محققان سلامت می گویند... : آب غوره! متخصصان طب سنتی می‌‌گویند در فصل تابستان، ...


آب غوره! متخصصان طب سنتی می‌‌گویند در فصل تابستان، صفرا بیشتر از سایر اخلاط بدن برانگیخته می‌شود و به همین دلیل اختلالاتی در مزاج افراد اتفاق می‌افتد.


 پادشا:  آب غوره! متخصصان طب سنتی می‌‌گویند در فصل تابستان، صفرا بیشتر از سایر اخلاط بدن برانگیخته می‌شود و به همین دلیل اختلالاتی در مزاج افراد اتفاق می‌افتد.

 از نظر آنها بوی بد بدن هم با این موضوع بی‌ارتباط نیست. به همین دلیل متخصصان توصیه می‌كنند كه با دوری از گرما و تغذیه مناسب، بوی بد تابستانه را كمتر كنید. آنها معتقدند خوراكی‌هایی مثل شربت سكنجبین، لیمو، غوره، هندوانه یا آب آن، آبغوره و میوه‌های ترش و شیرین  مانند آلو، آلبالو و گیلاس می‌توانند همراه خوبی برای تابستان شما باشند. از طرف دیگر، نخوردن غذاهای گرم و خشك و پوشیدن لباس‌هایی كه جریان هوا به آنها وارد می‌شود، می‌تواند راه‌حل خوبی برای كم كردن بوی بد بدن در این فصل باشد.

بیمه سلامت , سلامت کلک دانش , سلامت

تخمه كدو، هندوانه یا آفتابگردان! كدام‌‌شان برای مثانه مفید است؟

تخمه كدو! محققان می‌گویند، این تخمه غده پروستات را بزرگ‌تر می‌كند و باعث می‌شود كه به مشكلات ادراری مبتلا نشوید. از نظر آنها این مغز، مثانه را تقویت می‌كند و عصاره آن داروی خوبی برای برطرف كردن اختلالات عملكرد مثانه به شمار می‌آید. این تخمه، خاصیت ضد‌افسردگی داشته و به خاطر روی فراوانی كه در خود دارد، استخوان‌های شما را از پوكی دور نگه می‌دارد. این تخمه دارای خاصیت ضدالتهابی است و اگر فرزند شما به مشكلات انگلی هم دچار شده، می‌تواند انگل‌ها را از بدن او بیرون كند.



سلامت نیوز , سلامت زنان مشاور زنان , مجله سلامت

فلفل سیاه، ‌سبز یا قرمز! كدام‌شان دوای آب‌مروارید است؟

فلفل سبز! محققان می‌گویند، این گیاه دوای كسانی‌است كه با مشكلات گوناگون چشم دست و پنجه نرم می‌كنند. از نظر آنها، فلفل‌سبز نه تنها آب مروارید و مشكلات شبكیه را درمان می‌كند بلكه سرشار از آنتی‌اكسیدان و ضد‌سرطان هم است. این فلفل، چشم را در برابر تاثیر‌های زیان‌آور نور محافظت می‌كند و به معده‌هم در برابر ترشح بیش‌از‌حد اسید، قدرت مقاومت می‌دهد. این گیاه احتمال ابتلا به زخم معده را پایین می‌آورد، ضد‌كلسترول و اشتها آور هم محسوب می‌شود و كالری بسیار كمی هم دارد. پژوهشگران معتقدند، فلفل یك مسكن قوی است و ابتدا سبب تحریك درد می‌شود اما سپس شدت علائم درد را در بدن كاهش می‌دهد.



ثبت نام بیمه سلامت , اخبار سلامت , هفته نامه سلامت

آلبالو، زرد‌آلو یا گیلاس! كدام‌شان كودكان را قدبلند می‌كند؟

گیلاس! نوع تیره‌رنگ این میوه، منبع غنی پتاسیم، كلسیم، آهن، منیزیم، فسفر و اسید سیلیسیك است. ویتامین C موجود در آن، استخوان‌ها و دندان‌های كودكان را تقویت و به رشد قد آنها كمك می‌كند. گیلاس جلوی كم‌خون شدن بچه‌ها را هم می‌گیرد و باعث خونسازی بیشتر در بدنشان می‌شود. این میوه كه ضدیبوست هم هست، دستگاه گوارش را كنترل و كاركرد كبد و كلیه‌ها را هم تنظیم می‌كند. اگر هم ‌دنبال یك تب‌بر قوی می‌گردید، آب گیلاس را امتحان کرده و در كنار لذت بردن از طعم خوبش، دمای بدنتان را هم كنترل كنید.



سلامت روان , سلامت آنلاین , پزشکی و سلامت

شكلات، آب‌نبات یا آبمیوه! كدام‌شان دوای سفید شدن مو است؟

شكلات! كمبود مس در بدن، دلیل اصلی سفید شدن موست و وجود مقدار زیادی از این ماده معدنی در شكلات، می‌تواند آن را به دارویی برای سفید شدن مو تبدیل كند. از نظر محققان، مس در تولید ملانین- منبع رنگ مو- نقش اساسی دارد و اگر بتوانید میزان كافی‌ از این ماده را در بدنتان داشته باشید، رنگ موهایتان همیشه ثابت می‌ماند. شكلات کم شیرین، چاره خوبی برای سفید شدن موست و اگر هم اهل شكلات خوردن نیستید، می‌توانید با خوردن عدس و قارچ، مس مورد نیاز بدنتان را تامین كنید.



سایت سلامت , سلامت بانوان اوما , بیمه سلامت ایرانیان

سیر، هویج یا پیاز! كدام‌شان حافظه را در پیری تقویت می‌كند؟

هویج! بتاكاروتن موجود در هویج در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود و می‌تواند از زوال عقل در پیری جلوگیری كند. از نظر متخصصان، هویج‌هایی كه دارای رنگ تیره‌تری هستند، بتاكاروتن بیشتری را هم در خود دارند و اگر در روز تنها 50 میلی‌گرم از آن را به بدنتان برسانید، از زوال عقلی كه احتمال دارد 15 سال دیگر شما را به‌خود دچار كند، ایمن می‌مانید. از نظر آنها، بتاكاروتن اثر استرس كه باعث اكسیده‌شدن سلول‌های مغزی می‌شود را كاهش می‌دهد و از این طریق از ذهن شما محافظت می‌كند.



سلامت مو , سلامت روان و شادابی در زندگی , بیمه سلامت چیست

هندوانه، خربزه و دستنبو! كدام‌شان دوای مشكلات تابستانی است؟

هر سه! متخصصان می‌گویند میوه‌هایی كه حاوی پتاسیم زیادی‌اند، بهترین همراه روزهای تابستانی هستند. از نظر آنها هندوانه، خربزه و دستنبو سرشار از پتاسیم و آب هستند و گذشته از آن كشمش و خرما هم به دلیل قند بالایی كه دارند، می‌توانند مناسب‌ترین خوراكی‌ها در روزهای تابستان باشند. از نظر آنها آب خوردن نمی‌تواند عطش آزار‌دهنده در روزهای تابستان را برطرف كند بلكه میوه‌های حاوی پتاسیم و سبزیجاتی مثل كاهو و خیار، بهترین خوراكی‌ها برای برطرف كردن اثرات كم‌آبی و گرمازدگی به شمار می‌آید.



ویدیو : محققان سلامت می گویند...