محمود کریمی آزمونی برای قوه قضاییه :   اخبار سیاسی - حکم هفت تیر کشی برای همه ...



مداحی محمود کریمی برای اربعین , دانلود مداحی برای اربعین محمود کریمی , محمود کریمی

 

اخبار سیاسی - حکم هفت تیر کشی برای همه برابر است؟
محمود کریمی آزمونی برای قوه قضاییه

حاشیه ساز شدن مداحان کشور حدودا به نیمه دوم سال های پس از انقلاب بر می گردد؛ دورانی که حاج منصور ارضی در مسجد ارک تهران روسای دولت اصلاحات و سازندگی و دیگر اصلاح طلبان را کانون شلیک خود قرار می‏داد.

اظهار نظرهایی که از انتقاد فراتر بود و به تعبیری ناسزا و الفاظی رکیک بود و بیشتر از آنکه برنامه‏های ارضی از نظر مذهبی و دینی جذاب باشد مورد توجه نیروهای تندروی مخالف دولت اصلاحات قرار می‏گرفت و برای آنها جنبه سیاسی و میتینگ سیاسی پیدا کرده بود.

آن روزها که اصلاح‏طلبان حتی رییس دولت در برابر این هجمه‏ها و فحاشی‏ها دستشان به جایی نمی‏رسید همه ی آن شرایط را تحمل کرده و سکوت کردند.

 

اما در دولت محمود احمدی‏نژاد مداحان و به ویژه منصور ارضی و حدادیان که روزی مبلغان محمود احمدی نژاد در محلات جنوبی تهران بودند و به واسطه ی تبلیغاتشان جوانان هیاتی این محلات را برای تبلیغ احمدی نژاد بسیج می‏کردند، پس از گذشت چند سال از دولت احمدی‏نژاد با یکدیگر سر ناسازگاری برداشتند و این دو مداح به منتقدانی تندرو تبدیل شد و در سخنرانی‏ها عملا تندترین الفاظ را به رییس دولت و اسفندیار رحیم مشایی نسبت می‏دادند؛ الفاظی که اگر بر قلم روزنامه نگاری اصلاح‏طلب می‏آمد حداقل با پایان فعالیت حرفه‏ای او همراه بود.

در پی سخنرانی ‌منصور ارضی و ‌سعید حدادیان درباره ی رییس دولت و رییس دفتر وی در ماه رمضان 1391، و با انتشار فایل صوتی سخنرانی، معاونت حقوقی دولت وقت و وکیل شخصی ‌مشایی از این دو فرد شکایت کردند.

 

موضوع شکایت آنها به شکایت از ارضی بر اساس اتهام توهین و افترا و تحریک به قتل رییس دفتر احمدی نژاد و شکایت از حدادیان بر اساس ماده ی 608 همین قانون و به اتهام توهین به مقامات دولتی صورت گرفت.

با شکایت این دو مقام دولتی بسیاری تصور می‏کردند این اقدام و برخورد قوه قضاییه می‏تواند فضای مداحان و تندروی آنها را تلطیف کند و هیات ها و مجالس مذهبی را بدل به میتینگ‏های سیاسی نکند اما در نهایت بر اساس حکم قاضی پیرعباسی، منصور ارضی از اتهام وارده تبرئه شده است و سعید حدادیان بر اساس ماده 608 قانون مجازات اسلامی به اتهام توهین به مقامات دولتی به پرداخت تنها 50  هزار تومان جریمه ی نقدی محکوم شده است.

اما حاشیه ی امن این مداحان تنها برای روسای دول سازندگی، اصلاحات و احمدی نژاد نبود، بلکه آتش تند الفاظ آنها دامن محمد باقر قالیباف را نیز گرفته است. منصور ارضی یکبار قالیباف را با عمربن سعد قیاس کرده و گفته است: « ... برخی ابن سعدهای دوران ما هم اینگونه اند و اگر به گندم ریاست جمهوری نرسیدند به جوی شهرداری که رسیده اند و این برایشان کافی است! ». این مداح معروف، مخالفان خود را با حرامزادگی، خر، لقمه حرام خورده،  رابطه نامشروع، زناکار وصف کرده است؛ و حتی خواستار دعا برای مرگ یکی از مسوولین ارشد فعلی کشور - آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام - نیز شده است.

... و هفت تیر کشی!
اما در آخرین اتفاق، خبر تیراندازی محمود کریمی، معروف به حاج محمود کریمی همراه با «حسین رعیت» در چند شب گذشته به یک خودرو منتشر شد. محمود کریمی از مداحان صاحب نام و حسین رعیت از دوستان بابک زنجانی، سرمایه‏دار جوان و معروف ایرانی است که چند روز پیش بازداشت شد.

نام محمود کریمی بیشتر اذهان را به سمت توصیف یکی از نامزدهای انتخاباتی از او می‏برد؛ نامزدی که مورد حمایت بسیاری از مداحان مشهور بود. سعید جلیلی در ایام مناظره‏های انتخاباتی گفت: «ظرفیت های بسیار خوبی متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی خودمان داریم که می تواند نشاط ایجاد کند. نشاط جوانان از هیئت های مذهبی. چند نفر مثلا به هیئت آقای محمود کریمی می روند و نشاط ایجاد می کنند. هر چه استفاده از این ظرفیت ها و ظرفیت های طبیعی بیشتر شود، سود بیشتری می یابیم».

اما مساله، مجوز حمل اسلحه و شلیک است که در تمامی خبرگزاری ‏ها تایید شده است. مساله‏ ای که بسیاری را با این سوال روبرو کرده که دلیل اجازه حمل سلاح برای این مداح چیست؟ البته شاید دلیل آن دوستی‏های محمود کریمی با حسین رعیت باشد؛ دوستی که بتواند جنبه اقتصادی نیز داشته باشد.

حسین حدادیان از همکاران محمود کریمی در مصاحبه‏ای بر این موضوع صحه می‏گذارد که مداحان ناچارند فعالیت اقتصادی نیز داشته باشند. او می‏گوید: « الان اکثر بر و بچه‌هایی که مداحی می‌کنند یک شغل ثابت هم دارند و در کنار این شغل در هیأت‌ها و عزاداری‌ها مداحی می‌کنند». اما حسین رعیت برای کسی شغل پاره وقت دست و پا نمی‏کند؛ او روابطه ای قوی با سرمایه‏دار جوان ایرانی دارد و می‏تواند شغل دندان گیری دست و پا کرده باشد.

البته بسیاری از فعالان رسانه‏ای اصولگرا در فضای مجازی، مساله ی پیش آمده را با «ناهی از منکر» خواندن محمود کریمی و برای امنیت او توجیه کرده‏اند؛ توجیهی که با واکنش بسیاری از همفکران خود مواجه شد و آنها محمود کریمی را با دیگر ناهیان منکر که در این راه حتی جان خود را داده‏اند قیاس کرده‏اند!

با همه ی اینها، سوالی که همچنان بی پاسخ باقی مانده حاشیه امن برخی جریان‏ها است و اینکه این بار قوه قضاییه چگونه ورود ماجرا خواهد شد؟ یا قرار است خیلی عادی از کنار این اخبار عبور شود، همچنان که صداوسیما خیلی راحت شب گذشته نیز «حاج محمود» را در تلویزیون نشان داد تا وانمود کند که آب از آب تکان نخورده است.

اخبار سیاسی - انصاف نیوز


ویدیو : محمود کریمی آزمونی برای قوه قضاییه