مخالفت با تعطیلات طولانی مدت مجلس : نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: ...


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: ۵۴ نماینده درخواستی را امضا کرده و گفته اند مخالف همزمانی تعطیلات تابستانی با تعطیلی هفته رسیدگی به مسائل حوزه انتخابیه هستند. خبرگزاری مهر: در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی پیرامون سئوال از وزیر کار گفت: بر اساس آئین نامه داخلی مجلس، نماینده سئوال کننده یا باید قانع شود یا قانع نشود اینکه مطرح کند مصوبه در جلسه همدان باشد یا نه، خلاف آئین نامه است.

همچنین در تذکر دیگری  با اشاره به اینکه تعطیلات تابستانی نمایندگان در سال، ۳۰ روز است که زمان آن به تشخیص مجلس صورتی می گیرد گفت:  ۵۴ نفر از نمایندگان درخواستی را امضا کردند که تعطیلات مجلس با یک هفته تعطیلات مخصوص رسیدگی به مسائل حوزه انتخابیه همزمان نباشد اما هیئت رئیسه به این مسئله توجه نکرده است.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: از فردا مجلس تعطیل می شود و تا سه هفته بعد حدود ۲۹ شهریور تعطیل است. عده ای حمله می کنند که مجلس چه می کند؟ برجام مانده، مذاکرات بررسی نشد و مجلس تعطل است.

امیر آبادی گفت: این مسئله باید در مجلس به رای گذاشته می شد در حالی که هیئت رئیسه خود تصمیم گرفته و تعطیلات را این گونه مقرر کرده است اما نمایندگان با آن مخالف هستند.

محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: همکاران ما این ایام را در حوزه انتخابیه هستند اما اینکه ۵۰ نفر چنین درخواستی را مطرح کرده اند، باید گفت رئیس مجلس می تواند حتی در ایام تعطیل هم جلسات مجلس را دایر کند.

وی گفت: ما در جلسه هیت رئیسه به این تصمیم رسیدیم که با توجه به اینکه همکاران برای این سه هفته برنامه ریزی کرده اند برنامه آنها را بر هم نزنیم.

ابوترابی فرد تصریح کرد: کمیسیون ویژه رسیدگی به برجام تشکیل شده است که در ایام تعطیل کار خود را انجام می دهد اما اگر این کمیسیون به جمع بندی رسید که در خصوص مسئله برجام جلسه ای داشته باشیم آن را در هیئت رئیسه بررسی می کنیم.


ویدیو : مخالفت با تعطیلات طولانی مدت مجلس