مدارک پیش‌ثبت‌نام جریمه ریالی مشمولان غایب : اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، ...



طرح جریمه مشمولان غایب , جریمه مشمولان غایب , بهره مندی از معافیت جریمه مشمولان غایب

اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، اصل آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی معتبری که شرح آن داده شد، اصل و کپی شناسنامه همسر و فرزندان به همراه چند قطعه عکس و 100 هزار ریال وجه از متقاضیان دریافت می‌شود.

در پی انتشار خبر جزئیات ثبت‌نام پرداخت جریمه مشمولان غایب و مدارک مورد نیاز برای آن برخی مخاطبان ایسنا در تماس با این خبرگزاری یا درج کامنت ابهامی را مطرح کردند که جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا به آن پاسخ داد.

سردار ابراهیم کریمی، درباره اینکه نحوه ثبت نام برخی از مشمولان غایب دارای هشت سال غیبت یا بیشتر از آن، امکان دریافت اصل مدرک تحصیلی خود را ندارند گفت: مشمولانی که اصل مدرک تحصیلی خود را در اختیار ندارند می‌توانند با مراجعه به مرکز آموزشی که در آن تحصیل می‌کردند، گواهی معتبری را که اثبات کند مدرک خود را اخذ کرده‌اند، دریافت کنند. البته این گواهی باید به تایید و امضای مرکز آموزشی مذکور رسید باشد.

وی ادامه داد: گواهی دریافت شده بیانگر آخرین مدرک تحصیلی مشمول غایب است .

به گفته کریمی، این دسته از افراد می‌توانند با ارائه این مدرک در کنار دیگر مدارک مورد نیاز نسبت به پیش‌ثبت‌نام جریمه ریالی مشمولان غایب اقدام کنند.

وی درباره مدارک ثبت درخواست نیز گفت: اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، اصل آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی معتبری که شرح آن داده شد، اصل و کپی شناسنامه همسر و فرزندان به همراه چند قطعه عکس و 100 هزار ریال وجه از متقاضیان دریافت می‌شود.

مهلت ثبت‌نام برای پرداخت جریمه ریالی مشمولان دارای هشت سال غیبت و بیشتر ، از روز چهارشنبه 15 بهمن آغاز شده و تا 15 اسفند ماه سال جاری ادامه دارد . مشمولان می‌توانند در مهلت اعلامی با به همراه داشتن مدارک لازم به دفاتر پلیس + 10 در سراسر کشور مراجعه کنند.

ثبت‌نام مشمولان خارج از کشور نیز یا از طریق مراجعه به سفارتخانه و کنسولگری‌ها و یا از طریق مراجعه اقوام درجه یک به دفاتر پلیس +10 امکانپذیر است.


  اخبار اجتماعی  -  ایسنا 


ویدیو : مدارک پیش‌ثبت‌نام جریمه ریالی مشمولان غایب