محمد شریعتمداری: رئیس‌جمهور شوم وضعیت کروبی و موسوی را پیگیری می‌کنم : محمد ...



محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور , محمد شریعتمداری , سید محمد موسوی

محمد شریعتمداری: رئیس‌جمهور شوم وضعیت کروبی و موسوی را پیگیری می‌کنم

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه همه انسان‌های خدوم و شایسته به بهانه‌هایی دور انداخته می‌شوند، ادامه داد: حجاب‌هایی در این کشور نمی‌گذارند که خادمین و دلسوزان دور هم بنشینند و خدمت کنند و وای از این حجاب‌ها.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: در صورت رئیس جمهور شدن با همه توان وضعیت میرحسین و کروبی را پیگیری می‌کنم و قطعا گام‌های مؤثری برخواهم داشت

به گزارش فارس، محمد شریعتمداری در حاشیه دیدار مردمی‌اش در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سئوالی در مورد جدی بودن رقابت کاندیدای دولت با سایر کاندیداها اظهار کرد: برایم عجیب است که بخواهیم یک قطب انتخابات را کاندیدای معرفی شده از سوی مجری انتخابات تحت عنوان حامیان دولت تصور کنیم.

وزیر سابق بازرگانی دولت اصلاحات افزود: حال اگر احمدی‌نژاد از طریق یک حزب سیاسی رئیس جمهور می‌شد و امروز آن حزب کاندیدای دیگری معرفی می‌کرد قابل قبول بود ولی اینکه مجری انتخابات خود یک کاندیدا داشته باشد، عجیب و بدیع است.

شریعتمداری این اتفاق را نگران‌کننده و یک دغدغه خواند و گفت:‌ مجری انتخابات از امکانات اجرایی و دولتی برخوردار است که می‌تواند آن را به نفع کاندیدای خود به کار ببرد و برای همین است که همه داوطلبان این دوره از انتخابات، کاندیدای دولت را رقیب اصلی خود می‌دانند.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی در مورد آزادی میرحسین موسوی و مهدی کروبی از حصر خانگی در صورت موفقیت در انتخابات بیان کرد: اکنون آنچه از همه مهم‌تر است برگزاری یک انتخابات باشکوه و حداکثری است که در صورت این مهم، فضای امنیتی رنگ می‌بازد و فضای سیاسی پر رنگ‌تر می‌شود و در این صورت است که می‌توان در این مورد تصمیم گرفت.

شریعتمداری، پیگیری این موضوع را وظیفه جانبی رئیس جمهور دانست و تأکید کرد: در صورت رئیس جمهور شدن با همه توان وضعیت میرحسین و کروبی را پیگیری می‌کنم و قطعا گام‌های مؤثری برخواهم داشت.

* خادمین و دلسوزان از عرصه خدمت دور انداخته می‌شوند

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه همه انسان‌های خدوم و شایسته به بهانه‌هایی دور انداخته می‌شوند، ادامه داد: حجاب‌هایی در این کشور نمی‌گذارند که خادمین و دلسوزان دور هم بنشینند و خدمت کنند و وای از این حجاب‌ها.

شریعتمداری تصریح کرد: ساختار دیپلماسی کشور باید تغییر کند و از همه ظرفیت‌ها و توان نیروهای نخبه و دلسوز استفاده کنیم نه اینکه نیروهایی که نظام برای آن‌ها هزینه کرده و امروز صاحب تجربه و دانش هستند به بهانه‌های مختلف دور انداخته شوند.

کاندیدای احتمالی ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: بسیاری از نخبگان، صاحب‌نظران و مسئولانی که در دولت شهید رجایی نیز مسئولیت داشتند اکنون در این مملکت در کارخانه‌هایی مانند کارخانه سس‌گوجه فعالیت می‌کنند که باید این افراد به ساختار اجرایی و سیاست‌گذاری‌ها برگردند.

وی گفت: اکنون شاهد هستیم فردی که سال‌ها امین رهبری است اکنون هیچ نقشی در تصمیم‌گیری‌ها ندارد و در واقع از خرد جمعی و توان این نیروهای ارزشمند استفاده‌ای نمی‌شود./فارس

 

 

 


ویدیو : محمد شریعتمداری: رئیس‌جمهور شوم وضعیت کروبی و موسوی را پیگیری می‌کنم