مخالفان آشتیانی «فیلم» رو می کنند؛ تاکتیک روحانی چیست؟ :   اخبار سیاسی - مخالفان ...



فیلم پورنو چیست , نام اولین فیلم سینمایی ایرانی چیست؟ , پنومونی یا ذات الریه چیست فیلم

 

اخبار سیاسی - مخالفان آشتیانی «فیلم» رو می کنند؛ تاکتیک روحانی چیست؟

رییس جمهور امروز گزینه جدید وزارت علوم را به مجلس معرفی کرده و به زودی شاهد حضور این فرد در صحن علنی مجلس خواهیم بود. اما خبرنگار سیاسی آریا مطلع شده است که مخالفان حسن روحانی برای عدم رای اعتماد به آشتیانی برنامه ریزی های مشخصی کرده اند.

 آریا گزارش کرده است که یک فیلم از آشتیانی مربوط به وقایع سال88 از آرشیوها فراهم شده و قرار است در جلسه رای اعتماد پخش شود یک نماینده مجلس که نخواست نامش فاش شود با تایید این خبر به آریا گفت: هسته مرکزی مدیریت رای عدم اعتماد به گزینه جدید وزارت علوم سه نماینده عضو جبهه پایداری هستند. گفتنی است از ساعاتی پیش مخالفت ها با آشتیانی بالا گرفته است.

 

شایان ذکر است سایت نزدیک به حداد عادل نیز در گزارشی نسبت به این مسئله اعتراض کرده بود.(متن کامل این گزارش را بخوانید)

 

                                    ...............................................

 

  آغاز مخالفت ها با گزینه جدید روحانی؛

سایت نزدیک به دکتر حداد عادل : آشتیانی مخالف حضور بسیج در محیط آموزش عالی است

 هنوز چند ساعت بیشتر از معرفی گزینه جدید برای وزارت علوم نگذشته مخالفت های گسترده با او در مجلس آغاز شده است.


به گزارش آریا،اعضای فراکسیون اصولگرایان مجلس در صدر مخالفان گزینه جدید حسن روحانی قرار گرفته و پیشتازانه خبر از عدم رای اعتماد به این فرد را می دهند.


در مصاحبه هایی که از صبح امروز روی خروجی برخی رسانه های اصولگرا البته به نقل از این اعضای فراکسیون اصولگرایان رفته اقدام رییس جمهور برای معرفی آشتیانی نوعی لجبازی تفسیر شده است.


این طبقه پیشتاز مجلس به آرشیوها رجوع کرده تا بتواند مدیریت عمومی اذهان پارلمان را در اختیار داشته باشد.در تازه ترین تحول رسانه ای سایت نماینده که از رسانه های نزدیک به دکتر حداد عادل به شمار می رود در مطلبی نسبت به انتخاب آشتیانی اعتراض شدیدی کرده است.

 

آریا به جهت اهمیت این مسئله متن کامل این مطلب را بازنشر می کند:
حسن روحانی رئیس‌ جمهور در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی "فخرالدین احمدی دانش آشتیانی" را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری برای اخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی کرد. اما گویی به تعبیر بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی، معرفی فردی بی‌حاشیه برای وزارت علوم به آرزویی دست‌نیافتنی بدل شده است.


باید پذیرفت که مع الاسف طی این مدت، معرفی چهره‌ای علمی و نخبه و بدون داشتن حاشیه سیاسی برای این وزارتخانه، به آرزویی دست نیافتنی برای جامعه علمی کشور تبدیل شده و تاسف والاتر آنجاست که علی رغم توصیه‌های متعدد مقام معظم رهبری مبنی بر همکاری قوا با یکدیگر، نامشخص ماندن وزیر برای این وزارتخانه و معرفی چهره‌های نامناسب که گاها حضور فعال در پروژه براندازی جمهوری اسلامی در فتنه 88 داشته‌اند، به معضلی در ارتباط مجلس و دولت مبدل شده است.


دولت یازدهم با وجود توصیه‌های مکرر نمایندگان ملت و با توجه به مشخص بودن دغدغه‌های نمایندگان، مجددا با معرفی چهره‌های حاشیه‌ساز بر طبل اختلاف با مجلس کوبیده است.


احمدی دانش آشتیانی در دولت اصلاحات مسوولیت معاونت های طرح و برنامه و مالی  وزارت علوم در دوره مصطفی معین را برعهده داشت و شوربختانه این گزینه نیز از نزدیکان "توفیقی، میلی منفرد، ظریفیان و خانیکی" است که دولت به خوبی می داند نمایندگان ملت به خاطر فعالیت های این حلقه در فتنه 88 حساسیات ویژه ای نسبت به آنها دارند.


هر چند دولت در تلاش است به نوعی این گزینه را بدون حاشیه قلمداد کند و او را فردی در قامت وزارت علوم بنمایاند اما ارتباط و همراهی وی با حلقه "توفیقی، میلی منفرد، ظریفیان و خانیکی" که تا امروز حاشیه های زیادی را برای وزارت علوم ایجاد کرده اند، قابل انکار نیست. بر همین اساس سایت نماینده در جهت تنویر افکار عمومی و آگاهی نمایندگان ملت به تدریج اطلاعات مستندی را درباره وزیر جدید پیشنهادی علوم  منتشر خواهد کرد.


به عنوان مثال در کتاب تاریخ شفاهی آموزش عالی ایران(خاطرات مصطفی معین) که زیر نظر هادی خانیکی، احمد داوری، فریدون رحیم زاده و پدرام الوندی چاپ شده است، در صفحه 3 به نقل از آشتیانی آورده شده: «بسیج باید از محیط آموزش عالی بیرون رود» حال باید دید با این مواضع، نمایندگان چه تصمیمی را در خصوص رای اعتماد به وی اتخاذ خواهند کرد. 


پرسش اساسی در این میان این است که آیا این اقدام دولت را باید نوعی لجاجت تلقی کرد یا عدم دریافت پیام مجلس دانست؟ موضوعی که تردیدی اما در آن نیست عزم جزم فتنه گران برای تخریب روابط دولت و مجلس است که به نظر می رسد رییس جمهور محترم باید بیش از این ها مراقب باشد.

 

 اخبار سیاسی - آریا


ویدیو : مخالفان آشتیانی «فیلم» رو می کنند؛ تاکتیک روحانی چیست؟