مذاکرات صلح سوریه بالاخره آغاز می‌شود/ آخرین وضعیت نامزدهای انتخابات آمریکا :



آخرین وضعیت انتخابات آمریکا , آخرین نظرسنجی انتخابات آمریکا , آخرین نتایج انتخابات آمریکا

به جریان افتادن مذاکرات صلح سوریه با حضور گروه اصلی معارضین، تنش جدید در روابط مسکو و آنکارا بر سر ادعای جدید ترکیه، موضع گیری جدید صدراعظم آلمان درباره پناهجویان، تشدید خشونت علیه پناهجویان در سوئد و آخرین وضعیت نامزدهای دموکرات و جمهوری خواه آمریکا، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، امروز نیز اخبار مربوط به مذاکرات صلح سوریه، از جمله مهمترین موضوعاتی است که مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. خبرگزاری «رویترز» می نویسد هیأتی از اصلی ترین گروه معارضین سوری روز گذشته به مذاکرات صلح ژنو ملحق شده و از دولت بشار اسد خواستند با قطعنامه سازمان ملل درباره ارسال کمک های بشردوستانه برای مردم و رعایت حقوق بشر همراهی کند. اعضای هیأت «کمیته عالی مذاکرات» که مورد حمایت عربستان سعودی است، امروز با استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه دیدار خواهند کرد و به این ترتیب، نخستین مذاکرات صلح سوریه از دو سال پیش تاکنون برگزار خواهد شد. سخنگوی این گروه از تلاش برای به موفقیت رساندن مذاکرات سخن گفته است.


بروز تنش های جدید در روابط مسکو و آنکارا بر سر ادعای ترکیه مبنی بر نقض شدن حریم هوایی اش توسط روسیه، موضوع دیگری است که از روز گذشته تاکنون بازتاب گسترده ای در عرصه بین المللی داشته است. سایت شبکه خبری «راشا تودی» می نویسد، مسکو ادعای ترکیه را مبنی بر اینکه یک فروند بمب افکن سوخو- 34 روسی حریم هوایی این کشور را نقض نموده، رد کرده است. وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بر اساس وضعیتی که مقامات ترکیه توصیف کرده اند، آن ها اصولاً نمی توانسته اند مشخص کنند، هواپیمایی که وارد حریم هواییشان شده متعلق به چه کشوری بوده است. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده که اتهامات مطرح از سوی آنکارا، «تبلیغات بدون سند و مدرک» است.

اخبار مربوط به وضعیت پناهجویان در اروپا، موضوع دیگری است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. سایت شبکه خبری «ان بی سی» اظهارات صدراعظم آلمان را بازتاب داده که گفته پناهجویانی که وارد کشورش شده اند، باید پس از پایان جنگ و آرام شدن اوضاع به کشورهای خود بازگردند. وی در تلاش برای کاستن از بار انتقاداتی که علیه سیاست درهای باز وی در مقابل پناهجویان مطرح شده، تأکید کرد پناهجویانی که از سوریه و عراق وارد آلمان شده اند، باید پس از پایان جنگ و منازعات به وطن خود برگردند. با این حال، مرکل که از سوی برخی محافظه کاران به شدت تحت فشار است، باز هم از اینکه جلوی ورود پناهجویان را بگیرد یا اقدام به بستن مرزهای آلمان کند، خودداری کرده است.

در همین حال، در کشور سوئد نیز موجی از خشونت علیه پناهجویان به راه افتاده است. به نوشته «اسکای نیوز»، گروهی از مردان نقابدار و سیاهپوش پس از پخش اعلامیه هایی علیه پناهجویان و مهاجرین، اقدام به آشوبگری در استکهلم، پایتخت سوئد کردند. این واقعه، نمایانگر تشدید تنش ها بر سر موضوع پناهجویان در سوئد است که طی یک سال اخیر، 163 هزار پناهجو را به داخل مرزهای خود پذیرفته است. چند روز پیش نیز یک زن 22 ساله مهاجر مورد حمله قرار گرفته و تا حد مرگ کتک خورده بود. در واقعه اخیر نیز به گفته شاهدان عینی، مردان نقابدار که احتمالاً از جمله اوباش طرفدار تیم های فوتبال محلی بوده اند، اقدام به حمله به برخی افراد و کتک زدن آن ها کرده اند.

مذاکرات صلح سوریه بالاخره آغاز می‌شود/ آخرین وضعیت نامزدهای انتخابات آمریکا

در نهایت، در میان دیگر موضوعات، «سی بی اس نیوز» به بیان آخرین آمار مربوط به وضعیت نامزدهای جمهوری خواه و دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخته است. به نوشته این سایت، در آخرین نظرسنجی پیش از برگزاری انتخابات مقدماتی درون حزبی در ایالت آیووا، دونالد ترامپ، نامزد جنجالی جمهوری خواهان با 28 درصد در صدر قرار گرفته و تد کروز و مارکو روبیو به ترتیب با 23 و 15 درصد پشت سر وی قرار دارند. در میان نامزدهای دموکرات نیز هیلاری کلینتون با 45 درصد در صدر قرار دارد و برنی ساندرز، رقیب حزبی وی، 42 درصد از آرای مردمی را به خود اختصاص داده است. ایالت آیووا تنها نقشی اندک در تعیین نامزد نهایی هر یک از دو حزب دارد، اما نتایج انتخابات مقدماتی در این ایالت می تواند نشان دهد، هر یک از نامزدها از چه وزن و جایگاهی برخوردارند.

 

 اخبار بین الملل  -  تابناک


ویدیو : مذاکرات صلح سوریه بالاخره آغاز می‌شود/ آخرین وضعیت نامزدهای انتخابات آمریکا