مخترع مونوپاد چه کسی بود؟ +عکس : ممکن است تصور کنید دسته‌های عکاسی سلفی معروف ...


ممکن است تصور کنید دسته‌های عکاسی سلفی معروف به "مونوپاد" تنها چند سال است که روانه بازار شده‌اند اما یک ژاپنی بنام هیروشی اوئدا در واقع 30 سال پیش این وسیله را اختراع کرده است. ایسنا: ممکن است تصور کنید دسته‌های عکاسی سلفی معروف به "مونوپاد" تنها چند سال است که روانه بازار شده‌اند اما یک ژاپنی بنام هیروشی اوئدا در واقع 30 سال پیش این وسیله را اختراع کرده است.

ایده ساخت این دسته عکاسی زمانیکه اوئدا به همراه خانواده‌اش برای تعطیلات به فرانسه رفته بود به ذهن وی می‌رسد. در فرانسه زمانیکه وی از یک پسر بچه درخواست می‌کند که از او و همسرش یک عکس بیندازد، پسربچه دوربین را برداشته و فرار می‌کند.

شبکه خبری بی بی سی در گزارشی نحوه اختراع این مونوپاد اولیه توسط اوئدا را که سابقا برای شرکت سازنده دوربین‌های عکاسی مینولتا کار میکرد، شرح داده است. وی با اعتقاد به این موضوع که این وسیله در جهان فراگیر خواهد شد آن را در سال 1983 به اداره ثبت اختراعات آمریکا ارائه داد.

مونوپاد , مخترع دینامیت , مخترع رادیو

تنها تفاوت مونوپاد اوئدا با مونوپادهای امروزی در فناوری دوربین‌های آن روزها و امروز بوده است بطوریکه دوربین‌های فیلمی آن زمان برخلاف گوشی‌های هوشمند امروزی هیچ نمایشگری برای نشان دادن تصویر افراد نداشتند و بنابراین اوئدا برای حل این مشکل از یک آینه در کنار کوچک در کنار لنز دوربین استفاده کرده بود.

اما زمانیکه شرکت مینولتا در دهه 1980 این دسته عکاسی را در ژاپن عرضه کرد با توفیق چندانی مواجه نشد و مردم از آن استقبال نکردند. با این حال این موضوع باعث نشد که اوئدا با این وسیله از خود و خانواده اش عکس نگیرد.

مخترع , مخترع ماشین حساب , مخترع تلویزیون

ثبت اختراع دسته عکاسی اختراع شده توسط اوئدا در سال 2003 منقضی شد و چهار سال پس از آن آیفون بازار تلفن‌های هوشمند را تسخیر کرد و 10 سال بعد دسته‌های مونوپاد در اماکن گردشگری و تفریحی سراسر جهان به وفور در دست مردم دیده شد.

این وسیله آنقدر محبوب شده که برخی امکان نظیر موزه‌ها و استادیوم‌های ورزشی به دلایل امنیتی استفاده از آن را در این مکانها ممنوع کرده اند.

مخترع میکروسکوپ , مخترع تلفن , مخترع قیچی

اوئدا از شکست خوردن طرح و اختراعش در آن زمان و محبوبیت این وسیله در این روزها ناراحت نیست.


ویدیو : مخترع مونوپاد چه کسی بود؟ +عکس