محور مذاکرات ایران و 1+5 اعلام شد :       منوچهر متکی در اجلاس اخیر استانبول ...



 

 

اعلام شرایط فروش هایمای ایران خودرو , 27 تیر اعلام پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت از سوی ایران , اعلام آمار تعداد کاربران اینترنت در ایران

 

منوچهر متکی در اجلاس اخیر استانبول ابراز امیدواری کرده بود که پس از ماه رمضان مذاکرات ایران و 1+5 از سر گرفته شود که این سخنان اشتون گویای تحقق این رویکرد است.

وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا بر ضرورت از سرگیری مذاکرات ایران و گروه 1+5 پس از پایان ماه رمضان و با محوریت برنامه هسته‎ای ایران تاکید کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، "کاترین اشتون" گفت: مذاکرات ایران و 6 قدرت غربی باید هر چه سریعتر با تمرکز بر برنامه هسته ای این کشور از سرگرفته شود.

وی که در یک کنفرانس خبری در رم سخن می گفت، افزود: من این موضوع را روشن کرده ام که ما خواستار از سرگیری سریع این مذاکرات با تاکید بر مسئله توانایی ایران در دستیابی به سلاح هسته ای هستیم. این موضوع اصلی ترین محور مذاکرات است و درباره دیگر موضوعات می توان در مرحله بعدی گفتگو کرد.

منوچهر متکی در اجلاس اخیر استانبول ابراز امیدواری کرده بود که پس از ماه رمضان مذاکرات ایران و 1+5 از سر گرفته شود که این سخنان اشتون گویای تحقق این رویکرد است. به این ترتیب پس از وقفه ای طولانی، قرار است گفتگوهای ایران و 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به همراه آلمان، از اواسط ماه سپتامبر از سرگرفته شود...../تحلیل:عصرایران


ویدیو : محور مذاکرات ایران و 1+5 اعلام شد