محمود و اسفندیار، لیلی و مجنون هستند :   اخبار سیاسی -  داوود احمدی‌نژاد:محمود ...



لیلی و مجنون , داستان لیلی و مجنون , لیلی مجنون

 

اخبار سیاسی -  داوود احمدی‌نژاد:
محمود و اسفندیار، لیلی و مجنون هستند

«لیلی و مجنون» جدیدترین صفتی است که داوود احمدی‌نژاد برای برادرش و اسفندیار رحیم‌مشایی به کار می‌برد تا بخواهد رابطه بین آن دو را توضیح دهد.

هرچند که این عبارت، قوام رابطه دوستانه آن دو را نشان می‌دهد اما پیشتر هم عبارات مشابهی - البته در سطح سیاسی و نه اینگونه عاطفی- به کار رفته بود. به‌عنوان نمونه اسفندیار و محمود را مدل ایرانی پوتین- مدودف توصیف می‌کردند و برخی رسانه‌ها در جست‌وجویی در تاریخ و ادبیات، به مدل شمس و مولانا رسیدند. قبل‌تر اما مجتبی ذوالنور، جانشین پیشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه، این دو را لاله و لادن خوانده بود و در توضیح گفته بود که «برخی می‌گویند که اگر احمدی‌نژاد و مشایی را از هم جدا کنیم درست می‌شود.

 

ولی احمدی‌نژاد و مشایی مانند لاله و لادن دوقلوهای به‌هم‌چسبیده هستند که وقتی آنها را عمل جراحی کردند هر دو از بین رفتند.» لیلی و مجنون اما این‌بار توصیف جالب‌تری از ارتباط اسفندیار رحیم‌مشایی و محمود احمدی‌نژاد است. جالب آنکه داوود احمدی‌نژاد این عبارات را درحالی مطرح می‌کند که پیشتر از حدس خود درباره جدایی این دو یار جداناشدنی خبر داده بود و اینک خود آن را به‌نوعی رد کرده و به نامه‌نیوز می‌گوید: «من عرض کردم این خبر را شنیده‌ام و خودم هم این را باور نکردم و مطمئن هستم که این اتفاق نمی‌افتد.»

 

او افزود: «این دو چون لیلی و مجنون می‌مانند که جدایی‌شان از یکدیگر به معجزه خداوند نیازمند است.» احمدی‌نژاد در ادامه درباره امکان حضور برادرش در انتخابات مجلس، گفت: «او فعالیت‌های سیاسی خود را همچنان ادامه می‌دهد و احتمال حضور وی در انتخابات مجلس دور از ذهن نیست.»او پیشتر البته، در توضیح رابطه خودش با محمود احمدی‌نژاد گفته بود: «روابطم با برادرم مثل سابق است، البته تیره نیست ولی ارتباط نداریم. با این حال ایشان زمانی‌که کسالت داشتم و در بیمارستان بستری بودم به عیادتم آمد.»

 

داوود احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که چرا روابط دو برادر به این شکل شده است؟ هم گفته بود: «به برادرم گفتم تا مشایی و اطرافیانش را دور نریزی، ما نیستیم. البته همین دیروز شنیدم که اینها را ریخته دور و مشایی و بقایی را دک کرده است.»

 

داوود احمدی‌نژاد اضافه کرده بود که این خبر را به نقل از یکی از نزدیکان محمود شنیده و بعد چنین تحلیل کرده بود که «من باورم نمی‌شود!» داوود احمدی‌نژاد که به‌تازگی از احتمال حضور برادرش در انتخابات مجلس سخن گفته، قبلا هم احتمال حضور او را در انتخابات ریاست‌جمهوری، زیاد ارزیابی کرده بود. او گفته بود که «افراد سیاسی که در کار اجرایی نیز بوده‌اند همیشه به‌دنبال رسیدن به مجلس و سپس ریاست‌جمهوری هستند.» البته موضوع جدایی این دونفر تنها از زبان داوود احمدی‌نژاد مطرح نشده بود و برخی از نزدیکان احمدی‌نژاد هم از این موضوع سخن گفته بودند.

 

به طوری که احمد خورشیدی پدر داماد احمدی‌نژاد در سخنانی مشابه گفته بود: «علت کنارکشیدن تعداد قابل‌توجهی از اصولگراها از حمایت آقای احمدی‌نژاد، مشایی بود، الان می‌بینم آقای احمدی‌نژاد خیلی اسمی از آقای مشایی نمی‌برد و دفتر کارش از او جدا شده است و حداقل ارتباط سیاسی که آن موقع بوده کمرنگ‌تر شده است. وضعیت اصولگراها مثل قبل نیست، قبلا دولت دستشان بود، احساس قدرت داشتند الان اینطور نیست.»

 

اگرچه این ابراز تردید مقطعی در رابطه احمدی‌نژاد و مشایی و بعد هم طرح موضوع جدایی آنها به‌سرعت از سوی نزدیکان به احمدی‌نژاد و مشایی چون علی‌اکبر جوانفکر و حجت‌الاسلام امیری‌فر تکذیب شد. به‌طوری‌که جوانفکر، مدیرعامل سابق خبرگزاری دولتی ایرنا، گفته بود که «محل کار آقایان مشایی و بقایی در جای دیگری غیر از دفتر کار دکتر احمدی‌نژاد قرار دارد. استفاده از تعبیر جدایی، مناسب چنین اتفاقی نیست.

 

البته هرگونه توضیحی در این خصوص، باید از کسی که ادعای جدایی را مطرح کرده است، پرسیده شود.» بعد از آن هم امیری‌فر، رییس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری در دولت دهم گفته بود که «اخباری که درباره جدایی مشایی از احمدی‌نژاد عنوان می‌شود درست نیست. مشایی و احمدی‌نژاد از هم جدا نشده‌اند و با هم جلسه دارند.

 

ساختمانشان عوض شده است و دفتر مشایی به دانشگاه ایرانیان منتقل شده است.» بعد از آن تکذیب‌ها حالا برادر احمدی‌نژاد به خانه اول بازگشته و می‌گوید که جدایی این دونفر معجزه می‌خواهد و از اینجا این دو را به لیلی و مجنون تشبیه می‌کند.
اخبار سیاسی - شرق

 


ویدیو : محمود و اسفندیار، لیلی و مجنون هستند