزیر خارجه روسیه و وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا در ژنو برگزار شود تا در خصوص ادامه روند مذاکرات، تصمیم‌گیری شود.

همچنین پیش‌بینی می‌شود نشست‌های جداگانه‌ای میان نماینده روسیه با هیات مخالفان و نیز ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه برگزار شود.

دیپلمات‌های حاضر در ژنو احتمال داده‌اند که مذاکرات دو جانبه‌ای نیز میان آمریکا و روسیه برگزار شود که هدف از تمامی این مذاکرات، خارج کردن نشست‌های ژنو از رکود کنونی است.

پیشتر قرار بود نشست سه‌ جانبه آمریکا، سازمان ملل و روسیه روز جمعه برگزار شود اما به دلیل به بن‌بست رسیدن مذاکرات، این نشست یک روز به جلو افتاده است.

ائتلاف مخالفان روز چهارشنبه بسته پیشنهادی خود را برای پایان دادن به بحران سوریه و نیز مشخص شدن روند انتقالی در این کشور به اخضر الابراهیمی ارائه داد که این بسته با مخالفت دولت سوریه مواجه شد.

طرح پیشنهادی هیات سوری نیز مورد تائید مخالفان نیست و این امر بر بی‌نتیجه‌ ماندن مذاکرات افزوده است.
اخبار بین الملل - ایسنا
 


ویدیو : مذاکرات ژنو به بن‌بست خورد