مداخله بیش از150تیم سیاردرپاتوق معتادان :   مدیر كل امور پیشگیری از اعتیاد ...



معتادان , معتادان متجاهر , معتادان به رفتار های جنسی

 

مدیر كل امور پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی خبر داد:

مداخله بیش از 150 تیم سیار در پاتوق‌های ویژه معتادان كشور


تیم‌های سیار پاتوق‌ها را پراكنده و نمی‌‌سوزاند چرا كه سوزاندن پاتوق‌‌ها كار بسیار خطرناكی است و اگر نیروی انتظامی بعد از شناسایی پاتوق، آن‌را تعطیل كند،‌ معتادان را پخش كرده و خطر آنها بیشترمی شود.

مدیر كل دفتر امور پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی كشور گفت: در حال حاضر بیش از 150 تیم سیار با شناسایی پاتوق‌های مخفی معتادان موجود در كشور، آنها را تشویق به حضور در مراكز ترك اعتیاد می‌كنند.
فرهاد اقطار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد اقدامات مربوط به تیم‌های سیار بهزیستی تاكید كرد: معتادان بهبود یافته در مراكز بهزیستی به وسیله موتورسیكلت، پاتوق و جمع‌های مخفی معتادان را شناسایی كرده و در ابتدا اعتماد معتادان را جلب می‌كند.
او ادامه داد: تیم‌های سیار پاتوق‌ها را پراكنده و نمی‌‌سوزاند چرا كه سوزاندن پاتوق‌‌ها كار بسیار خطرناكی است و اگر نیروی انتظامی بعد از شناسایی پاتوق، آن‌را تعطیل كند،‌ معتادان را پخش كرده و خطر آنها بیشترمی شود.
مدیر كل امور پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی كشور با اشاره به آلودگی بیش از حد برخی پاتوق ها یاد آور شد: تیم سیار با جلب اعتماد پاتوق‌ها، لوازم یك بار مصرف در اختیارشان قرار داده و با جمع‌آوری سرنگ‌های آلوده ،به معتادان آموزش‌های مربوط به شیوه تزریق صحیح و ... را به آنها ارائه می‌دهد.
اقطار با بیان اینكه در حال حاضر 96 DIC (مركز گذری ترك اعتیاد ) ، مركز گذری ترك اعتیاد، دركشور وجود دارد تصریح كرد: تیم‌های سیار به دنبال اقدامات فوق ، معتادان را به مركز DIC دعوت كرده و در این مركز با دریافت وعده‌های غذایی گرم ،حمام و آموزش‌های لازم تحت مراقبت پزشك و پرستاران قرار می‌گیرند.
او افزود: معتادان تزریقی در مراكز DIC (مراكز گذری ترك اعتیاد ) به شیوه مصرف خوراكی سوق داده می‌شوند و با پذیرش فرد، وارد مرحله (نگه دارنده MMT( و پس از آن وارد مرحله درمان می‌شوند.
مدیر كل دفتر امور پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی كشور با بیان اینكه مراكز DIC باید از نظر وسایل و امكانات اولیه ،سرنگ،كاندوم و... حمایت شوند تاكید كرد: اگر استانی در كشور آماده برپایی DIC و یا استقرار تیم‌های سیار باشند، بهزیستی هزینه آنها را پرداخت می‌كند .
به گفته اقطار در حال حاضر ظرفیت DIC د ربرخی از استان‌های كشور پر نشده است...../تحلیل:ایلنا


ویدیو : مداخله بیش از150تیم سیاردرپاتوق معتادان