مدیر عامل مپنا: برق به دلیل واقعی نبودن قیمت، همواره به مردم ایران هدیه شده :



مدیر عامل خانه موسیقی ایران , مدیر عامل کفش ملی قهرمان واقعی المپیک , قیمت محصولات ایران خودرو

 

مدیر عامل مپنا: برق به دلیل واقعی نبودن قیمت، همواره به مردم ایران هدیه شده

مدیر عامل مپنا : برق به دلیل واقعی نبودن قیمت، همواره به مردم ایران هدیه شده است و چنانچه پروژه‌های نیمه تمام تکمیل و طرح های جدید راه‌اندازی نشود در سال ۹۲ با خاموشی برق بطور وسیع مواجه خواهیم شد.

عباس علی آبادی در گفت و گو با فارس افزود: چون فکر می کنیم نفت داریم پس باید انرژی را به راحتی و ارزان مصرف کنیم و چون به مردم گفته نشده برق یک کالای با ارزش است همه آنرا بی رویه مصرف می کنند.

وی در عین حال تصریح کرد: طرح تثبیت قیمت ها بدون تردید موجب افزایش مصرف و کاهش درآمد صنعت برق شد.

مدیر عامل مپنا همچنین گفت: اگر پروژه ها تکمیل نشود و طرح های جدید راه اندازی نشود در سال 92 با مشکل خاموشی به طور وسیع مواجه خواهیم شد.

علی‌آبادی افزود: متأسفانه چون مصرف برق از ابتدا که آمده تأثیر فرهنگی روی ما گذاشته است و به مردم گفته نشده که برق یک کالای با ارزش است و همه به راحتی از آن استفاده کرده‌اند این باعث شده که یک فرهنگی به وجود بیاید که اگر حتی قیمت‌ها هم اصلاح شود باز هم سراغ مصرف بهینه نخواهیم رفت.

وی ادامه داد: در بحث هدفمندی یارانه‌ها قیمت برق بالا رفت، لذا مردم در سال اول مقداری مصرف خود را کنترل کردند اما از آن طرف سرمایه‌گذاری در ساخت نیروگاه به همین نسبت کم شد. اتفاقی که رخ داد این بود که تولید برق متوقف شد، مصرف در سال اول پایین آمد اما مجددا افزایش پیدا کرد و متأسفانه تولید برق افزایش پیدا نکرد و من برای سال 92 نگران هستم.اگر چنانچه به طور اساسی رسیدگی نشود و پروژه‌ها تکمیل نشود و طرح‌های جدید راه‌اندازی نشود در سنوات آینده به طور اساسی دچار مشکل خواهیم شد.

علی آبادی با بیان اینکه صنعت برق اشکال فنی ندارد بلکه مشکل مالی دارد افزود: صنعت برق در پایداری کامل از لحاظ فنی بسر می‌برد چرا که بعد از انقلاب سرمایه‌گذاری عظیمی در صنعت برق انجام شد. صنعت برق دچار مشکل اقتصادی شده است (بر احوال آن مرد باید گریست که دخلش بود 19 و خرجش 20) برای اینکه برق تولید کنیم 20 تومان هزینه می کنیم حال اگر 19 تومان به ما بابت این تولید بدهند تمام برنامه‌ریزی‌ها به هم می‌ریزد. قیمت تمام شده برق به اضافه سود، قیمت برق می‌شود اگر این کار نشود یعنی تلقی شدن زیان در برق است./فارس


ویدیو : مدیر عامل مپنا: برق به دلیل واقعی نبودن قیمت، همواره به مردم ایران هدیه شده