مذاکرات هسته ای ایران امیدوار کننده است :  اخبار سیاست خارجی - وزیر خارجه آلمان: ...



جملات امیدوار کننده , سخنان رهبری در مورد مذاکرات هسته ای , بهترین تنظیم کننده ایران


 اخبار سیاست خارجی - وزیر خارجه آلمان: مذاکرات هفته های اخیر آنقدر امیدوار کننده بوده است که شانس دستیابی به توافق وجود دارد/همکاری آمریکا و روسیه دشوار شده است

وزیر امور خارجۀ آلمان، مذاکرات جاری اتمی با ایران را برای رسیدن به توافقی نهایی امیدوارکننده توصیف کرد و گفت که هیچ نشانه ای در دست نیست که یکی از طرفین قصد داشته باشد برای تدوین متن توافقنامۀ نهایی فراتر از مهلت تعیین شدۀ بیستم ژوئیه برود.

به گزارش «انتخاب»، وزیر امور خارجۀ آلمان، فرانک-والتر اشتانمایر، امروز در یک کنفرانس خبری در ابوظبی گفت که مذاکرات جاری میان قدرت های جهانی و ایران بر سر برنامۀ اتمی حکومت تهران «امیدوارکننده» هستند.

وزیر امور خارجۀ آلمان اضافه کرد: «برغم شرایط عمومی که همکاری میان آمریکا و روسیه را در حال حاضر دشوار ساخته، مذاکرات جاری بر سر برنامۀ اتمی ایران پیشرفت داشته است».

فرانک-والتر اشتانمایر، سپس تصریح نمود که مذاکرات اتمی میان قدرت های جهانی و ایران، طی هفته‌ها و ماه های اخیر آنقدر امیدوار کننده بوده اند که شانس رسیدن به یک توافق بر سر فعالیت های اتمی ایران وجود دارد.

ایران و قدرت های جهانی هم اکنون سرگرم گفتگو بر سر متن توافقنامۀ نهایی دربارۀ فعالیت های هسته ای ایران هستند.

اشتانمایر افزوده است: دو طرف پذیرفته اند که حداکثر تا بیستم ژوئیه آینده به توافق نهایی دست یابند، هر چند مهلت توافق می‌تواند شش ماه بعد از این تاریخ تمدید شود.

وزیر امور خارجۀ آلمان در اظهارات امروزش گفته است که قرار است گفتگوهای جاری تا مهلت تعیین شده به نتیجه برسند، اما، نشانه ای هم در دست نیست که یکی از طرفین قصد داشته باشد از مهلت تعیین شده فراتر برود.
 اخبار سیاست خارجی - انتخاب 

 


ویدیو : مذاکرات هسته ای ایران امیدوار کننده است