مدیر اداره امنیت ملی آمریکا: ایران مایل به انجام عملیات در داخل آمریکاست! :



 

سفارت ایران در آمریکا , ارسال بسته از آمریکا به ایران , دفتر حافظ منافع ایران در آمریکا

 

"جیمز کلپر" مدیر اداره امنیت ملی ایالات متحده آمریکا مدعی شد که حکومت ایران مایل به انجام عملیات در خاک آمریکاست .

به نقل از رویترز ، جیمز کلپر روز سه شنبه در جلسه کمیته اطلاعاتی سنای امریکا با ادعای این موضوع گفت که مقامات ایران با تغییر روش محاسبه هم اکنون متمایل به انجام عملیات در خاک آمریکا هستند .

این مقام اطلاعاتی آمریکا با اشاره به اینکه تصمیم های ایران در مورد برنامه هسته ای مبتنی بر هزینه و فایده  است ؛ افزود : این امر فرصت لازم را در اختیار دیپلماسی برای اثر گذاری بر رویکرد ایران فراهم می کند.

جیمز کلپر مدعی شد : ایران همه گزینه ها در رابطه با تولید سلاح هسته ای را برای خود باز گذاشته است، ولی مشخص نیست که آیا تهران چنین تصمیمی را خواهد گرفت یا نه ؟

مدیر اداره اطلاعات آمریکا همچنین تصریح کرد که تحریم های شدید علیه ایران می تواند باعث تغییر رویکر رهبران جمهوری اسلامی در قبال برنامه هسته ای این کشور شود.

کلپر در ادامه با اشاره به اتهام تلاش ایران برای ترور سفیر عربستان در آمریکا ؛ مدعی شد که این تلاش نشان داد که حکومت ایران با تغییر روش محاسبه، اکنون به انجام عملیات در خاک آمریکا متمایل شده است .  

کلپر با اشاره به پیشرفت های ایران در زمینه برنامه هسته ای گفت که این پیشرفت ها برآورد آمریکا را مبنی براین که آن کشور از ظرفیت های علمی  و صنعتی لازم برای تولید سلاح اتمی برخوردار است تقویت کرده و تنها مساله باقیمانده، تمایل مقامات ایران به انجام چنین کاری است.

همچنین در این جلسه که جمعی دیگر از مقام های اطلاعاتی آمریکا حضور داشتند دیوید پترائوس رییس سازمان سیا نیز در سخنانی با اشاره به تاثیر تحریم های جدید بر ایران مدعی شد که این تحریم ها بیشترین فشارها را به حکومت ایران وارد می کند.

وی با اشاره به افت محسوس ارزش ریال گفت که مردم ایران در هفته های گذشته با توجه به افت ارزش ریال تمایلی به نگهداری پول ملی شان ندارند و ترجیح می دهند پول خود را به کالاهای دیگر تبدیل کنند تا از تورم عقب نمانند.

پترائوس وضعیت کنونی در بازار ایران را ناشی از تاثیرات تحریم های جدید آمریکا و اتحادیه اروپا علیه نفت و بانک مرکزی دانست.../عصرایران


ویدیو : مدیر اداره امنیت ملی آمریکا: ایران مایل به انجام عملیات در داخل آمریکاست!